Man blijkt bi en dat doet ook wat met mijn gevoelens...

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Man blijkt bi en dat doet ook wat met mijn gevoelens...

Berichtdoor S.. » do 07 mei 2015, 14:33

Goedemiddag,

Ik ben sinds vandaag een nieuw lid en zit met de volgende situatie. Mijn partner en ik zijn 11 jaar samen en hebben 2 kindjes. 4 jaar geleden in de kraamweek van onze eerste kwam ik erachter dat mijn partner seksueel getinte gesprekken had met een man op zijn telefoon. We hebben er toen veel over gepraat en hij gaf aan dat het vooral seksuele fantasie waren. Na die tijd heb ik hem er eigenlijk nooit meer echt over gehoord. Wel nog regelmatig naar gevraagd maar altijd zei hij nee is niks blabla. 4 weken geleden zei hij van de een op andere dag il heb geen gevoel meer en wil scheiden. Na lang doorzeuren en vragen kwam ik erachter dat hij stiekem dingen geeft ontdekt met een man. Terwijl ik hem 4 jaar geleden heb gezegd dat hij dat soort dingen kan bespreken en dat een keer proberen wat mij betreft geen probleem is als hij maar eerlijk is. Toch heeft hij het stiekem gedaan. Sinds die tijd zitten we in een achtbaan. Het gevoel van bedrog Mar ook zo fijn dat we elkaar ejndelijk alles zeggen en eerlijj zjjn maar ook het feit dat hij toch wat met die gevoelens moet dOen. Met onze relatie stoppen is voor beide niet echt een optie. we hebben nu een open relatie besproken. Op zich sta ik hIer voor open maar vind het erg lastig nog. Maar het idee van stoppen vind ik lastiger. Nu dit alles aanbeet licht komt ben ik ook erg benieuwd naar vrouwen en heb straks de mogelijkheid dit te doen.. maar ben zo onzeker over mijn eigen lijf. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt. Ben zo bang dat het nu idd lust is van zijn kant (kan ik mee leven ) maar zo bang dat het straks omslag heeft naar gevoel of toch geen bi maar toch homo. Of dat ik tekort doe voor hem. Of doorsex met andere niet meer goed genoeg ben voor hem. Tot nu toe heeft zijn eerste ervaring met mannen ons verbeterd. Maar alle vragen van wat als.... en hoe als... ik zou graag in contact komen met mensen met een open relatie. Of en soortgelijke situatie
S..

Re: Man blijkt bi en dat doet ook wat met mijn gevoelens...

Berichtdoor bert100 » do 07 mei 2015, 17:38

Hey S,
ik heb met veel aandacht je bericht gelezen.
Ik hoop dat je hier inderdaad mensen vind die je anwtoorden kunnen geven en je door deze moeilijke fase kunnen dragen
bert100

Berichtdoor biGuy » vr 08 mei 2015, 19:20

Hallo S.. Ook ik heb jouw verhaal aandachtig gelezen, meerdere keren zelfs. Ik kan je niet adviseren over open relaties, want daar heb ik geen ervaring mee. De angst en twijfel herken ik wel, al zal het nooit gelijk zijn. Er vallen me diverse dingen op in jouw verhaal: jouw liefde voor jouw man, jullie liefde voor elkaar, het feit dat hij eerst een scheiding voorstelde terwijl hij nu niet meer van je weg wil, de overweging voor een open relatie en jouw 'plotselinge' bi-schierigheid.
Die liefde is mooi. Hou daar aan vast. Dat kan jullie over vele hobbels heen trekken en kan jullie er sterker uit doen komen. Voorwaarde is wel dat jullie praten en eerlijk zijn naar elkaar. Zo te horen zijn jullie daar mee begonnen en pluk je al de eerste vruchten daarvan. Heel goed.
Mogelijk dat jouw man zich enorm geschaamd heeft voor zijn bi-seksaliteit en kon hij er daarom niet over praten. Dit is giswerk, maar niet onwaarschijnlijk. Misschien is dat ook wel de reden dat ie zelfs een scheiding voorstelde, maar nu doe ik een hele grote aanname. Die schaamte kan er ook voor zorgen dat de de deur naar communicatie weer sluit. Misschien is dat wel jullie grootste gevaar. Blijf dus communiceren.
Zoals ik schreef, heb ik geen ervaring met een open relatie. Het zal zeker niet zonder emotie tot stand komen. Van een bevriende polyamoureuze man (op voorstel van zijn vrouw) heb ik ooit begrepen dat de beginfase heel erg moeilijk was. Inderdaad, twijfel en angst. Maar misschien is dat inderdaad wel de oplossing voor jullie. Alleen jullie kunnen daar over oordelen. Vergeet alleen niet ook naar jouw eigen gevoelens te luisteren. Cijfer jezelf niet weg. Vrijwel zeker komt dat vroeg of laat als een boemerang bij je terug en dan ben je misschien verder van huis dan nu het geval is. Misschien een goed idee om daar met een goeie vriend, vriendin, huisarts, psycholoog hier over te praten. Hier op het forum mag natuurlijk ook.
Hebben jullie een trio overwogen of een 'verhouding'met een ander stel? Ik kan me voorstellen dat zoiets minder bedreigend is voor jou, omdat je er zelf bij bent. Het wordt dan een avontuur van jullie samen i.p.v. iets wat hij buiten de deur doet. Het zou jullie relatie op kunnen frissen. Je weet maar nooit.
En ja, jouw eigen bi-schierigheid. Komt die uit de hoge hoed getoverd om gelijk op te kunnen trekken met je man of leeft dit al langer? In het eerste geval: wees voorzichtig. Doe het niet tegen je eigen natuur in. Nogmaals, cijfer jezelf, je eigen gevoelens niet weg. Maar als het al in jouw zat of het is een vlammetje is dat nu ontstaat of wordt aangewakkerd door de ontstane optie: 'Go for it girl!" In dat geval zijn dates met een ander stel misschien nog wel meer een optie. Je maakt nieuwe ervaringen met je man samen i.p.v. apart.
Nog dit over de angst dat je man homo is i.p.v. bi, of dat ie niet meer in jou geinteresseerd zou zijn. Altijd mogelijk. Als hij homo blijkt te zijn, dan doe je daar niets aan, welke weg jullie ook kiezen. Dan kun je beter vrienden blijven, samen betrokken blijven bij de kinderen en je geluk (ook) elders zoeken. Je kunt dat dan beter vroeg accepteren dan laat lijkt me. Maar als jullie eerder goeie seks hebben gehad is de kans natuurlijk groter dat hij biseksueel is. Samen avonturen ondernemen, ook in bed, houdt jullie relatie dan misschien spannend en hem geinteresseerd in jou.
De keuzes zijn uiteraard aan jullie, die zijn hoe dan ook niet gemakkelijk en ik wens jullie heel veel sterkte en geluk.
Never be sorry about something that made you smile.
biGuy

