Relatie als bisexuele man met hetero vrouw

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Re: Relatie als bisexuele man met hetero vrouw

Berichtdoor Manu12 » di 17 jun 2014, 13:06

Utrechter schreef:Beste Manu en meelezers,

Ondanks dat je verhaal al een tijd geleden geplaatst werd, reageer ik toch. Je verhaal klinkt mijn herkenbaar in de oren. Vervelend om te lezen dat het uiteindelijk niet werkte tussen jou en de vrouw. Zelf ben ik inmiddels ruim een jaar samen met een vrouw. Het is een fijne relatie. Openheid is belangrijk, alleen zijn de gevolgen van die openheid niet altijd even fijn! Zo wil mijn vriendin weten wanneer ik mij aangetrokken voel tot een man, maar tegelijkertijd wordt ze daar ongelukkig en onzeker van. Dat maakt het voor mijn erg lastig om het soms te zeggen. Misschien dat er anderen zijn die hier ervaring mee hebben?

Openheid heeft idd steeds twee kanten: enerzijds sta je recht in je schoenen en hoef je niets meer te verbergen, maar anderzijds is er altijd een kans dat je partner moeilijk kan omgaan met jouw waarheid. Als bisexueel moet je echt de juiste persoon treffen, denk ik. Iemand die je echt neemt zoals je bent. Geen sinecure, maar ik blijf er ondanks de moeilijkheden wel in geloven en voor gaan. Wat moet ik anders? De liefde opgeven? Ik denk er niet aan! Daarvoor heb ik veel te veel onvervulde verlangens in mij. Succes
Manu12

Berichtdoor Emile » wo 18 jun 2014, 12:35

Mijn ervaringen wat dit onderwerp betreft, beginnen helaas steeds negatiever te worden. Als het gaat om het accepteren van homoseksualiteit in het algemeen, zijn heterovrouwen veel toleranter dan heteromannen. Maar als het dichterbij komt, slaat dat gigantisch om. Heteromannen vinden het wel spannend als twee vrouwen met elkaar vrijen en dan mag een van de vrouwen best hun vrouw/vriendin zijn, maar heterovrouwen haken walgend af als ze eraan denken dat hun man/vriend het met een andere man doet, zou willen doen of heeft gedaan.

Het bovenstaande heb ik heel zwart-wit gesteld en er zijn zeker ook vrouwen die er geen probleem mee hebben, maar in grote lijnen komt het wel hierop neer. Op relatiesites ben ik niet eerlijk meer ten aanzien van het geslacht van mijn partner (ik heb overigens een open relatie). Nu krijg ik wel reacties, zelfs van vrouwen die me eerder afwezen. Een letterlijk citaat: 'O, ik dacht dat je met een man samen was, dat vond ik goor.' Uiteraard hoef ik daar nu niks meer mee, maar het tekent wel de situatie. Zelfs op de website Polyamoriematch is veel afwijzing van seks tussen mannen. 'We' zijn absoluut niet zo vrijgevochten als we denken. Er is nog een wereld te winnen!
Al 20 jaar een homoseksuele relatie en de afgelopen jaren mijn biseksualiteit (her)ontdekt maar daaraan (nog) geen concrete invulling gegeven.
Emile

Berichtdoor Wannabi050 » do 19 jun 2014, 20:10

Manu12 schreef: Openheid heeft idd steeds twee kanten: enerzijds sta je recht in je schoenen en hoef je niets meer te verbergen, maar anderzijds is er altijd een kans dat je partner moeilijk kan omgaan met jouw waarheid. Als bisexueel moet je echt de juiste persoon treffen, denk ik. Iemand die je echt neemt zoals je bent. Geen sinecure, maar ik blijf er ondanks de moeilijkheden wel in geloven en voor gaan. Wat moet ik anders? De liefde opgeven? Ik denk er niet aan! Daarvoor heb ik veel te veel onvervulde verlangens in mij. Succes

Openheid is inderdaad heerlijk maar ook heel kwetsbaar. Dat is tenminste mijn ervaring/gevoel. Ondanks de toestemming van mijn partner om wat met mijn bi-kant te doen vind ik het moeilijk daar stappen in te zetten. Deels schaamte van mijzelf. Deels omdat ik misschien bang ben voor haar reactie op het moment dat ik er echt wat mee gedaan heb of van plan ben wat mee te gaan doen (wat zij dan natuurlijk wel wil weten). Zij wil er zelf niet bij zijn wat ik begrijp maar betreur. Makkelijker had ik het gevonden als dat wel zo was. Dan kan ik haar reactie op het moment zelf pijlen en heeft zij de mogelijk in te grijpen waar nodig.

