Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?

Berichtdoor Louis Capet » wo 22 jun 2011, 12:05

Ik ben een jongen van 34 met vaste homoseksuele relatie, maar twijfel over zowel de relatie als mijn geaardheid. Ik val absoluut op jongens, maar vind meiden ook (seksueel) aantrekkelijk. Heb uitsluitend homoseksuele ervaringen. Heb jij als homo ook weleens twijfels? Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?
Louis Capet

Re: Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?

Berichtdoor Luc » wo 22 jun 2011, 13:46

Hoi Louis,

Leuk dat er zich weer iemand aanmeldt die vanuit de homokant bij biseksualiteit uikomt! Ik ken er genoeg, en het relativeert ook de aanname dat alle bi's eerst hetero waren.

Om op je vraag in te gaan: nee, als bi zou ik niet gelukkig zijn in een monogame relatie! Dat betekent niet dat alle bi's poly zijn? Maar het is zeker zo dat je als bi er over moet nadenken hoe je met relaties omgaat...
Luc

Berichtdoor Anne-Fleur » wo 22 jun 2011, 18:10

Nee, ik als bi zou niet gelukkig zijn in een monogame relatie.
Maar ik denk dat als ik hetero was geweest, ik ook niet gelukkig zou zijn in een monogame relatie. Ook al ben ik biseksueel, ik wordt verliefd op een persoon, niet op het geslacht. Voor een hetero lijkt me dat die ook op een persoon valt, net als ik. Of je dan gelukkig bent in een monogame relatie of niet heeft daar verder niet zoveel mee te maken denk ik. Alleen als bi heb je het lastiger omdat je partner hoe dan ook of een man of een vrouw is. En je dus dan het andere geslacht mist. Maar als hetero heeft een partner ook niet alle kenmerken waar je van houdt...

Ik denk dus dat je als bi prima gelukkig kunt zijn in een monogame relatie, net als een hetero. Maar er zijn mensen van alle geaardheden die zich niet thuisvoelen in een monogame relatie. Ik denk dat je als bi toch misschien sneller echt wat mist in je relatie dan een hetero, en bovendien door de "afwijkendheid" van een bi van de norm zal deze denk ik sneller op zoek gaan naar alternatieven dan een hetero.
Anne-Fleur

Berichtdoor Eric de Blois » di 08 apr 2014, 21:52

Louis Capet schreef:Ik ben een jongen van 34 met vaste homoseksuele relatie, maar twijfel over zowel de relatie als mijn geaardheid. Ik val absoluut op jongens, maar vind meiden ook (seksueel) aantrekkelijk. Heb uitsluitend homoseksuele ervaringen. Heb jij als homo ook weleens twijfels? Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?

Nee, ik ben niet gelukkig met een monogame relatie, helemaal niet. Ik geef de voorkeur aan een open relatie en heb dat vanaf het begin van mijn relatie aan mijn vrouw kenbaar gemaakt. Mijn vrouw geeft de voorkeur aan een 'monogame relatie', zegt ze. Maar ondanks haar 'bezwaar' heeft ze wel 'gebruik' gemaakt van de vrijheden van een open relatie, die ik haar geef, maar vind het weer niet prettig indien ik daar zélf gebruik van zou maken, wat ik heel sporadisch wel gedaan heb. Ze deelt haar sexleven met andere mannen niet met mij, waarover ze heel summier wat details heeft gegeven na lang aandringen, wat ik betreur. Graag zou ik haar live bezig zien met een andere man (of meerdere) en misschien soms meedoen of alleen maar toekijken. Ik ben geheel toevallig achter haar verborgen sexleven met andere mannen gekomen. Ze heeft dat toegegeven, maar praat niet graag over de details. Die zou ik graag horen omdat mij dat alleen maar opwindt. Maar helaas heeft mijn vrouw, vanuit haar opvoeding, een klassiek idee over hoe een relatie zou moeten zijn tussen een man en een vrouw: monogaam dus. In theorie dan. Laten we zeggen voor de buitenwereld. Jammer dat bepaalde mensen jaloers zijn naar hun partner toe, maar gelijkertijd zichzelf wel van alles en nog wat gunnen op het gebied van sex met anderen dan de eigen partner. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die binnen hun relatie selectief omgaan met vrijheden op het gebied van sex. Jammer, ik zou graag anders willen.
Eric de Blois