Berichtdoor S.. » do 14 mei 2015, 23:20

Bedankt voor de reacties.

Biguy. Dank je wel voor je ophelderende reactie. Maar God wat is dit lastig. Hij heeft veel contact privé op een app voor gay mannen. Om daar tot een date te komen. Er is na de keer vreemgaan nog niks gebeurd. Ik wil eerst het gevoel hebben dat het tussen ons oké is. En dat is zeker nog niet zo. Maar hij heeft wel de behoefte en il krijg sterk de indruk dat hij daar meer zin in heeft dan het met mij doen. Hij zegt het ene maar ik voel het andere. Ermee stoppen voelt ook niet goed. Ik ben te onzeker en te gek op hem om de knoop door te hakken. Ik ben echt ten einde raad en zit echt niet lekker in me vel door dit alles. Hij wil wel open ralatie zegt hij, maar wil niet wachten tot het tussen ons beter Gaat met sex hebben met een ander. Een trio of Anders stel is niet voldoende, hij wil het ook alleen doen zonder mij. Krijg het idee dat hij de open relatie alleen maar wil om zich naar de buitenwereld niet te hoeven verantwoorden. En zo allebei te kunnen hebben. Of eerst zjjnxgevoel voor mannen te ontdekken om me dan pas te dumpen.

Klinkt heel negatief allemaal. Maar door zijn depressie trekt hij ene moment heel erg naar me toe en andere moment wil die niks van me weten. Dus word verslingerd door emoties.

Wat betreft mijn gevoel heb ik vrouwe altijd wel aantrekkelijk gevonden. Maar ik ben erg trouw. Dus zou nooit zonder toestemming of gevoel sex hebben.
S..

Berichtdoor mokkavanille » ma 18 mei 2015, 22:10

Ik heb wat meer ervaring op dit gebied maar wel langs mijn kant, bi seksuele vrouw. Ik lees dat je man depressief is, en dat is ook herkenbaar voor mij. Mijn man geeft mij redelijk gemakkelijk toelating voor mijn relatie met vriendin. Dit hielp mij om uit een depressie te komen. Al mag jouw man die toelating ook niet bij jou afdwingen vind ik. De man van mijn vriendin heeft meer moeite met onze relatie, maar ze praten er veel over. En er moet een tijd over gaan. Dat is belangrijk volgens mij.
mokkavanille

Berichtdoor edcar » di 19 mei 2015, 21:15

Beste S ......

Jullie huwelijk zit nu in zeer zwaar weer en zal zeker tijd nodig hebben om in rustiger vaarwater te komen.... Het "probleem" ligt zeker bij je man die ineens grote stappen wil nemen op gebied van intiem zijn met andere mannen en daarbij denkt hij zeker niet aan zijn gezin :( ........ Enigzins kan ik zijn gedachte wel begrijpen en is zeker niet iets van korte termijn,hij loopt blijkbaar al heel erg lang met zijn drang naar en heeft blijkbaar de moed gevonden om verder op onderzoek te gaan.

