Relatie als bisexuele man met hetero vrouw

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Relatie als bisexuele man met hetero vrouw

Berichtdoor Manu12 » vr 10 jan 2014, 17:34

Beste forummers

Ik heb deze site net ontdekt, omdat ik met een onzekerheid worstel, die toch behoorlijk aan me vreet
en dan ook hoop hier interessante meningen en antwoorden te kunnen vinden.

Ik ben een 38-jarige jongeman. Gedurende mijn jeugd en tienertijd was ik overtuigd homo en had ik enkel gevoelens voor jongens. Ik had daar weinig problemen mee, aanvaarde het voor mezelf en werd er gelukkig ook bij mijn familie en vrienden mee aanvaard. Rond mijn 19e werd ik echter voor 't eerst ook eens verliefd op een meisje, waarna een nieuwe wereld voor me open ging. Mijn nieuwsgierigheid en interesse naar meisjes/vrouwen is er sindsdien alleen maar groter op geworden, zodat ik me vandaag bisexueel noem.

Op zich geen probleem, behalve dan dat ik er heel moeilijk eerlijk kan over zijn tegen een hetero vrouw waartoe ik me aangetrokken voel, omdat zij het daar meestal wel erg moeilijk mee hebben. Sinds kort heb ik een hele leuke, erg lieve en aantrekkelijke jongedame leren kennen, die ook qua inetersses ontzettend goed bij me past. Het klikt heel goed, we hebben al 4 erg leuke afspraakjes achter de rug en een relatie zit er aan te komen. Maar (je raadt het al..) ze weet nog niet dat ik bi ben. Ik ben een eerlijke persoon, zij is dat ook en uit respect voor haar, vind ik dat ze dat gewoon moét weten. Anderzijds besef ik uit ervaring dat daardoor de kans zeer reëel is dat de relatie alsnog niks wordt. En daar ben ik dus momenteel erg onzeker en bang voor. Want het liefst van al wil ik het met haar gewoon een kans geven, wat zij ook verlangt.

Wat nu? Wat denken jullie?
Ik ben voorlopig geneigd om gewoon nog te wachten tot het vrtrouwen groot genoeg is om het te zeggen. Het zal altijd moeilijk aankomen voor haar, maar hey, voor mij is het ook niet makkelijk.

Ik ben echt benieuwd naar jullie mening en reacties!!

Alvast bedankt
Manu x
Manu12

Re: Relatie als bisexuele man met hetero vrouw

Berichtdoor erwin » vr 10 jan 2014, 20:58

Hoi Manu,

welkom hier, goed dat je het forum gevonden hebt.
Is het nu zo ook dat je je hele verleden voor haar zo ongeveer verzwijgt dan? Want ik kan me voorstellen dat er veel dingen zijn die je hebt meegemaakt die wel een aanleiding kunnen zijn om met haar erover in gesprek te gaan.

Eerlijkheid is wat dat betreft het allerbelangrijkste n ik vrees dat hoe langer je wacht des te moeilijker het ook gaat worden en des te meer ze dan ook het gevoel krijgt dat je iets belangrijks voor haar hebt verzwegen.
Hier op het forum zijn ook meer verhalen van mensen die het, uiteraard zou ik bijna zeggen, niet makkelijk vinden om het te vertellen. Maar vaak blijkt de omgeving er veel minder problemen mee te hebben dan dat ze zelf dachten.
Een garantie is het uiteraard niet maar zo dor blijven gaan wil je toch ook niet.

groet,
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Manu12 » vr 10 jan 2014, 21:51

Hallo Erwin,

Fijn dat je reageert op mijn verhaal.
Nee, ik heb helemaal geen zin om met haar een dubbel leven te gaan leiden
en dingen langdurig te gaan verzwijgen, want dat is net het tegenovergestelde van wat ik verwacht
van een mooi wederzijdse liefdesrelatie: openheid, eerlijkheid, respect..
Maar anderzijds weet ik gewoon dat, als ik haar in dit prille stadium van verliefdheid reeds vertel dat ik bi ben,
dat ze dan zodanig gaat schrikken, teleurgesteld zijn en zal beginnen twijfelen, dat de kans op een relatie vergooid zal zijn.
Dat heb ik al te vaak meegemaakt in het verleden en dat wil ik gewoon niet meer.

