Kop noch staart

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Kop noch staart

Berichtdoor Indra » wo 29 jun 2016, 12:02

Hallo iedereen

Ik vroeg me af of jullie soms ook mensen tegen komen waar je kop noch staart aan krijgt? Hoe gaan jullie met zulke mensen om?

Zo heb ik een vrouw leren kennen op school.
We waren al eens eerder wat bevriend geraakt, en toen voelde het soms aan alsof ze wel close met me wilde zijn. Ze vertelde wat intiemere zaken, vroeg ook om soms eens samen wat te doen....
Ze was ook lichamelijk, raakte me regelmatig eens effe aan (hoewel ik niet zo lichamelijk ben met andere mensen, zeker niet als ik ze pas leer kennen), had oogcontact, knipoogde soms.

Tot ze plots een vriend kreeg, en het toen blijkbaar te druk had om nog veel met mij om te gaan, te babbelen, of zelfs maar goeiedag te zeggen... Beetje andere vriendenkring, je weet hoe dat gaat bij sommigen. Dan laten ze iedereen vallen om alleen bij die nieuwe partner te zijn, wat ik ergens ook begrijp.

Nu is de relatie gedaan, en jawel, plots ziet ze me weer iets meer staan.
Het is dan alsof die 2 jaren van 'stilte' er niet zijn geweest.

Als we dan nog eens iets afspreken, krijg ik als antwoord dat ze't tof vindt 'eindelijk nog eens een date ;-).'
Ik vind dat niet heel erg hetero van haar als ze, ook al is het grappend, date gebruikt.
Ze vertelde me ook eens dat haar ouders vroeger dachten dat ze lesbisch was omdat ze op iets latere leeftijd pas een vriend had, 'maar ik ben niet lesbisch' zei ze er ook bij.
Zo'n zaken vertel ik niet aan mensen direct. En dat lesbisch aspect is eigenlijk niet van belang, maar waarom haalt ze dat dan aan?

Soms denk ik dat ze misschien graag aandacht heeft, en mogelijks wel zichzelf tot vrouwen kan aangetrokken voelen. Anderzijds heb ik soms het idee dat het een mannenzot is.
ZOals ik al schreef: kop noch staart.

Ik heb ook al gelezen dat vriendschappen die beginnen soms wel wat weg hebben van beginnende affaires, en dat er verschillende fases zijn. Ik las ook dat iedereen anders omgaat in contact met mekaar: sommigen kijken, luisteren of raken graag aan. Meestal met een voorkeur voor een zintuig.

Wat denken jullie? Is zij helemaal hetero, kan ik haar een vriendin noemen, hoe zouden jullie met haar omgaan?

Ze is heel erg vriendelijk, warm en lief als we dan met mekaar babbelen, en da's ook op een iets intiemer niveau dan ik doe met andere mensen.
Langs de andere kant lijkt het wel alsof ze soms, emotioneel gezien, nog zaken moet leren, waardoor ze soms koel en afstandelijk lijkt. Alsof ze zichzelf wat wil beschermen om niet gekwetst te worden. Ze heeft een kapotte relatie nu, en ook met een goeie vriendschap (met een beste vriendin van vroeger) is het uiteindelijk op een fiasco uitgedraaid.
Kan het zijn dat ze wat bindingsangst heeft?

Groetjes
Indra
Indra

Keer terug naar Relaties