langer contact

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

langer contact

Berichtdoor Jakob » wo 24 feb 2016, 21:45

Wat mij in het algemeen opvalt aan contacten met biseksuele mannen is dat men over het algemeen voor de (zeer) korte contacten kiest. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Als je een klik hebt met iemand dan is mijn ervaring dat na korte tijd het contact wordt verbroken. Omdat men vaak kiest voor wisselende contacten. Is het de spanning die gezocht wordt of is na één of 2 x de uitdaging weg? Ik had zelf graag voor een langere tijd een contact gehad, is helaas niet gelukt. Ondanks dat ik kon ontvangen. Vaak was het contact met een man erg leuk, maar zocht men schijnbaar weer iemand anders. Ik vraag me af hoe dit eigenlijk komt. Ik zie dit ook bij homo contacten en mischien is dit bij lesbiennes ook het geval. De seks en de klik staan natuurlijk altijd voor op. Maar ondanks als dit aanwezig is wordt er in mijn ogen veel gewisseld. Bij hetero mensen zal dit ook het geval zijn en dan met name als men vrijgezel is denk ik. Ik persoonlijk vond het vaak jammer om niet iets van een langer contact met een man te hebben. Ik ben getrouwd en had de contacten met medeweten van mijn vrouw. Maar ook zij was er op een gegeven moment net als ik een beetje klaar mee om steeds weer een andere man bij mij thuis te ontvangen. Ik ben maar gestopt met daten omdat het niet voor mij gewenste resultaat bracht, namelijk een contact voor langere tijd.

Ik wil wel eens weten hoe een ander hierin staat.
Jakob

Re: langer contact

Berichtdoor Jerome » vr 26 feb 2016, 15:19

Die wisselende contacten schrikken mij nou net af. Niet alleen het verhoogd risico op besmetting met één of andere ziekte, maar ook steeds weer moeten aanpassen aan een ander, en de onzekerheid die daarbij komt. Mij lijkt het juist best om als je bvb gehuwd bent, maar toch contact wilt met een man, voor één man te kiezen en daar je vaste sexuele beleving mee te hebben. Een soort van monogame sexuele band. Wanneer je elkaar dan kent en vertrouwt, kan je je ook meer laten gaan, zonder beperkingen. Ook voor jouw partner is er dan stabiliteit.
Jerome

Berichtdoor Luuk » zo 28 feb 2016, 16:49

Hier heb ik ook over nagedacht. Mijn lijkt langer contact wat klikt ook prettiger dan eenmalige/losse contacten.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor blizz » ma 29 feb 2016, 00:06

precies.... geef mij ook maar stabiel contact. Doordat ik vaak last heb van een soort "zenuwachtigheid" bij de "eerste keer" gaat dat vaak gepaard met af-laten-wetende lichaamsdelen. En dan is een vertrouwensband wel fijn. je weet wat je kan verwachten, je weet wat de ander lekker vind etc etc. plus je kan jezelf zijn in plaats van dat je moet presteren.
Telegram chat groep: https://t.me/lgbtnl
blizz

Berichtdoor Jerome » ma 29 feb 2016, 18:19

Je kent dan ook wat de ander wilt, hoever je allebei gaat, zonder het gevoel te hebben "wat als het te ver gaat, wat wil hij of zij?" Er is gewoon meer vertrouwen, wanneer beiden natuurlijk volkomen eerlijk zijn tov elkaar. Eigenlijk is een trio met een stabiel bi-koppel de beste manier, denk ik. Die hebben een normaal leven, nemen geen onnozele risico's, gaan geen verwachtingen van "dit wordt mijn grote liefde" creëren. Duidelijke communicatie.
Jerome

Berichtdoor Lammert » ma 14 maart 2016, 13:32

Valt volgens mij ook niet mee om langer contact te hebben met dezelfde persoon. Ook al is dat veel fijner.
Lammert

Keer terug naar Relaties