[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4505: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4507: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4508: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4509: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
Het Grote Bi-Forum • Toon onderwerp - OUT!?

OUT!?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

OUT!?

Berichtdoor thomsen808 » za 06 feb 2010, 11:54

Hallo allemaal, Ik wil even zeggen dat ik 2 weken geleden uit de kast ben gekomen naar mn ouders toe. Dat was best pittig. Voor mezelf weet ik al wel een jaar of 15 dat ik BI ben. Heb er eerst nooit wat meegedaan. Had ook niet de behoefte om iets met een man te beginnen. Vrouwen zijn zo mooi... Heb ook niet te klagen gehad over de aandacht die ik van vrouwen kreeg.

5 jaar geleden ben ik door een vriend recht in mn gezicht gevraagd of ik BI ben, in het bijzijn van nog 2 andere vrienden. Mn beste vrienden. Ik heb er niet om gelogen. En ze zijn nog steedes vrienden! Er is ook niks veranderd in de relatie met hun allen. Op 1 na. Hij is een hetro met een vrindin en daar heb ik een heel goede eerste en enige BI ervarng mee gehad. Fantastisch!

Mijn huidige vriendin heb ik in de eerste week al verteld dat ik BI ben. Ze kan er wel mee leven. Maar sinds ze bij me ingetrokken is, is ze meer begonnen te twijfelen. Wat als ik straks ouder ben? En meer naar mannen ga neigen? Ze vertrouwd het niet... Ondertusen is de relatie ook uit. Ze woont nog steeds bij me, we houden ook wel van elkaar. Lange lange lange gesprekken gehad, met de conclusie dat ze weer weg gaat. Nog een week of 2 en ze kan in haar nieuwe huisje trekken. Sinds we besloten hebben een punt achter onze relatie te zetten gaat t zelfs weer beter tussen ons. Op gebied van sex maar ook in t leven. Ik vind zo jammer dat ze me verlaat. Maar ze is mijn vertrouwens persoon geworden waar ik alles kwijt kan. Echt alles, maar omgekeerd ook! Hoop dat we nog lang vrienden kunnen bijven.Ze weet mij een richting op te sturen en dingen te ondernemen. Zo ook over mijn BI zijn.

2 weken geleden heb ik het dus tegen mijn familie verteld. Dat was toch zwaarder dan ik verwacht had. Ze vinden het niet erg, ik blijf toch broertje en zoon. uiteraard. Ik begrijp ook dat het voor hun schrikken was. Ze hebben niks in de gaten gehad. Anderen bij het stappen of collega's wel! Ik ben wel eens gevraagd, maar bijna altijd wel ontkend. Toen ik aan tafel zat en het verteld had, heb het ook zo op tafel gegooit, schrokken ze, ging het gesprek een hele andere kant op dan ik verwacht had. Het was me allemaal aangepraat, heb slechte vrienden, die zelf wel eens homo zouden kunnen zijn... het ging maar door. Binnen een half uur had ik de deur al achter me gesloten en ben weg gegaan, om erger te voorkomen. Met ruzie uit elkaar dus.. Na 2 uur ben ik weer terug gegaan, heb ze een beetje af laten koelen zeg maar, toen heb ik een goed gesprek gehad. Sindsdien heb ik 't gevoel dat er toch een soort spanning in de lucht hangt als ik familie weer zie. Beetje raar. Heb ze ook nog niet zo vaak weer gezien hoor.. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Dit was allemaal op zondag, maandag op het werk ben ik aardig ingestort. Heb er met onze HR manager over gehad. Ook gewoon alles verteld. Heel fijn gesprek van wel bijna 2 uur. Hij weet t nu dus ook. Weer een stap. Maar de rest van de week heb ik de aandacht er niet meer bij kunnen houden. Slecht eten en slapen enzo. Vrienden en vriendin steunen me heel goed. Zijn lief, en laten me niet zitten in moeilijke tijden. Echte vrienden dus! Aanrader voor anderen...