Ik zie die meid dolgraag en wil een eerlijke kans krijgen om haar mijn liefde te tonen.
En ja, ze heeft dus ook zeker recht op het volledige verhaal en zal dat ook krijgen,
maar zoals ik het nu zie, zal dat dus in een later stadium zijn, waarbij er al een heel stuk vertrouwen
en een band is opgebouwd. Is dat oneerlijk of egoïstisch?
Ik weet dat als ik van iemand hou, dat ik dan voor die ene persoon wil gaan.
Zo zie ik het op dit ogenblik.
Beste groeten
Manu
Manu12

Berichtdoor edcar » za 11 jan 2014, 01:49

Beste Manu , Welkom hier .

Je "verhaal" lijkt een klein beetje op de mijne .... Ook ik was van mening dat ik homo was tot ik verliefd werd op een meisje,verschil is echter wel d at eigenlijk niemand wist dat ik wat met jongens deed al waren er wel "opmerkingen" dat ik nooit een vriendin had...... Toen ik mijn ex leerde kennen is mijn biseksualiteit een beetje gedoofd , maar later ook weer opgeladen vanwege een bevriend homostel ...... Mijn ex heeft nooit geweten van mijn biseksualiteit en in het begin zat ik daar behoorlijk mee,later toen zeg maar de "liefde" over was ben ik ( lang leve internet ) weer langzaam begonnen met "herontdekken" van mijn biseksualiteit......... Toen ik op het punt stond een date te hebben met een man leerde ik mijn huidige meissie kennen en liet door haar ook even mijn biseksualiteit voor wat het was.......... Verliefdheid doet veel met een man/vrouw en dat was met mij niet minder tegenover haar,ik kreeg een lot uit de loterij want buiten dat ik naar jaren eindelijk weer eens een maatje had hield zij net als ik veel van seks ( zelfs meer dan ik :oops: ) en omdat zij ook heerlijk open hierover kon praten kwam haar maar ook mijn biseksualiteit snel aan bod ;)

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is ; Je kunt je "bi-gevoelens" onderdrukken en kunt dat zeker als je verliefd bent heel lang volhouden...... Erover zwijgen tijdens je relatie is als je het volhoud "een leugen" om bestwil ..... Maar jij weet wat het is om seks te hebben met mannen en je hebt er van genoten...... Al is je seksleven nog zo goed vroeg of laat zul je iets gaan missen en zeker als de "sleur" in een relatie komt.
Mijn TIP voor jouw is om gewoon open kaart te spelen met je vriendin en wie weet sta je wel verbaast van haar reactie,en natuurlijk loop je het risico om haar te verliezen......

Wat ik neerzet is slechts een idee natuurlijk en gezien vanuit "mijn eigen ervaring" en wat ik nu zelf zal doen....... Wat jij doet is jouw keuze,ik leef niet in jouw wereld en de keuze die jij maakt zal in jouw ogen op dat moment ook de beste zijn ;)
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor Manu12 » zo 12 jan 2014, 10:28

Beste Edcar,

Bedankt voor je reactie.

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, want zoals ik reeds zei, ik heb helemaal geen zin om een dubbel leven te gaan leiden.
Ook ik wil uiteindelijk gewoon aanvaard worden om wie ik ben én tegelijk ook vorm geven aan mijn gevoelens
en verlangens naar liefde in een relatie. Niet makkelijk dus voor een bisexuele persoon, zoveel is duidelijk,
maar dat zal dan één van de grote uitdagingen zijn in ons leven.

Gisteren was ik terug bij m'n vriendin. Ze vertelde me dat ze me ook geweldig vind,
maar nog voorzichtig is en nog wat tijd nodig heeft. Los van het verhaal van bisexualiteit,
kan ik haar daar ook wel in volgen. Want nu verlang ik heel sterk naar meer, maar als het er te snel en makkelijk is,
kan het misschien ook weer snel weggaan. In ieder geval ben ik van plan om vroeg of laat helemaal open te zijn met haar.
Ik weet alleen nog niet wanneer; kwestie van aan te voelen wanneer het juiste moment daarvoor gekomen is
en verder gewoon proberen om enigszins met de voetjes op de grond te blijven staan.

