Ga jij "vreemd"

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Re: Ga jij "vreemd"

Berichtdoor blizz » wo 04 jan 2017, 00:52

bij mij thuis heeft mijn vriendin de stelling "vreemd gaan is alles wat je thuis niet durft te vertellen". en dan moet ik (helaas) toegeven dat ik vreemdga. ik heb behoeftes waar zij niet in kan/wil voorzien. maar ondanks dat ben ik ontzettend gelukkig met haar. Dus ik kies er daarom voor om een apart stukje leven ernaast te hebben. hoe slecht het ook moge zijn.
blizz

Berichtdoor Jerome » wo 04 jan 2017, 22:04

Slecht is een heel hard woord om te gebruiken. Wat als je, door dat éne ontbrekende deel in je leven, uiteindelijk jouw goede relatie, met zoveel goede aspecten, verliest, juist omdat dat éne stukje essentieël is voor jou persoonlijk?
Het is vreemd, maar soms lijkt het me dat je soms iets moet doen dat op zich tegen de relatie lijkt te zijn, maar misschien juist die relatie, en al zn goed dingen, redt?
Ik ga hier geen vaandeldrager voor vreemdgaan zijn, juist is het niet, maar soms kan een goede relatie wel bezwijken omdat je gewoonweg iets mist dat die persoon je niet kan geven. Moet je dan alles weggooien? Of jezelf kapotmaken omdat je iets mist?
Het is geen gemakkelijke keuze, maar zo zwart-wit zie ik het niet meer. Wees niet te hard voor jezelf.
Jerome

Berichtdoor blizz » wo 04 jan 2017, 22:14

Jerome schreef: Wat als je, door dat éne ontbrekende deel in je leven, uiteindelijk jouw goede relatie, met zoveel goede aspecten, verliest, juist omdat dat éne stukje essentieël is voor jou persoonlijk?

Eindelijk iemand die dezelfde redenatie als mij heeft..... dank u. hoe vaak ik wel niet dit zei, en daarna volledig vergruist werd.
blizz

Berichtdoor Jerome » do 05 jan 2017, 13:26

Ik loop ook vaak gebukt onder morele regels en dingen die ik mezelf toe verplicht omdat het nu éénmaal zo hoort, en je een correct leven wil leiden. Ik wil niemand kwetsen of tekort doen.
Aan de andere kant vraag je je af, zal ik dan nooit eens helemaal mezelf mogen zijn, me volledig "vervuld" kunnen voelen, omdat ik een deel van mezelf, voor het goed van iedereen om me heen, moet wegdringen en negeren?
Het is een heel zware vraag, die echt geen "ja of nee" antwoord heeft.
Mijn partner is door ziekte niet in staat om nog een "compleet" sexleven te bieden, en ik neem haar dat echt niet kwalijk, daarvoor zie ik haar te graag, maar dat neemt niet weg dat ik die sexuele drang wel aanvoel, en het frustrerend is, en tot op zekere hoogte gewoon ongezond. En wat heeft zij er aan dat ik gefrustreerd en ongelukkig rondloop?
Uiteindelijk is het verscheurend, vooral als je dan nog met Bi-zijn worstelt, wat verwarrend is voor jezelf en je omgeving.
Jerome

Berichtdoor erwin » vr 06 jan 2017, 18:25

Hoi Jerome,
is dat gemis wel met je partner bespreekbaar en zouden jullie daar dan niet samen uit kunnen komen?
Want wat de rest van de wereld vindt moeten ze zelf maar weten, fijn is wel als je tegenover elkaar eerlijk kunt en durft te zijn.

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Eric de Blois » za 07 jan 2017, 10:19

blizz schreef:
Jerome schreef: Wat als je, door dat éne ontbrekende deel in je leven, uiteindelijk jouw goede relatie, met zoveel goede aspecten, verliest, juist omdat dat éne stukje essentieël is voor jou persoonlijk?

Eindelijk iemand die dezelfde redenatie als mij heeft..... dank u. hoe vaak ik wel niet dit zei, en daarna volledig vergruist werd.

"Hoe vaak ik dit wel niet zei..."

Herhaling maakt een argument nooit sterker.

"Wat als je, door dat éne ontbrekende deel in je leven, uiteindelijk jouw goede relatie, met zoveel goede aspecten, verliest, juist omdat dat éne stukje essentieël is voor jou persoonlijk?