Berichtdoor Jeroen » ma 28 apr 2014, 12:10

Ik heb zelf geen relatie en tot op heden vooral homoseksuele contacten. Soms mis ik toch het lichaam van een vrouw en kan ik me zeker aangetrokken voelen tot een vrouw. Emotioneel zit ik beter op een lijn met vrouwen. Lichamelijk vind ik mannen ook aantrekkelijk. Of ik ooit echt monogaam zou kunnen zijn? Denk toch dat ik dat lastig zou vinden
Jeroen

Berichtdoor Marlies de Sade » ma 28 apr 2014, 21:12

nee :D
Marlies de Sade

Berichtdoor erwin » ma 28 apr 2014, 22:16

Marlies de Sade schreef:nee

Marlies, dat kan voor iedereen weer zeer verschillend liggen.
Ik ken heel gelukkige celibataire bi's, monogame bi's en polygame bi's, maar van al die ook die zich niet altijd gelukkig voelen....
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Marlies de Sade » di 29 apr 2014, 20:55

Dat is waar, ik heb het enkel over mezelf :D
Marlies de Sade

Berichtdoor edcar » di 29 apr 2014, 23:32

Ja als biseksueel kun je gelukkig zijn in een monogame relatie .... Echter moet ik wel wel bij zeggen dat je ook ECHT GELUKKIG moet zijn met je huidige partner :!: .... Zeker als je een bevredigend seksleven hebt samen ( want tenslotte gaat het toch om intiem te zijn met een ander ! ) ... Natuurlijk is het "zwaar" zeker als je al eens seksueel actief bent geweest maar als je echt van iemand houd en nog steeds verliefd bent op je partner wil je hem of haar geen pijn doen ........ Wie zegt dat je daar door "ongelukkig" bent :?: ........ Echter als je Open en eerlijk bent tegenover je partner alvorens je samen een serieuze relatie aangaat scheelt het enorm en ligt de keuze ook bij jezelf of je verder wil..... Als je kiest voor een partner die het wel oke vind maar niet wil dat jij met andere wat doet zul jij je eigen daar dus ook aan moeten houden en zolang alles goed is samen zal je ook weinig last hebben van je biseksualiteit , als je werkelijk "verlangens" krijgt is er toch wel degelijk iets mis binnen de relatie en vaak is dat sleur en gebrek aan intimiteit ... Vooral dan gaan de bi-gevoelens sterkere vormen aannemen en ga je beseffen dat je niet gelukkig bent ( en dat heeft niet alleen een biseksueel !!! ) en krijgt interesse met alle gevolgen van dien.

Maar wat is "geluk" en wanneer is iemand gelukkig .... Het is aan de mens persoonlijk of hij/zij gelukkig is of zich voelt,iemand kan zich vandaag heel gelukkig voelen maar 24 uur later kan er van heel het geluk niks meer over zijn..... Ondanks vele vervelende zaken binnen onze prive omgeving die je niemand toewenst roep ik heel hard dat ik gelukkig ben met mijn relatie en hoop zeker met haar oud te worden ...... Maar je weet ( misschien maar goed ook ) niet wat het leven je morgen brengt ...... Makkelijk gezegd dit : Geniet van iedere dag dat je gelukkig bent en ga zeker nooit met ruzie de deur uit ;) ...... Vergeet gister , leef vandaag , en hoop op morgen :idea: ( laatste zin is niet van mij :mrgreen: )
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor Sven » wo 07 mei 2014, 16:07

Ik hoop het wel! Ik ben net weer aan de vrouw (een hetero, zal je net zien natuurlijk :lol: ), dus ik moet van de mannen afblijven. Ik denk niet dat de verlangens naar mannen snel zullen opspelen. Eerder over een paar jaar dan over een paar weken, om een idee te geven.
Sven

Volgende

Keer terug naar Algemeen