Boven de 45..... en dan zijn 'plots' bi....

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Boven de 45..... en dan zijn 'plots' bi....

Berichtdoor bert100 » do 02 aug 2018, 18:07

Wat me opvalt is dat bij mannen er een grote groep is die zich boven de 45 bevindt, en zich dan pas als 'bi' gaat erkennen of outen.

Op het eerste zich lijkt het gewoon cliché, maar het is een deeltje gewoon een gegeven, en als je hier over nadenkt kunnen allerlei redenen en oorzaken hiermee in verband gebracht worden.

Ik heb zelf een inventaris gemaakt vaneen deel van de antwoorden, op basis van vele gesprekken en chats met bi-mannen.

Maar voor ik met men lijstje en bedenkingen en theorieën kom, hoor ik graag nog enkele real-cases als voorzet.

Ik hoop op wat reactie,

Je bi-maat,

Bert
bert100

Re: Boven de 45..... en dan zijn 'plots' bi....

Berichtdoor bicase » ma 27 aug 2018, 13:56

Dag Bert,

Geen real case vrees ik, ik heb het helemaal aanvaard rond mijn 37. Ik heb wel het gevoel dat ik een lang en dubbel aanvaardingsproces heb afgelegd en de jongere generatie dit vlotter doet.

Het is voor mij niet zo dat de eerste tekenen pas op latere leeftijd kwamen, de aanvaarding wel.

Met vriendelijke groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Re: Boven de 45..... en dan zijn 'plots' bi....

Berichtdoor Dennis73 » vr 31 aug 2018, 14:28

Ik ben 45 jaar en al zo'n maandje of 7 erover aan het denken (en ook fantaseren). Daarvoor eigenlijk nooit eraan gedacht, dus ik weet ook niet hoe het ineens kwam.
Ik heb het na zo'n 6 maanden uiteindelijk wel aan mijn vrouw verteld en we hebben er inmiddels ook al fysiek naar gehandeld (dat was erg verrassend dat ze er zo in stond en dat we dus een bi-trio ervaren hebben).

Ze zeggen altijd dat je als bi/ho/le geboren wordt en altijd dan die gevoelens zou hebben, ik kan dat niet beamen. Maar buiten dan de gedachten erover weet ik nu uit de praktijk ook dat ik
dus wel bisexueel ben en het ook heerlijk vindt! Misschien nooit van gekomen om er serieus over te denken, ik weet het ook niet, maar zoals iedereen weet kan een man nogal flink fantaseren
(vrouwen ook hoor) maar er was nog nooit , tot dan toe, een man in mijn fantasie er bij gekomen.

Maakt uiteindelijk ook niet uit hoe en waarom, wij genieten ervan en we zullen er heus wel verder in gaan ontdekken!
Dennis73

Keer terug naar Algemeen