vormgeven aan het bi zijn binnen je relatie

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Re: vormgeven aan het bi zijn binnen je relatie

Berichtdoor Elise51 » wo 07 sep 2016, 00:02

@ Leej

Iemand die echt van je houdt geeft je ook de ruimte om je gevoelens onvoorwaardelyk te openbaren.

En helpt je by het ontrafelen van je sexuele misteries.

Berichtdoor Miss B(i) » ma 12 sep 2016, 00:09

complicated schreef:Bv: als iemand zegt dat ie bi is, denkt men vaak genoeg in een relatie of omgeving dat je op den duur toch iets gaat missen? En op zoek gaat naar een extra (koppel/alleen) Waarom zegt men dat dan niet in een "simpele heterorelatie"?
Na zoveel jaar wil je daar toch ook niet automatisch iets extra's bij?

@ complicated
Wat is de langste relatie die je ooit gehad hebt? Ooit dacht ik ook dat ik op een persoon viel, en niet het geslacht. Na jaren met een man, is me nu wel duidelijk dat een vrouw toch echt wat anders is. Niet te vergelijken. En echt wel iets dat ik heel erg kan missen...
En waarom zou je in een "simpele heterorelatie" ook niet iets kunnen gaan missen? Waarom denk je dat er zoveel mensen vreemdgaan dan? Vast niet omdat ze niks missen...

@Leej
Je haalt me de woorden uit de mond. Zo ontzettend herkenbaar!

@Elise
Ik vind het prachtig om te lezen dat je vrij bent. En ergens ben ik het ook wel met je eens. Maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat dit absoluut niet leuk is voor de partner. De angst om iemand te verliezen, ik kan me heel goed voorstellen dat partners van bi's het niet makkelijk hebben.
Miss B(i)

Berichtdoor Elise51 » ma 12 sep 2016, 09:52

Toen ik met myn ex getrouwd was wist ik nog niet dat ik bi ben. Toen ik daarna myn man leerde kennen, vond ik het vreemd dat zoenen met heb geen probleem was voor my.
Door erover te praten zijn we erachter gekomen dat ik bi ben (en hy homo)
Geen van beiden heeft hier ooit een probleem mee gehad, ook omdat ik strikt monogaam ben en "thuis kom eten"

Berichtdoor Leej » vr 16 sep 2016, 20:56

Ik denk ook wel dat iemand die echt van je houd je wil helpen daarmee, mijn man zegt er ook wel tot op zekere hoogte in mee te willen gaan. Maar willen en kunnen en denken en doen zijn wel erg verschillend.
Er komen ook dan allemaal emoties,gedachten en twijfels los aan zijn kant.
Wat ik wel begrijp, omdat hij het niet is en dus niet begrijpt hoe ik dat voel.
Tegelijkertijd weet je bepaalde antwoorden niet, omdat je vanwege je relatie die kant niet hebt uitgewerkt.
Ik denk dat het een heel proces is in je relatie.
en voor mezelf altijd de vraag ; in hoeverre kan ik voor mezelf gaan, ten koste van een ander/je relatie/ je gezin?
In hoeverre kan of mag je jezelf en elkaar dat gunnen?etc etc al die vragen die je elkaar stelt.
Leej

Berichtdoor mokkavanille » ma 17 okt 2016, 22:39

Ideaal bestaat niet denk ik. Ik prijs me al 3 jaar gelukkig in mijn bi-amoureuze relaties. Mijn 2 partners vinden elkaar zelfs leuk. Maar niet altijd even makkelijk.
mokkavanille

Berichtdoor Leej » do 20 okt 2016, 07:56

Dus zelfs dan blijf je dingen tegen komen.
In elke relatie, in welke vorm ook, blijft het dus werken aan je emotionele band(en) .
Ik heb de laatste tijd gemerkt dat dat voor mij het belangrijkste is, het eerlijk kunnen zijn in wie je bent en wat je denkt kunnen uitspreken zonder dat iemand daar een oordeel over heeft.
Ik denk dat dat een soort basis behoefte van elk mens is overigens.
Hoe wensen vorm te geven als je in een relatie bent is denk ik altijd moeilijk wanneer je zelf al denkt dat het voor de ander geen optie is of dat het teveel te koste gaat van wat anders.
Leej

Berichtdoor complicated » do 20 okt 2016, 08:48

Ik kan begrijpen dat zelfs als je in ren relatie zit en je hebt t gevoel iets te missen dat t op den duur wel kriebelt en zelfs meer dan dan om er ook iets mee te gaan doen.. indien mogelijk natuurlijk vanwege je partner en/of eigen normen.
wat dan als je effectief iemand tegenkomt waarvoor je " meer" gaat voelen?
Ga je verder of deel je jezelf in 2 ...
Je blijft trouw aan partner dus moet de 3e partij zich aanpassen en blij zijn wanneer je weer eens paar uur tijd hebt?
Wat met de trots van je partner nzast je zijde te hebben en t openbaar graag zien opv altijd achter gesloten deuren
ja ik kan ook begrijpen dat dit gemis er ook kan zijn in een hetero relatie en dat dit tot vreemdgaan kan leiden.. is dit dan een reden om je partner te beliegen/bedriegen ipv iets aan je relatie te werken of

ja ik heb langere relaties gehad..
en nu zit ik verdorie aan de 3e partij kant. Onverwachts heel intens, jammer genoeg ben ik geen robotje dat zomaar gevoel kaan aan en uitschakelen. ..
Ik wens ook een stabiele fijne complete relatie of ik nu bi ben of men partner, maakt ni uit.
complicated

Berichtdoor Leej » ma 24 okt 2016, 14:00

Complicated;
Lijkt me ook bijna noet te doen als je de derde party bent en ook nog es hartstikke verliefd.
Je wilt dan toch het liefst veel bij diegene zijn en als dat dan niet gaat dan is dat heel moeilijk en teleurstellend.
Wanneer er gevoel bij komt kijken word het denk ik altijd ingewikkelder in relaties, meer nog als je met 2 mensen rekening moet houden..
Leej

Berichtdoor complicated » ma 24 okt 2016, 14:16

Inderdaad Leej,
hier had ik ook niet op gerekend. Ik was enorm zoekende emotioneel en fysiek. Zij hadden enigzins ervaring en toch... t kon alle kanten uit. Ik ben zeker niet veroordeeld of oordeel niet. Een kameleon soms die kansen grijpt en benut in ieders belang.
Ik probeer alleen maar te begrijpen als je idd hoe je je kan storten in intense leuke sex zonder dat er gevoel aan te pas komt?
Misschien heeft t met men verleden te maken dat ik snak naar bijhorende genegenheid en warmte ipv enkel voor de lust te gaan? Waar ik hier nogmaals bij vermeld dat dit geen kritiek is op anderen. Leven en laten leven.
ik maak een stormpje door vrees ik en gevoelens zijn moeilijk tegen te houden
x
complicated

Vorige

Keer terug naar Relaties