Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Re: Ben je als bi gelukkig in een monogame relatie?

Berichtdoor Bouzouki » wo 11 jun 2014, 19:01

Als bi-seksueel ben je van nature polyamorisch(houden van meerdere partners), je hebt minstens één man en één vrouw nodig om volledig jezelf te kunnen zijn. Homo's en hetero's zijn meestal monoamorisch(houden van één partner). Je kunt als bi wel monogaam leven, maar dan verloochen je een deel van jezelf. Bi zijn houdt in dat je juist geen keuze maakt tussen mannen en vrouwen al dwingt je omgeving je vaak tot een monogame homo- of hetero-relatie.
Bouzouki

Berichtdoor Bouzouki » wo 11 jun 2014, 19:47

Dat hangt er helemaal van af, je kunt een monogame relatie aangaan, maar dan verloochen je wel een deel van jezelf. Ikzelf heb 't alletwee nodig om volledig mezelf te kunnen zijn. Daarbij komt dat ik erg vaak wil, m'n ex-partners werd dat teveel, dus ik kan m'n liefde beter over meerdere mensen verspreiden... Een overdosis liefde(als je veel vaker wilt dan je partner) is dodelijk voor je relatie.
Bouzouki

Berichtdoor Stephan » zo 15 jun 2014, 12:25

Bouzouki schreef:Als bi-seksueel ben je van nature polyamorisch(houden van meerdere partners), je hebt minstens één man en één vrouw nodig om volledig jezelf te kunnen zijn. Homo's en hetero's zijn meestal monoamorisch(houden van één partner). Je kunt als bi wel monogaam leven, maar dan verloochen je een deel van jezelf. Bi zijn houdt in dat je juist geen keuze maakt tussen mannen en vrouwen al dwingt je omgeving je vaak tot een monogame homo- of hetero-relatie.
Bouzouki schreef:Als bi-seksueel ben je van nature polyamorisch(houden van meerdere partners), je hebt minstens één man en één vrouw nodig om volledig jezelf te kunnen zijn. Homo's en hetero's zijn meestal monoamorisch(houden van één partner). Je kunt als bi wel monogaam leven, maar dan verloochen je een deel van jezelf. Bi zijn houdt in dat je juist geen keuze maakt tussen mannen en vrouwen al dwingt je omgeving je vaak tot een monogame homo- of hetero-relatie.

Met je eerste reactie ben ik het totaal niet eens, je tweede reactie wordt beter vanaf het punt dat je zegt dat dit is wat JIJ nodig hebt.
Dat ik bi ben betekend dat ik zowel met een man als met een vrouw zou kunnen eindigen, en ik zou geen andere relatie willen dan een monogame relatie. Ook het feit dat homo's en hetero's voornamelijk mono-amorisch zijn is waarschijnlijk een ongefundeerde aanname, omdat er daarbij ook voldoende mensen zijn met meerdere relaties of losse contacten (desnoods naast een vaste relatie).
Ook in een monogame relatie ben ik nog steeds volledig mezelf, ook al zal ik dan vast nog wel eens aantrekking voelen of verlangens hebben. Maar als je daar niet mee doet verloochen je dan direct een deel van jezelf?
Ik vind je eerste reactie volledig ongenuanceerd, en het eerste deel van je tweede ook. Als je aangeeft dat het voor jou zo is dan prima, maar ik vind het niet gepast om het dan zo algemeen te stellen.
Stephan

Berichtdoor erwin » ma 16 jun 2014, 16:51

Hoi Stephan en Bouzouki (en anderen)

Uiteraard kun je als biseksueel monogaam zijn, je kan polyamoureus zijn en je kan celibatair zijn.
Wat dat betreft moet er niets maar is het gewoon datgene dat het beste bij je past. En dat kan nu ook anders zijn dan dat het over tien jaar is.
En het een is niet beter of slechter dan het ander of meer "bi" dan het ander.

Wat je bedoelt Bouzouki is volgens mij dat jij vooral ook meer behoefte hebt aan seks dan je partner(s), en dat kan uiteraard wel voortkomen uit jouw liefde maar ook voor lang niet iedereen is liefde weer gelijk aan seks hebben :).
Bouzouki schreef:.. Een overdosis liefde(als je veel vaker wilt dan je partner) is dodelijk voor je relatie.

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Elize2280 » ma 11 aug 2014, 09:40

Ik ben er gaandeweg onze relatie achter gekomen dat ik ook van vrouwen houdt en sinds ik dat weet en ik het voor mezelf geaccepteerd heb merk ik dat ik regelmatig de behoefte heb om die gevoelens te uiten. In het verleden kon dat alleen tijdens dates (we zijn swingers) maar op dit moment ben ik heel voorzichtig iets aan het opbouwen met een meisje buiten het dategebeuren om. Zij heeft ook een relatie met een man en heeft dezelfde behoefte als ik.
Elize2280

Berichtdoor edcar » wo 13 aug 2014, 00:31

Ik heb een hele goede les geleerd uit mijn vorige relatie want die wist niet dat ik biseksueel was ..... Mijn interesse in mannen was al een tijdje "ingeslapen" ( voor mijn relatie al ) en naar een x aantal jaren binnen mijn relatie/huwelijk is het vuurtje voor/naar spannende seks aardig opgelaaid ( mijn ex kon helaas maar twee standjes :( ) ..... Door bevriend homostel kwam ik ook weer meer in de mannen wereld terecht ........ Was niet gelukkig in mijn "monogame" relatie dus was het zeker voor mij ook makkelijk om zonder spijtgevoelens "vreemd te gaan" binnen mijn relatie ( ben er niet trots op maar spijt nee ) ..... Had mij naar mijn scheiding ook voorgenomen om als een relatie serieus wordt ik meteen vertel van mijn biseksualiteit , en mag mij gelukkig prijzen met een partner die ook biseksueel bleek te zijn :mrgreen: ...... Had natuurlijk ook anders kunnen zijn en dat ze het niet had geaccepteerd,tja hoe onze relatie dan verder was verlopen zal gelukkig een vraagteken zijn :D ......
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor mokkavanille » ma 20 okt 2014, 23:51

Ik kan gedurende lange tijd gelukkig zijn in monogame relatie, zonder het gevoel te hebben iets te missen. fase 1 ik had genoeg aan 1 partner, vreemd gaan kwam zelfs niet in mij op. Maar na 7 jaar dus toch verlangen en verliefd op een vrouw.. Blijkbaar. even een minnares gehad. daarna weer 7 jaar trouw, aan dezelfde! en in die tijd te druk met gezin stichten. en toen (nu) weer een vrouw erbij. ik zie een patroon... ;)
Alleen is het dit keer niet meer zo achter de rug en tegen de wil van mij vriend!
mokkavanille

Vorige

Keer terug naar Algemeen