Wat de "optie" open-relatie kan dat natuurlijk wel een uitkomst zijn maar heeft toch heel veel haken en ogen en is zeker niet iets wat je zo maar even vlug voorstelt , ik snap heel goed dat hij niet kan wachten maar toegeven om evt je huwelijk te redden is dat zeker niet !!! Wat zeer belangrijk is dat jullie samen overeen komen met afspraken en niet alleen van zijn kant :!: Ook jij mag ( of beter gezegd moet ) eisen stellen want tenslotte ben je samen en hebben jullie ook kids waar je rekening mee moet houden. Een open relatie betekend ook dat jullie eerlijk moeten zijn tegenover elkaar , het gaat tenslotte om de seks/lust van je man en neem aan dat jullie beide nog steeds actief zijn op seksueel gebied naar elkaar toe....... Dus de eis dat hij het veilig doet is zeer normaal :!: ....... Verder zal hij ook moeten beseffen dat hij jouw evt zal moeten "delen" met een ander ( man/vrouw ) hoe staat hij daarin tegenover ? ...... Ken heel veel mannen die wel met een ander doen ( man/vrouw ) maar oowee als hun eigen partner iets met een ander zal beginnen :o ...... Dus hoe zit het op gebied van jaloersheid ???? ........... Op gebied van trio of evt een stel is iets wat hij blijkbaar niet ( nog ) durft en dat zal ook zeker een vorm van "schaamte" zijn tegenover jouw ( seksueel intiem zijn met dezelfde sekse onder toezicht van eigen partner )

Mijn "advies" op dit moment is zeker samen te praten in een ontspannen sfeer ( liefst kids op loge ;) ) .... En op gebied van open relatie zal ik zeker als ik jouw was goed naar denken wat wel en wat niet mag ....
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor bert100 » do 21 mei 2015, 17:33

Beste S.,
Je zit wel heel erg in een complexe situatie en dat wil zeggen dat je niet in één twee drie alles op zen plaats krijgt zoals jij en hij het wil. Hier zal je samen moeten aan werken.
Wat herkenbar is zoals Ed het aangaf , is dat mogelijk je man zich nog schaamt over zen bi-gevoelens. Niet tegenover zichzelf maar wel tegenover jou omdat de liefde voor jou nog steeds groot is. Dus de vrees dat ie je echt wil verlaten is hoeft er niet te zijn.
je man heeft van seks met het eigen geslacht geproefd en ontdekt hoe spannend dit kan zijn, en heeft zin in meer gekregen. Hiervoor wil hij blijkbaar ruimte creëren maar hij weet het niet echt aan te pakken om jou in dit plaatje ook in te passen. Vanuit dit inzicht zal je hier met hem moete over praten. En voro jezelf uitmaken -voor zover je dat al niet gedan hebt- welke ruimte je hem wil geven en dat zal je hem meermaals moeten bevestigen. Want je man lijkt me nog heel onzeker in zijn bi-bestaan .
bert100

Berichtdoor Sabkuh1984 » do 23 jun 2016, 15:08

Ik ken je verhaal heel erg... Zit hier met hetzelfde ofja niet helemaal hetzelfde maar we veel dingen herkenbaar... Mijn man is ook open geweest over feit dat we geëxperimenteerd hebben en hij destijds een trio wilde proberen met een man erbij dit is goed bevallen en proeft hier nu ook meer...
We hebben er heel veel over gepraat en ons huwelijk heeft op klappen gestaan maar dat was het niet waard volgens hem en dat vonden we allebei want ik ben ook biseksueel zelf alleen als de gelegenheid zich voordoet is niet dat er bij mij bepaalde behoeftes dringen op gegeven moment die mijn man wel heeft...
We hebben na onze bijna breuk afspraken gemaakt o.a hij mag afspreken alleen dan we met mij erbij, betrek me bij de dates en dat beviel me prima, hebben nu een homostel leren kennen die het niet erg vonden dat ik aanwezig zou zijn en is zelfs al paar keer voorgekomen dat ik in het hele spel betrokken werd wat heel apart is om mee te maken is zelfs een keer een date geweest waarin het stel aangaf of ik het erg zou vinden als ze mij een keer mochten ontdekken en dat is allemaal met wederzijdse toestemmingen geweest wat het we heel prettig maakte... Zelfs zo dat een van de mannen van het ste mij zelfs keer genomen heeft hahaha...
Er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden en ik zeg altijd de afspraken die je samen maakt moet je je samen prettig bij voelen en mag ik je 1 tip geven: zeg aub hoe je er echt overdenkt en probeer niet te denken och dan doe ik hem te kort als ik nee zeg want mijn ervaring heb dat ook keer gedaan en elke x als hij ging hadden we alsnog de grootste ruzie omdat ik het toch achteraf niet eens was met dingen die ik had geroepen dus zeg gewoon wat je denkt en hoe jij er tegenover staat daar kan hij het meeste mee...
Hoop dat je er samen uit kunnen komen en een weg kunnen vinden want bi zijn is niet iets dat je creëert is een gevoel dat je overkomt en neem van mij aan hij vind het zelf waarschijnlijk ook niet leuk en wilde dat hij geen bi was maar dat is hem overkomen en dat wil hij heel graag met jou kunnen delen...

Xxxxjes
Sabkuh1984

Keer terug naar Relaties