Verliefd en nu??

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Verliefd en nu??

Berichtdoor visnetje » zo 08 apr 2012, 23:36

Zal proberen het niet ál te lang te maken. Het is zo dat ik sinds een jaar een nieuwe baan heb en heb daar ook een héle leuke collega ontmoet. Na een etentje probeerde ze me te zoenen en daar schrok ik nogal van, we hebben het de dag erna erover gehad, nogal stuntelig over of ik op vrouwen val of niet? (we zijn allebei nogal mannenverslinders). Ik vertelde haar dat ik dat alleen met haar had, en zij zei dat ze precies hetzelfde voelde, en daar bleef het een beetje bij. Nu vele maanden later vind ik haar wel héél leuk. We hebben een hele goede band met elkaar en doen vaak leuke dingen samen. Maar ik ben er een beetje van in de war Ik weet niet of ze hetzelfde voelt of dat het voor haar alleen een spannend spelletje was/is.
Het antwoord ligt voor de hand, haar vertellen wat ik voor haar voel? Maar omdat we zo een goede band hebben, én met elkaar werken, vind ik dat best een moeilijke stap.

Ik hoop dat iemand een tip heeft, want ik word langzaam knetter van de situatie.
visnetje

Re: Verliefd en nu??

Berichtdoor Anoniem1976 » ma 09 apr 2012, 10:36

Hallo Visnetje,

Sjonge, wat een ingewikkelde situatie. Ik herken het ten dele. Dat zal ik hieronder toelichten. Ik zou je denk ik toch aanraden om het toch 'gewoon' met je collega/vriendin te bespreken. Dan weet je daarna tenminste wel waar je aan toe bent en kun je je daarop instellen. Misschien voelt zij hetzelfde voor jou en kunnen jullie een mooie relatie opbouwen. Als zij niet hetzelfde voelt, is het ook goed om te weten, hoewel dat in het begin natuurlijk heel pijnlijk en lastig zal zijn. Maar dan kun je alsnog wel proberen om de goede vriendschappelijke band die jullie hebben, te behouden.

Ik (vrouw) ben zelf ook verliefd geworden op een vrouwelijke collega met wie ik een goede band heb. Ik heb het haar een poos geleden verteld en het bleek niet wederzijds te zijn. Sindsdien is het contact aan de ene kant wel lastig, omdat je echt niet zomaar van die gevoelens af bent. En afstand nemen is lastig als het om een collega gaat met wie je intensief moet samenwerken! Maar gelukkig kunnen we het er wel over hebben en is ze ook bereid om mij ermee te 'helpen' voor zover mogelijk. Ik hoop nu dat het ons op termijn lukt om gewoon als vriendinnen met elkaar om te gaan. Maar ik merk ook wel dat het daarvoor bij mij nu nog veel te vroeg is. Telkens als ik denk dat het wel kan (omdat mijn gevoelens wat afgezwakt lijkten te zijn) blijkt toch dat ik te optimistisch ben geweest. Ik denk er nu dus over om voorlopig het contact buiten werk tot het minimum te beperken: geen SMS'jes, geen gezamenlijke uitstapjes....
Tja, het is dus een lastig probleem, of je nu uiteindelijk wel of niet besluit om het aan je collega te vertellen. Maar ik denk dat het toch de moeite waard is om het wel te doen. Misschien loopt zij wel met precies dezelfde twijfel en onzekerheid rond! En als jullie echt goede vriendinnen zijn, dan zal dit echt niet direct ten koste gaan van jullie vriendschapsband, zelfs als zij niet dezelfde gevoelens heeft. Althans, dat denk ik.
En met al die gevoelens en onzekerheid blijven rondlopen lijkt me toch ook geen optie....

Veel succes ermee,
groeten,
Anoniem1976
Anoniem1976

Keer terug naar Algemeen