Relatie naast de vaste relatie

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Re: Relatie naast de vaste relatie

Berichtdoor erwin » ma 16 maart 2015, 12:47

Hoi Sammie,
welkom hier en leuk dat je je even voorstelt.
Maar eigenlijk is dat iets dat het handigst is in dit topic: http://www.bi-forum.nl/viewforum.php?f=12

En daar krijg je vast ook snel reacties op je vraag.
En uiteraard is er al heel vel te lezen over hoe anderen hier mee omgaan op het forum.
groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Biflevo » vr 11 sep 2015, 00:32

Met interesse heb ik deze (oude) topic gelezen. Ik zie veel herkenbare problemen en situaties. Ik heb als biman behoefte aan, naast mijn relatie met mijn (hetero)vrouw, zo af en toe contact met een man. Dit zal wat mij betreft nooit vergelijkbaar zijn met de relatie met mijn vrouw. Wij zijn al lang samen en delen (bijna) alles. Mijn vrouw heeft een vriend die ze ook af en toe ziet. Hoewel ik daar heel graag relaxt mee om wil gaan, lukt het met niet om jaloezie en angst uit te bannen. Daarom begrijp ik ook zo goed dat mijn vrouw diezelfde gevoelens heeft bij mijn behoefte om soms met een man te 'verkeren'. Hoewel mijn vrouw mijn biseksualiteit accepteert, lukt het ons (nog) niet om met dit alles op een ontspannen manier om te gaan.
Biflevo

Berichtdoor Giorgio » wo 07 okt 2015, 21:05

Biseksualiteit is voor mij ingewikkeld omdat ik een relatie heb. Voor mij speelt het overal toepasbare "tussen droom en daad". Ik vind het lastig om een relatie aan te knopen met een man terwijl ik gelukkig getrouwd ben met mijn vrouw ( en andersom trouwens); ik wil me hierbij niet verstrikken in een discussie over moreel besef. Ik zou het fantastisch vinden om een leuke man te leren kennen die soepeltjes mee zou kunnen draaien in ons huwelijk, maar ik realiseer me ook dat er meer bezwaren zijn dan mijn dromen kunnen dragen. De daad ( om maar bij Elsschot te blijven) alleen, is niet voldoende om de honger naar een man te stillen. Het solitaire karakter van een bezoek aan een homosauna of iets dergelijks geeft misschien even een seksuele bevrediging, maar de vluchtigheid van dergelijke contacten maken van mij de dag erna een emotioneel wrak. Ik heb niet alleen behoefte aan een man voor de seks: ik wil ook een man die mij liefheeft. Ik kom er steeds meer achter dat ik een vrouwelijke kant heb, die ik als wezenlijk onderdeel beschouw van mijn biseksualiteit. En die vrouwelijke kant wil graag een man. Hoe kan ik dat in Godsnaam voor elkaar krijgen? Dat gaat toch niet! Ik blijf dromen, schat ik in.
Et Dieu créa la femme......et l'homme
Giorgio

Berichtdoor Marlies de Sade » wo 28 okt 2015, 18:02

@Giorgio: Wat je daar schrijft is heel herkenbaar.
Ook ik denk er zo over. Zelfs als ik een vrouw vind om af en toe contact mee te hebben, gaat dat nooit genoeg zijn.

Zouden er mensen zijn die daar wel voldoende mee hebben?

@biflevo: waarom maakt jouw situatie je angstig?
Marlies de Sade

Berichtdoor erwin » za 31 okt 2015, 22:03

Beste Marlies en Giorgio,

Zou je dat je dan het liefst een relatie met twee (of meer) mensen tegelijk hebben of zou je wel expliciet 1 vaste partner willen?

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Marlies de Sade » zo 01 nov 2015, 21:10

Ik zou naast mijn man een vaste vriendin willen hebben. Iemand die misschien in hetzelfde schuitje zit, waarmee je dan ook echt een band kan opbouwen.
Ik zie mezelf niet iedere week/maand met iemand anders .
Marlies de Sade

Berichtdoor Giorgio » di 03 nov 2015, 11:02

Hoi Erwin,

Ik zou het fijn vinden om met een vrouw en een man samen te leven. Een vaste relatie met een man die apart woont zou ook kunnen, maar dat lijkt me voor de partners lastig omdat zich dan veel buiten hun gezichtsveld afspeelt. Een commune zou ook nog kunnen, maar daar ben ik zelf niet zo geschikt voor.
Giorgio

Berichtdoor erwin » do 05 nov 2015, 10:58

Om even terug te keren naar de oorspronkelijke vraag van biGuy, waarbij ik dan het "recht op een bi-leven" opvat dat we niet gedwongen monogaam moeten leven:

biGuy schreef:Mijn vraag: hebben wij een recht op een bi-leven naast de vaste relatie omdat we nou eenmaal zo in elkaar zitten? Of is ook dat gewoon een kwestie van naast de pot pissen?

Dan is jullie gevoel dat het wel degenlijk een wezenlijk onderdeel uitmaakt van je persoon om meer dan een relatie aan te gaan en dan bij voorkeur met iemand van een andere gender als de partner die je nu hebt.
Zou dat dan ook samen met je vaste/primaire/huidige partner kunnen of zou je dat wel exclusief willen?

En hebben jullie daar met je partner wel eens over gesproken?

groet,
erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Giorgio » do 05 nov 2015, 13:52

Als ik eraan toegeven zou, dan zou ik dat samen met mijn vrouw willen: een relatie met drie mensen dus. Wij hebben het daar wel eens over, maar dat is nog heeeeeeeeeeeeeeel ver weg...Daarnaast heb ik een dochter van zes. Lijkt me nogal heftig allemaal. Als ik iemand tegenkom waar ik stapelverliefd op word, zou ik het -ondanks de contra's- niet uit de weg gaan en proberen te integreren in ons leven. Dan zien we wel weer verder: mijn gezin blijft daarbij hoe dan ook nummer 1 voor mij. Ik voel me dus niet per se gerechtigd om niet-monogaam te zijn maar ik houd het wel bespreekbaar.
Giorgio

Vorige

Keer terug naar Relaties