Ik heb eerlijk gezegd nog niet de kans gehad om vreemd te gaan
Maar nee, vreemdgaan, daar ben ik te eerlijk voor. Teveel een jongen met geweten. Vreemdgaan vind ik: stiekem. Dat is waar ik zelf moeite mee heb. Ik bijt namelijk niet als het voor komt, waarom verborgen houden... Het zal mij te kort doen als de ander het niet verteld uit angst, niet omwille van de daad.
Maar wat is de definitie van vreemdgaan? Voor de ene is dat al een aanraking, of het naakt zien van de partner, voor weer een ander is dat pas de seks. Ik weet dat ik met meerdere mensen kan knuffelen in de zin van warme vrienden en daar een aantrekkingskracht bij kan ervaren. Ik verbind er niet zoveel zwaars aan. Ik zie het als iets wat leuk kan zijn, een plezier, net als seks. Ik zie iemand (vriend/vriendin) niet als bezit maar meer als iemand waar ik mee mag omgaan omdat deze persoon het ook prettig vind bij mij. Het gaat bij mij meer om de emotionele binding dan om de lichamelijke binding.
Het is wel dat ik maar 1 relatie aansluiting voel terwijl ik wel meer goede/warme vrienden kan hebben. Maar het woord relatie heb ik als kind al als een beetje een vies woord gevonden. Nu eigenlijk nog steeds wel. Het klinkt zo 'niet speels', zo dood serieus. Ik ben wat meer van het speelse, vrolijke. Zoals ik ben

. Wat voor woord ik er dan wel aan geef zie ik te zijner tijd wel.