Begeerte lijkt in deze groter dan het bezit :roll:

edit: in afwijking van de titel van het topic: mijn vrouw is ook bi maar daarin niet actief.
Wannabi050

Berichtdoor edcar » za 21 jun 2014, 22:42

In "onze wereld" zijn vele vrouwen "biseksueel" of anders wel nieuwsgierig hiernaar en vele van deze dames zouden het geweldig vinden als hun partner dat ook zal zijn dan wel het een keer zal proberen,maar helaas kom je weinig biseksuele mannen tegen in de swingers-wereld en dat heeft zeker zijn oorzaak ...... Homoseksualiteit is weer "vies/goor" of what ever mensen denken en dat heeft zeker te maken met de vele culturen die Nederland rijk is ...... Culturen die de "seksuele revolutie" niet hebben meegemaakt en alles wat anders is verafschuwen......... Wat betreft "relatie-site's" daar zit meer fake en in mijn ogen niet echt een manier om evt "vriendschap/relatie" te vinden/beginnen ( mijn persoonlijke mening ) ..... Kies liever voor het levenspad zoals vroeger ook was face to face ... Reden omdat het toetsenbord geduldig is en je exact de juiste regels kunt typen want de ander persoon graag leest .... In real-life kun je de persoon aankijken en moet hij/zij ook direct antwoord geven op een vraag of onderwerp .....

Emile schreef:Mijn ervaringen wat dit onderwerp betreft, beginnen helaas steeds negatiever te worden. Als het gaat om het accepteren van homoseksualiteit in het algemeen, zijn heterovrouwen veel toleranter dan heteromannen. Maar als het dichterbij komt, slaat dat gigantisch om. Heteromannen vinden het wel spannend als twee vrouwen met elkaar vrijen en dan mag een van de vrouwen best hun vrouw/vriendin zijn, maar heterovrouwen haken walgend af als ze eraan denken dat hun man/vriend het met een andere man doet, zou willen doen of heeft gedaan.

Het bovenstaande heb ik heel zwart-wit gesteld en er zijn zeker ook vrouwen die er geen probleem mee hebben, maar in grote lijnen komt het wel hierop neer. Op relatiesites ben ik niet eerlijk meer ten aanzien van het geslacht van mijn partner (ik heb overigens een open relatie). Nu krijg ik wel reacties, zelfs van vrouwen die me eerder afwezen. Een letterlijk citaat: 'O, ik dacht dat je met een man samen was, dat vond ik goor.' Uiteraard hoef ik daar nu niks meer mee, maar het tekent wel de situatie. Zelfs op de website Polyamoriematch is veel afwijzing van seks tussen mannen. 'We' zijn absoluut niet zo vrijgevochten als we denken. Er is nog een wereld te winnen!
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor edcar » za 21 jun 2014, 23:15

Het lijkt een beetje "mijn verhaal" ; Je hebt mijn tropic gelezen ;) ...... Verschil is dat mijn partner wel heel graag deelgenoot wil zijn in een bi trio M,M,V maar mij dus ook gunt om alleen intiem te zijn met een man ;) ... Echter juist omdat het zo lang geleden is dat ik echt alleen was met een man bekruipt mij ook wat "angst" .... Dat ze wil weten wat ik gedaan heb vind ik normaal want dat zijn nu eenmaal onze afspraken en eerlijk gezegd vind ik die vorm van "afther seks" wel geil :twisted: ....... Maar er speelt meer mee , Juist die toestemming om alleen intiem te zijn zonder dat mijn partner erbij is of in de buurt spookt gruwelijk door mijn hoofd ...... In al die jaren samen ben ik nog nooit alleen intiem geweest met een ander en vind het juist heel prettig dat mijn partner in de buurt is,ik kan volledig opgaan in seks en heb zeker de nodige "fouten" gemaakt als ik intiem was met een ander en dan kon ze mij op de vingers tikken..... Een man is niet meteen een daadwerkelijke "bedreiging" maar toch voel ik haar ogen in mijn rug en zal ik onzeker zijn of ik iets wel of niet mag ook al zijn afspraken gemaakt...... In een "open-relatie" speelt vertrouwen een heel grote rol en juist dat vertrouwen wil ik niet schaden en maakt mij dus ook onzeker ....... Zoals je hebt kunnen lezen geeft mijn partner erbij een veel beter gevoel en maakt mij zeker......