Je kunt het ook andersom bekijken: als die goede relatie door één klein dingetje breekt, hoe 'goed' was die relatie dan eigenlijk? Alles weggooien omdat die ander iets heeft gedaan wat jou niet beviel. Partners zijn geen eigendom.
Eric de Blois

Berichtdoor Jerome » za 07 jan 2017, 14:23

Ja, ook die kant begrijp ik. Ja, een goeie relatie kan ook door dit éne punt breken, en dat zou vreselijk zijn.

Het onderwerp kan ook "niet bespreekbaar" zijn omdat je je partner dan met een soort schuldgevoel opzadelt, als die al voelt dat ze "je tekort doet". Je partner kan zo gevoelig zijn, dat je met dit éne ding haar onherroepelijk kwetst.

Ik kan idd geen "goed" antwoord op dit dilemma geven.
Jerome

Berichtdoor Eric de Blois » za 07 jan 2017, 18:47

Jerome schreef:Ja, ook die kant begrijp ik. Ja, een goeie relatie kan ook door dit éne punt breken, en dat zou vreselijk zijn.

Het onderwerp kan ook "niet bespreekbaar" zijn omdat je je partner dan met een soort schuldgevoel opzadelt, als die al voelt dat ze "je tekort doet". Je partner kan zo gevoelig zijn, dat je met dit éne ding haar onherroepelijk kwetst.

Ik kan idd geen "goed" antwoord op dit dilemma geven.

'Houden van' wordt vaak verward met verwachten dat de ander doet wat jij graag wilt dat zij/hij doet. Voor mij is houden van onvoorwaardelijk, anders is het eigenlijk geen 'houden van' maar 'hebben'. Wie van iemand houdt wil ook graag dat die iemand kan doen wat haar of hem gelukkig maakt al is dat misschien geluk van een kort moment. Al het overige is bezit, controle en claimen. Met liefde heeft dat weinig te maken.

"Het onderwerp kan ook "niet bespreekbaar" zijn omdat je je partner dan met een soort schuldgevoel opzadelt, als die al voelt dat ze "je tekort doet". Je partner kan zo gevoelig zijn, dat je met dit éne ding haar onherroepelijk kwetst."

Als een onderwerp "niet berspreekbaar" is hoe goed is je relatie dan? Hoe goed kennen jullie elkaar dat iets niet bespreekbaar is?
Eric de Blois

Berichtdoor Jerome » za 07 jan 2017, 22:35

Ik ga iets niet bespreken met mijn partner als dit haar zodanig in de war zou brengen, zo emotioneel zou maken, dat ik haar zou kwetsen, misschien zelfs zou doen crashen, vooral dan nog iemand, zoals ik al zei, met behoorlijk wat gezondheidsproblemen.
Dit is, volgens mij, het kenmerk, één van de kenmerken, van een goede relatie.
Het laatste wat die persoon dan op dat moment nodig heeft, is een partner die zegt, "schat, ik zou ook nog eens graag sex hebben met mannen. Kan dat?"

Maar iedereen beslist voor zichzelf, natuurlijk, hoever die "openheid" in een relatie moet gaan.
Jerome

Berichtdoor blizz » zo 08 jan 2017, 00:03

ik vind het persoonlijk wel enorm zwart wit als je begint over "hoe goed is je relatie als iets niet bespreekbaar is". sommige dingen weet je niet van te voren. Als ik voor mijn relatie geweten had dat ik bi gevoelens had, dan had ik dat meteen vermeldt. maar nu zit ik al meer dan 10 jaar in mijn relatie met 2 kids erbij en kom ik erachter dat ik ook nog andere gevoelens heb. Moet ik dan maar voor mijn eigen geluk kiezen boven de rust en regelmaat van mijn gezin. waar ik enorm trots en blij op ben? dus ik moet hun wereld vernielen omdat ik iets voel? nee, zo zwart wit is het niet. ik verkies er eerder voor om heel af en toe een leugentje te gebruiken (als het nodig is) dan alles te vernielen omdat ik zo nodig behoeftes heb die amper de kop op steken.... Sterker nog, (want de vraag "hoe zou je het vinden als je partner het zou doen" komt dan ook om de hoek kijken). als mijn partner een keer sex met een vrouw zou hebben omdat ze daar bi gevoelens voor heeft en het verzwijgt.... so be it. tenzij ze tot over haar oren verliefd is natuurlijk en met een ander een relatie wil beginnen.
blizz

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen