Monogaam / Polygaam ?

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Re: Monogaam / Polygaam ?

Berichtdoor Sheepdog » di 12 jul 2016, 19:46

Iedereen moet dit uiteraard voor zichzelf weten, maar persoonlijk denk ik niet dat ik het zou willen.

Voor mij staat het ook in zekere zin los van de biseksualiteit, behalve dan dat ik wel op zijn minst echt ervaren wil hebben hoe het is om een relatie met een man te hebben voordat ik ooit eventueel met een vrouw zou kunnen settlen (dat had overigens andersom ook zo gewerkt, maar het is nu eenmaal zo dat ik wel ervaringen met vrouwen heb en niet met mannen, vandaar).

Het feit dat ik op beide geslachten val verandert niets aan het principe dat ik wel trouw ben aan een partner (let op: geen waarde-oordeel naar mensen die het anders aanpakken, gewoon waar ik me zelf prettig bij voel). In theorie kan ik seksueel aangetrokken zijn tot honderden mensen tegelijk, maar de praktijk is dat één relatie al doodvermoeiend kan zijn emotioneel gezien, laat staan dat je continu met je relatie met de een, met de ander, hun relatie met elkaar, etc. etc. moet bezig zijn.

Er zijn natuurlijk meerdere vormen mogelijk. Je hebt gewoon simpelweg vreemdgaan. Dat is de meest voorkomende manier, en meteen ook behoorlijk kut naar je partner. Ik zelf zou het niet kunnen. Ik heb één keer toen het uit was met mijn ex-vriendin met een andere vrouw gevreeën, maar toen ik later die week met mijn ex afsprak en de vonk toch weer oversprong heb ik direct eerlijk verteld wat er met die andere vrouw gebeurd was, omdat ik me meteen super-ongemakkelijk voelde. Het was dan wel lullig om die andere vrouw te vertellen dat ik terug naar mijn ex ging, maar uiteindelijk was het toch de enige manier voor mij.

Dan heb je de "open relatie". Heb ik ook geprobeerd, en werkt voor mij ook niet. Ik ben met iemand of ik ben niet met iemand, maar dat halve "we doen gewoon wat we voelen" levert in mijn ervaring alleen maar scheve verwachtingen op.

Swingen lijkt dan de overgebleven en wellicht ook meest haalbare optie, mocht het zich ooit voordoen dat ik in een relatie met iemand zo zeker en zo vrij zou zijn dat we samen seksueel op avontuur konden gaan. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik als ik dan eenmaal die partner gevonden heb waar ik me zo zeker en zo vrij bij zou voelen, nog heel erg de behoefte aan andere seksuele partners zou voelen, maar dat is geen 100% gegarandeerd statement. Per slot van rekening was ik met mijn ex-vriendin ook behoorlijk happy, maar ik kan het toch nooit laten om om me heen te kijken. Een man blijft toch een man, kennelijk.
Sheepdog

Berichtdoor mokkavanille » ma 17 okt 2016, 22:45

Ideaal bestaat niet denk ik,. Ik prijs me al 3 jaar gelukkig met mijn 2 geliefden, Maar het is toch wel ingewikkeld soms.
mokkavanille

Berichtdoor Anita » ma 02 jan 2017, 02:23

Ongeveer 15 jaar geleden zat ik in een relatie die 3 jaar oud was en heb mijn partner verteld dat ik naast hem ook nog een 2de partner wat een vrouw was moest hij wel wennen aan het idee moet eigenlijk er bij zeggen ben nooit monogaam geweest
Anita

Berichtdoor Vreemde Eend » ma 02 jan 2017, 17:33

Ik ben altijd monogaam geweest in mijn relaties totdat het in de relatie met mijn ex-vrouw niet meer goed ging en ik blijkbaar open stond voor wat anders. Ik ben toen vreemd gegaan met een vrouwelijke collega. Erg slecht van mezelf vind ik dat! Ik heb het ook meteen opgebiecht en realiseerde me daardoor wel dat ons huwelijk niet meer goed zat. Want naar mijn idee hoef je het niet buiten de deur te zoeken als je relatie goed zit! Vanaf dat moment ben ik vreselijk gaan nadeken en na wat relatietherapie heb ik toch na een half jaar gezegd dat ik echt niet verder wilde. En we hebben de scheiding aangevraagd en zijn in goede harmonie uit elkaar gegaan. Daarna heb ik wat dates gehad met vrouwen waar het eigenlijk alleen maar om de seks ging. Na 2 maand heb ik mijn huidige vrouw ontmoet (12 jaar geleden alweer) en ben nooit meer vreemd gegaan!
Leef bij de dag, het kan elke dag je laatste zijn...
Vreemde Eend

Vorige

Keer terug naar Relaties