Misschien voor jouw ( jullie ) een tip :idea: ? ..... Maak samen de afspraken voor je evt ontdekkingstocht .... Dit maakt je denk ik wat minder "kwetsbaar" omdat je weet wat wel en niet mag van haar...... Voor mij geldt zeker dat mijn eigen partner nummer 1 is en laat haar ook de regels bepalen ;)

Wannabi050 schreef:
Manu12 schreef:Openheid is inderdaad heerlijk maar ook heel kwetsbaar. Dat is tenminste mijn ervaring/gevoel. Ondanks de toestemming van mijn partner om wat met mijn bi-kant te doen vind ik het moeilijk daar stappen in te zetten. Deels schaamte van mijzelf. Deels omdat ik misschien bang ben voor haar reactie op het moment dat ik er echt wat mee gedaan heb of van plan ben wat mee te gaan doen (wat zij dan natuurlijk wel wil weten). Zij wil er zelf niet bij zijn wat ik begrijp maar betreur. Makkelijker had ik het gevonden als dat wel zo was. Dan kan ik haar reactie op het moment zelf pijlen en heeft zij de mogelijk in te grijpen waar nodig.

Begeerte lijkt in deze groter dan het bezit :roll:

edit: in afwijking van de titel van het topic: mijn vrouw is ook bi maar daarin niet actief.
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor Wannabi050 » di 24 jun 2014, 20:09

Dank voor je reactie Edcar,

Wij hebben onlangs haar aanwezigheid bij mijn ontdekkingstocht nog een keer besproken. Ze wil het overwegen. Ze heeft in ieder geval niet direct zwaarwegende redenen waarom ze nu al afwijzend hierop reageert. Tegelijkertijd heeft ze benadrukt dat als zij zegt dat het zonder haar aanwezigheid ook "ok" is dat ik daar dan ook op moet kunnen vertrouwen en die onzekerheid los moet laten....

Tegelijkertijd weet ik niet of mijn ervaring hetzelfde zou zijn met of zonder haar. Als ze erbij zou zijn zou ik me denk ik toch onbewust inhouden ondanks dat de afspraken duidelijk zijn.....
Wannabi050

Berichtdoor bert100 » do 26 jun 2014, 16:55

Wannabi050 schreef:Dank voor je reactie Edcar,

Tegelijkertijd weet ik niet of mijn ervaring hetzelfde zou zijn met of zonder haar. Als ze erbij zou zijn zou ik me denk ik toch onbewust inhouden ondanks dat de afspraken duidelijk zijn.....

Is het je eerste ervaring die je wil hebben Wannabi?
Dan zijn er pro's en con's om met haar derbij het stapje te zetten of niet.
Voor de verwerking van deze stap lijkt het me beter ze der bij te hebben. En ook is dit het eerlijkst: je verbergt dan letterlijk ook niets. Bedenk dat als ze der voor open staat dat je der bij bent dat ze je op dat moment gunt en wil zien genieten, ongeremd genieten!
bert100

Berichtdoor Wannabi050 » vr 27 jun 2014, 13:03

Niet helemaal de eerste... Ook al voelt het wel zo.

Je hebt helemaal gelijk. Haar erbij hebben is wel het "eerlijkst" idd maar dan moet ze wel weten of ze dat wil... Gelukkig hebben we geen haast ;-)
Wannabi050

Berichtdoor Bouzouki » di 12 aug 2014, 17:36

Oh, zit in hetzelfde schuitje. Ben ook jarenlang "homo' geweest. Mijn ervaring is juist dat veel vrouwen twee vriendjes wel zien zitten.
Bouzouki

Berichtdoor bi-boy91 » ma 21 dec 2015, 13:14

Bouzouki schreef:Oh, ik heb juist de ervaring dat veel hetero-vrouwen twee vriendjes wel zien zitten... Ik moet alleen een leuke bi-vriend vinden en dat valt niet mee. Vandaar dat ik via deze weg meer bi-seksuelen probeer te vinden. Ben niet wanhopig, vind het ook prima als vrijgezel, maar het is een nieuwe uitdaging waar ik open voor sta.

nou voel je vrij, het lijkt me wel wat, ben een beetje ontdekkend op dit gebied, maar wie weet kan het wat worden ;)
bi-boy91

Vorige

Keer terug naar Relaties