Hoewel ik in alle bescheidenheid kan zeggen dat ik een aantrekkelijke persoon ben,
is de liefde tot op heden geen succesvol hoofdstuk in mijn leven. Wegens onbeantwoorde verliefdheden, teleurtsellingen
en moeilijke aanvaarding als bisexueel, heb ik me een hele tijd afgeschermd en nauwelijks opengesteld voor nieuwe ervaringen.
Daar wil ik nu echt iets aan doen, want er gaat teveel moois aan me voorbij.

Ik ben blij dat ik me hier heb aangemeld op deze site; vind het fijn
om zo erover te kunnen communiceren en ook eens het verhaal van een ander te lezen.

Dus hou jullie aub niet in om te reageren ;)

Vele groetjes
Manu
Manu12

Berichtdoor Manu12 » wo 09 apr 2014, 15:47

Laatste update:

Ik heb mijn vriendin (intussen al meer dan een maand geleden) verteld dat ik bi ben
en ze had er best begrip voor... Daarna gaf ze toe dat zij eigenlijk ook niet
ongevoelig was/is voor het eigen geslacht en maw dus ook een beetje bi is!

Dus, nu kan je denken: goed dat je het gezegd hebt, want daardoor sta je nu veel dichter tot elkaar!

Wel, dat dacht ik in eerste instantie ook, ik was echt opgelucht.
Maar nadien bleef enige verdere teonadering tussen ons beiden wel uit.
Ik nam wel initiatief, toonde meermaals mijn gevoelens voor haar,
maar ze kon het niet beantwoorden. Op mijn vraag of ze dan toch misschien een voorkeur
voor vrouwen zou hebben, antwoordde ze van niet. Ook al ben ik daar nog niet zo zeker van...

Deze relatie wordt dus niets. Best heel jammer,
maar het heeft dus niet gelegen aan mijn bisexualiteit, waar ik in het begin dus wel bang voor was.
Zo is het altijd wel iets in het leven...

End of this story.

Groeten
Manu
Manu12

Berichtdoor erwin » do 10 apr 2014, 20:57

Hoi Manu,

goed dat jullie het er wel over gehad hebben, maar wel heel spijtig dat dit de verwijdering niet verminderd.
Wellicht speelt er toch nog wel meer bij haar, of is ze zelf ook druk bezig haar gevoelens een plek te geven.
Ik zou zeggen geef niet te snel op en probeer zo goed en zo kwaad als het kan toch acht er de oorzaak te komen.

erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Utrechter » ma 09 jun 2014, 14:12

Beste Manu en meelezers,

Ondanks dat je verhaal al een tijd geleden geplaatst werd, reageer ik toch. Je verhaal klinkt mijn herkenbaar in de oren. Vervelend om te lezen dat het uiteindelijk niet werkte tussen jou en de vrouw. Zelf ben ik inmiddels ruim een jaar samen met een vrouw. Het is een fijne relatie. Openheid is belangrijk, alleen zijn de gevolgen van die openheid niet altijd even fijn! Zo wil mijn vriendin weten wanneer ik mij aangetrokken voel tot een man, maar tegelijkertijd wordt ze daar ongelukkig en onzeker van. Dat maakt het voor mijn erg lastig om het soms te zeggen. Misschien dat er anderen zijn die hier ervaring mee hebben?
Utrechter

Berichtdoor Bouzouki » wo 11 jun 2014, 19:27

Oh, ik heb juist de ervaring dat veel hetero-vrouwen twee vriendjes wel zien zitten... Ik moet alleen een leuke bi-vriend vinden en dat valt niet mee. Vandaar dat ik via deze weg meer bi-seksuelen probeer te vinden. Ben niet wanhopig, vind het ook prima als vrijgezel, maar het is een nieuwe uitdaging waar ik open voor sta.
Bouzouki

Berichtdoor Manu12 » di 17 jun 2014, 13:05

Bouzouki schreef:Oh, ik heb juist de ervaring dat veel hetero-vrouwen twee vriendjes wel zien zitten... Ik moet alleen een leuke bi-vriend vinden en dat valt niet mee. Vandaar dat ik via deze weg meer bi-seksuelen probeer te vinden. Ben niet wanhopig, vind het ook prima als vrijgezel, maar het is een nieuwe uitdaging waar ik open voor sta.

Ben je een man of vrouw Bouzouki?
Manu12

Volgende

Keer terug naar Relaties