Nu ben ik al wel een beetje tot rust gekomen. Ik ben op zich wel blij dat het er uit is naar de belangrijkste mensen in mijn leven. Ben zelf minder onzeker, maar ook niet. Hoe gaat dit nu verder? Ik wil rustig aan doen met contact te leggen, er tegen aanlopen misschien? Maar hoe. Contact advertenties van mannen en chatten met mannen trekt mij nog niet echt. Ook een echte man man relatie, lijkt me ook niks. Ik ben gek op vrouwen, maar sexueel aangetrokken naar beide. Dus ik zoek een vrouw die accepteerd dat ik BI ben, en het ook leuk vind om dat samen in praktijk te brengen. Wat zij is maakt me dan niet uit, niet lesbisch dan... Maar dat willen heel veel bi-mannen! Lees ik op forums enzo. Dus dat wordt een pittige taak. Er gaat op het moment zoveel door me heen, moet nog meer rust vinden voor mezelf.

Wat gaat de toekomst brengen, coming out naar nog meer bekende mensen, kennissen, colega's, verdere familie?! Wat is verstandig, wat niet. Rust nemen en dingen een plek geven, dan weer verder. Op het moment zit t allemaal nog niet zo lekker. Maar tijd zal leren. Ben nu 34 jaar, wil wat dingen uitproberen in de zin van hoeveel trek ik naar mannen, als ik dat zeker weet kan ik weer verder. Eerst ervaring op doen zodat ik t voor mezelf goed weet. Aan de ene kant wil ik ook iedereen vertellen dat ik zo ben, soms bereid ik me er ook op voor om t collegas te vertellen, maar er is nooit een goed moment. Nooit. Heb wel eens 1 op 1 gestaan met goede collegas, maar dan sla ik dicht. Ik zal wel de enige niet zijn... Rustig je momentjes afwachten, niks forceren.

Wat ik ook zie op chat sites en bij contact advertenties, maar ook clubs, bi-groepen, bijna niks uit mijn regio!! Meestal west of zuid nederland. Heb op het moment geen rijdende auto, met de trein ga ik liever niet... Ik woon in Enschede. Daar hebben we wel 't Bolke zitten, ook nog nooit geweest! Ook weer een redelijke stap om te nemen. Ga er niet alleen heen... En ik zoek leeftijds genoten. (Sorry) Ik denk dat er vanzelf wel iemand op mijn pad komt, maar moet wel actie ondernemen om zo iemand tegen te komen. Tijd en rust zullen leren...

Ik heb een aardig verhaal geschreven, ik ben een beetje mijn ei kwijt, gisteren ben ik 3X begonnen met schrijven en heb m weer weg gedaan. Hoop dat jullie ook iets aan mijn verhaal hebben.Ik heb het nog even doorgelezen, en dan zie ik dat er nog zoveel meer te vertellen is. Maar Het is een redelijke samenvatting. Hoop dat t goed te lezen is voor anderen. Ik denk wel dat ik door dit alles een betere toekomst tegemoet ga, opener naar anderen en gevoelens kwijt kunnen. Door dit verhaal kan ik ook weer reacties verwachten en weer info. op doen.

Groetjes, Thomsen
Laatst bijgewerkt door thomsen808 op za 06 feb 2010, 12:12, in totaal 1 keer bewerkt
thomsen808

Re: OUT!?

Berichtdoor Els » za 06 feb 2010, 12:04

Beste thomson,

Interessant verhaal! En vast voor veel mensen herkenbaar! Alleen wel erg slecht leesbaar aangezien het een groot blok tekst is, zonder witregels. Zou je het in wat kleinere stukjes kunnen verdelen, zodat het wat leesbaarder wordt?

