vriendje, maar verliefd op beste vriendin?

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

vriendje, maar verliefd op beste vriendin?

Berichtdoor ladybabs » di 26 jan 2016, 13:43

Hoihoi,

sinds een tijd (een jaartje of 2) ga ik af en toe met mijn beste vriendin naar bed. Er zijn periodes waarin dit heel vaak was, en periodes waarin we dat helemaal niet doen. Meestal hebben we ook allebei gewoon een vriendje of daten we met jongens, maar toch gaan we telkens met elkaar. Eigenlijk was het de afgelopen tijd vrij lang niet gebeurd, en dat vond ik wel best. Ik heb afgesproken met mijn vriend dat het oke is om met meisjes (maar dat is meestal zij) naar bed te gaan, maar hij hoeft er verder niets van te weten (mijn vriend en beste vriendin kennen elkaar heel goed). Die lange tijd dat er niks was gebeurd met mijn beste vriendin was eigenlijk wel goed, hierdoor kon ik focussen op mijn vriend en hoefde ik ook niet te denken aan wat mijn eventuele gevoelens voor haar zijn.

Toch gebeurde het toen weer 2 keer. Echter deze keer was het echt heel romantisch. Het was hele lieve, langzame seks, die echt heel intiem voelde en erna lagen we ook gewoon nog even te knuffelen. Voorheen was het meer lust en zeker na afloop niet romantisch of iets dergelijks. Hierdoor ben ik best wel in de war geraakt. Ik twijfelde al heel erg over mijn gevoelens, en als zij het zou willen zou ik er zeker voor open staan een relatie te proberen. Maar zij is degene die voorheen altijd na de seks duidelijk moest maken dat ze echt niet lesbisch was en blablabla (ik zie mijzelf als biseksueel). Ik weet dat zij het niet van zichzelf gaat accepteren dat ze misschien toch een beetje biseksueel is dus mijn gevoelens opbiechten lijkt nogal zinloos.

Ondertussen is het wel zo dat elke keer als we samen afspreken ik een soort spanning voel, en ik haar het liefst wil aanraken en zoenen. Maar dit doe ik niet omdat ik weet dat zij er alleen in mee gaat als ze gedronken heeft. Maar nu heeft ze laatst (dronken) met een ander meisje seks gehad. Toen ze dat aan mij vertelde raakte me dat best wel (ik deed alsof het me niks deed en vroeg geïnteresseerd door zoals ik ook zou doen wanneer ze verteld dat ze met een jongen seks heeft gehad), en ik heb er achteraf nog om gehuild. Voorheen kon ik mezelf nog wijsmaken dat ze nooit met andere meisjes zou gaan en ze nooit haar seksualiteit zou accepteren en dat ik dus ook niet hoef te vertellen wat ik misschien voel. Maar nu valt dat argument dus weg.

Hiernaast weet ik ook niet exact wat ik voor haar voel, ze is mijn beste vriendin dus natuurlijk voel ik me goed en op mijn gemak bij haar. Maar is mijn gevoel meer dan vriendschap? Ik weet wel dat als mensen iets over haar zeggen ik het altijd voor haar opneem, altijd het beste van haar probeer te denken en haar nooit afval. Soms terwijl ze redelijkerwijs zich misschien niet zo netjes heeft gedragen, maar ook dit zou in een normale vriendschap kunnen.

Iemand met een gelijke ervaring die deze wil delen of met tips?
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... Met haar praten of niet? Ze gaat toch geen relatie willen dus het voegt niks toe voor mijn gevoel
En moet ik iets tegen mijn vriend zeggen of niet? Hij hamert er altijd op dat ik eerlijk moet zijn over mijn gevoelens, maar wat voegt het uitspreken van deze gevoelens waarvan ik niet een weet wat ze zijn toe? Ik hou ook van hem maar soms twijfel ik of we misschien niet beter gewoon vrienden kunnen zijn.

Liefs x
ladybabs

Re: vriendje, maar verliefd op beste vriendin?

Berichtdoor Miss_Elri » di 26 jan 2016, 16:50

jeetje wat zit jij in een ingewikkeld pakket meid!

Allereerst lijkt het mij verstandig dat je eerst is goed gaat nadenken wat JIJ graag wilt.
Desnoods pak je pen en papier, en schrijf je het op.
- Hoe zie je de toekomst met haar?
- En hoeveel pijn heeft ze je gedaan? Is het ondraaglijk, of vergeefbaar?
- Is je beste vriendin op de hoogte dat je stiekem toch écht iets voor haar voelt?

Een beetje de voor-en nadelen op een rijtje zetten zeg maar.
Zo krijgt je hoofd ook wat denkruimte, en kun je tot een rationele beslissing komen.
Ik denk wanneer je nu een beslissing maakt zonder er echt goed bij stil te staan, dat je er spijt van gaat krijgen, of verkeerde acties gaat ondernemen.
En dat wil jij niet, maar je beste vriendin ook niet! Jullie blijven nou eenmaal veel voor elkaar betekenen, hoe je het ook went of keert..

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als je ff privé wilt praten, stuur maar een PBtje :)
Sterkte!

Liefs Es
- To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do. -
Miss_Elri

Re: vriendje, maar verliefd op beste vriendin?

Berichtdoor erwin » vr 29 jan 2016, 20:18

Hoi Babs,

het is in ieder geval ingewikkeld zo en eigenlijk kan ik me alleen maar aanlsuiten bij Miss_Elri.

Denkt er over wat JIJ echt belangrijk vindt, en wat voor toekomst je zou willen. Dat hoef thelemaal niet perse samenwonen te zijn om toch een volwaardige relatie te hebben, je kan op heel vee manieren een relatie aangaan met een iemand of met meer mensen tegelijk.

Blijf wel zo eerlijk mogelijk tegenover elkaar....
En als ik het zo lees is je vriend niet iemand die je hiermee kunt belasten. Dat is uiteraard ok een goede keuze maar kan wel een extrat druk op jullie relatie leggen als jij niet tegenover hem kunt delen waar jij mee worstelt.

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Keer terug naar Relaties