In de knoop!

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

In de knoop!

Berichtdoor Nonja » ma 20 jul 2015, 09:18

Hallo, ik ben nieuw hier en hoop dat iemand met mij mee wil denken..
Ik ben een vrouw van 35, getrouwd, 1 kind. Ik weet sinds jaren dat ik biseksueel ben, mijn partner weet dit ook en heeft er geen probleem mee.
Hij zegt regelmatig dat ik best eens "iets" met een vrouw mag doen. Ik heb hier nauwelijks ervaring mee.
Nu heb ik een vriendin/goede kennis, waar ik sinds lange tijd gevoelens voor heb. Mijn partner weet dit niet. Haar heb ik ook niks verteld, maar wellicht dat ze iets heeft aangevoeld. Ik weet niet of zij het ook voelt.
Dit speelt al een tijd, en inmiddels leidt het bij mij tot behoorlijk wat innerlijke spanningen. Mijn relatie staat hierdoor ook wat onder druk.
Ik had dit eerder moeten vertellen misschien, om nu partner te betrekken en te zeggen dat ik het al zo lang voel, niet handig denk ik.
Mijn gevoel voor haar gaat ook dieper dan wat willen experimenteren, ze raakt me gewoon enorm.
Mijn ideaalbeeld zou zijn dat ik iets met haar kan hebben, naast de relatie met mijn man, waar ik veel van hou.
Maar goed, we leven niet in een droomwereld, zij is vrijgezel, en zit (vul ik in) waarschijnlijk niet te wachten op een bijrol.
Ik ben bang dat, wanneer ik dit open gooi, er alleen maar verliezers zullen zijn. Het lijkt ook nogal egoïstisch om te doen.
Daarom, het beste is om van die verliefdheid af te komen. Maar ik vind het moeilijk!
Zijn hier soortgelijke ervaringen? Dank jullie wel alvast!
Nonja

Re: In de knoop!

Berichtdoor erwin » ma 20 jul 2015, 12:59

Beste Nonja,

welkom op het forum.
Ik zou zeggen praat er in ieder geval met je man over, hij heeft jou het vertrouwen geschonken en zegt er geen problemen mee te hebben.
Het opkroppen maakt het alleen maar lastiger , wat je er uiteindelijk ook mee zou willen doen of daadwerkelijk ook doet.
Want dat is denk ik inderdaad ook afhankelijk van de afspraken die je maakt met je partner.

De grootste problemen ontstaan juist doordat er niet open over gepraat wordt.
En 'gedwongen' van je verliefdheid afkomen daarvan schat ik de kans erg klein in. Bovendien zul je zien dat er binnen de kortste keren weer een nieuwe verliefdheid klaar staat.

groetjes

Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Joli » wo 05 aug 2015, 23:45

Hoi Nonja,

Wat je schrijft is heel herkenbaar. Ik heb ook een relatie met een man, waarmee ik twee kinderen heb. Ik heb ook de vrijheid gekregen om er mijn eigen draai aan te geven. Ik ben laatst een vrouw tegengekomen waar ik gevoelens voor heb ontwikkeld. Het verschil is wel dat ik er open over ben geweest tegen mijn partner. Ik geloof er ook in dat het de enige juiste manier is om ermee om te gaan, dus ik raad je ook aan om er toch met je partner over te praten.

Tegen haar ben ik vanaf het begin ook duidelijk geweest en uitgelegd hoe de situatie is. Zij weet precies hoe het zit en accepteert de 'bijrol'. Al hebben we wel afgesproken dat ze niet op me zal wachten. Als ze iemand anders tegenkomt houdt het op.

Ik heb het aan mijn partner dus ook verteld. Ik vertel hem ook altijd als ik bij haar ben geweest of als er meer gebeurd is.Dit houdt het zo luchtig mogelijk, ook al moet ik bekennen dat het wel een uitdaging is voor je relatie.

Wat is de ervaring met anderen daarmee? Kun je met twee personen een relatie hebben, zonder dat je je continue schuldig voelt ten opzichte van één van de twee?

en hoe dealen jullie met de buitenwereld?
Joli

Berichtdoor Nonja » do 06 aug 2015, 14:58

Dag Joli en Erwin,
dank voor jullie reacties. Ik ben het met jullie eens dat praten goed zou zijn, maar moeilijk ik dit geval vind ik dat het al een jaar of drie speelt.
Mijn man kent deze vrouw ook, en zal zich wellicht toch met terug werkende kracht in zijn hemd gezet kunnen voelen. ;-)
Was het iemand geweest die ik nog niet lang ken dan had ik het ook zeker verteld. Ik heb het gewoon niet handig aangepakt.
Joli, jouw man vindt het oké? En heb je het gewoon tegen die vrouw verteld, dat je iets voor haar voelde? Ik weet ook niet of ik dat zou durven.
Toch wel speelt de angst om relatie of vriendschap kapot te maken.
Nonja

Berichtdoor Nonja » do 06 aug 2015, 15:02

Joli, de buitenwereld zou ik me persoonlijk minder druk om maken. Ik zou het niet eens vertellen denk ik.
Met mijn biseksualiteit loop ik ook niet te koop. Dat weten drie mensen. Ik vind het gewoon niet nodig om iedereen op de hoogte te stellen.
Nonja

Berichtdoor Indra » wo 29 jun 2016, 12:13

Hallo Nonja

Het is alweer een tijd geleden dat je nog op het forum kwam, of nog reacties op je bericht kreeg.

Ik herken wel een aantal zaken die je daar vertelt.
Je zit nog in de kast, zou graag een ervaring met een vrouw willen, maar weet niet goed hoe je andere holebi's kan ontmoeten, want je leeft eerder in de hetero-wereld (klopt dat?)
En nu heb je een vriendin die een stille liefde voor je is.
Ik begrijp het, want ik heb het ook al meegemaakt en toen heb ik beslist om de verliefdheid uit te zitten.
Dat was niet makkelijk, maar het lukte me toch door zelf wat afstand te nemen en voor mezelf prioriteiten te stellen, me een aantal vragen te stellen zodat ik duidelijkheid kreeg.

Ik heb de vrouw in kwestie nooit iets verteld hierover en achteraf heb ik gedacht: waar ben ik mee bezig geweest?

Geef het tijd en stel jezelf vragen, kies wat voor u belangrijk is en blijf ook communiceren met uw partner.
Jullie hebben een gezin, da's heel veel waard!

Groetjes
Indra
Indra

Keer terug naar Relaties