/Els
Els

Berichtdoor thomsen808 » za 06 feb 2010, 12:13

Oké, klaar bedankt Els
thomsen808

Berichtdoor Pascal » za 06 feb 2010, 12:29

Heftig verhaal, en dan staat alles op zijn kop! Wanneer je de rust met jezelf vind, dan wordt alles weer beter.
Pascal

Berichtdoor Miranda » za 06 feb 2010, 13:09

Laat ik je verzekeren dat je niet de enige bi bent die uit het oosten komt ;)
Inmiddels woon ik op de Utrechtse Heuvelrug, maar ik kom van oorsprong uit het Sallandse.
Ik zal even mijn best doen om je in het Twents een hart onder de riem te steken :P

Mien moo kump ok uut ons Enske, ik kenne ut doar een bettie.
En ik kenne de Twentenoarn. Blif lastig völk. Zie draait wul bie, hef tied neudig.
Vulle wille :)

Dat gezegd hebbende: Geef jezelf tijd om alles een plek te laten krijgen. Je hebt alles overhoop gehaald, het duurt even voor alles weer een eigen plek gevonden heeft.
Ik vind het in elk geval een moedige stap :)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor thomsen808 » za 06 feb 2010, 13:55

Alles staat idd op zn kop Pascal.
Miranda bedankt, ik weet ook wel dat ik niet de enige ben in het oosten, maar kijk maar eens rond, op sites.
Maar ik kom oorspronkelijk niet uit t oosten, woon er al wel een tijdje, maar Twents praat ik niet. haha.

Groetjes
thomsen808

Berichtdoor Miranda » za 06 feb 2010, 14:09

Ah, dan zal ik het even voor je vertalen :lol:

Mien moo kump ok uut ons Enske, ik kenne ut doar een bettie.
En ik kenne de Twentenoarn. Blif lastig völk. Zie draait wul bie, hef tied neudig.
Vulle wille

Mijn moeder komt ook uit Enschede, ik ken het daar wel.
En ik ken de Twentenaren, blijven lastige mensen. Ze draaien wel bij, het heeft tijd nodig.
Veel sterkte

Maar goed, zo te lezen is je familie helemaal niet Twents, dus dat gaat dan weer helemaal nergens over :mrgreen:
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor thomsen808 » za 06 feb 2010, 14:23

Hahaha, grappenmaker. Ik had t nog wel gesnapt hoor...
Twentenaren zijn vaak wel stug ja, als je anders denkt of anders doet staan ze al snel raar van je te kijken. (sorry tukkers).
Maar ik moet ze natuurlijk ook niet allemaal over 1 kam scheren. Toch hoop ik iemand te vinden in de Twente regio die ongeveer het zelfde is/heeft als ik. En ze zijn er, weet ik, bij het stappen zie ik ze denk ik ook wel, maar durf nog geen stappen te ondernemen in 't onbekende hé! Maar je ziet ze niet vaak op 't net. Voor eerts een beetje contakt en kennismaking. X
thomsen808

Berichtdoor Dubje » zo 07 feb 2010, 04:04

Zeker een heftig verhaal, weet eigenlijk niet hoe ik erop moet reageren
Voel wel dat het aardig wat angst oproept, ik kan niet echt zeggen dat ik op allerlei ellende zit te wachten.
Wel heel erg moedig van je dat je deze stappen hebt genomen, ik denk ook wel dat het de juiste zijn, ik zou het je niet na kunnen doen.

Ik hoop dat je wat rust in alle chaos kan vinden en dat alles zijn plekje krijgt
Veel sterkte

Groetjes Dubje
ºO(¯`·Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk·´¯)Oº
Dubje

Berichtdoor verrassing » zo 07 feb 2010, 22:08

hee Thomson,

Er is heel veel moed voor nodig om te doen wat jij nu doet.. Het is jouw leven en jij moet gelukkig zijn en je gelukkig voelen..

Zoals je weet zullen echte vrienden altijd vrienden blijven.... Dus de mensen die je hierdoor gaat verliezen zijn dat dus niet..

Als er iets is wat we voor je kunnen doen, dan laat maar horen..

Groeten

Verrassing
verrassing

Volgende

Keer terug naar Algemeen