Geaardheid omgekeerd?

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Geaardheid omgekeerd?

Berichtdoor Sven » di 09 aug 2016, 21:09

Ik zit de laatste tijd te mijmeren over een principieel en praktisch dilemma. Mijn biseksualiteit zat altijd vrij overzichtelijk in elkaar: vrouwen zijn voor de liefde met alles erop en eraan (huwelijk, kinderen) en mannen zijn interessant voor "vriendschap plus", ligt er ook aan of mijn vrouwelijke partner ervoor openstaat natuurlijk. Ook qua aantrekkingskracht zijn vrouwen hoofdzaak en mannen bijzaak, omdat verliefd worden op mannen zo ongeveer ondenkbaar is.
Op zoek naar de liefde heb ik een homo leren kennen voor vriendschap plus. Het is nog heel pril, we hebben elkaar pas een keer in een café ontmoet. Hij leek me echt leuk te vinden, en het enge was, dat ik het niet eng vond. Aan de vrouwelijke kant ben ik helemaal vrijgezel, er zijn niet zo veel vrouwen die een biman willen.
Dit leidde tot de revolutionaire gedachte dat ik de zaak ook zou kunnen omdraaien: een relatie met een man en bij toestemming een vrouwelijke friend with benefits. Dat zou een aantal voordelen hebben: ik ben beter in het versieren van mannen en veel homo's staan meer open voor open relaties. De zaak zo omdraaien zou mijn kans op geluk in de liefde flink kunnen vergroten.
Het brengt ook een aantal bezwaren met zich mee: het zet de wereld op zijn kop en veel mensen staan toch raar te kijken als ik met mijn vriend aankom. En kan ik wel een relatie met een man onderhouden? Mijn date is best leuk, maar liefde is weer een stap verder.
Het grootste probleem is dat ik uitgebreide banden heb met Indonesië, daar elk jaar wel kom en ik er bekend sta als hetero. Dat ik nog niet getrouwd ben, vinden ze al erg genoeg, laat staan dat ik er een man op na houd. Het grootste moslimland ter wereld is niet zo ruimdenkend.

Eerst eens kijken hoe het met mijn date loopt. Maar goed, deze bi kan even niet kiezen. :)
Sven

Re: Geaardheid omgekeerd?

Berichtdoor Jerome » za 13 aug 2016, 14:51

Dat is een boeiende "omgekeerde wereld".
Ikzelf zie me enkel mijn leven delen met een vrouw (emotioneel, fysiek en mentaal), en mijn Bi-kant lijkt zich enkel te richten op fysieke aantrekking. En op dit moment dan nog enkel theoretisch.
Maar jouw denkwerk is interessant.
Jerome

Berichtdoor Sven » zo 14 aug 2016, 20:50

En het denkwerk is voorlopig weer gestopt. Gisteren ben ik bij mijn mannelijke date thuis geweest en het is duidelijk dat hij niet meer dan mijn seksvriend is geworden. Maar dat was eigenlijk ook precies de bedoeling. :D Maar het wordt geen liefde met deze man.
Ik heb nog steeds de indruk dat ik niet verliefd kan worden op mannen. En daarmee blijft de zaak zoals hij was, ik hou meer van vrouwen. Dan moet ik toch maar aan de vrouw. Gisteren had ik het er nog met mijn date over. We bedachten dat ik gewoon meer nieuwe vrouwen moet leren kennen. Jaja, mannen onder elkaar zijn lekker praktisch... ;)
Sven

Berichtdoor Jerome » ma 15 aug 2016, 14:24

Ja, ik denk dat ik ook zo in elkaar zit. Niks mis mee...
Jerome

Berichtdoor Sven » zo 15 jan 2017, 17:57

Nu zit ik in een fase waarin in de zaken weer heb omgekeerd: eerst eens kijken wat ik allemaal met de mannen kan doen. De voordelen lijken me uiteindelijk toch groter dan de nadelen. Een paar homovrienden leek het ook een goed idee. Vooral toen één vroeg of ik mezelf wel toesta om verliefd te worden op een man, moest ik wel diep nadenken... Feit is ook dat mijn relaties met vrouwen altijd maar een paar maanden geduurd hebben. Mis ik dan misschien sociaal of geestelijk iets bij vrouwen?
Dus nu ben ik de eerste datestapjes met mannen aan het zetten. De seksvriend van hierboven is alweer uit beeld verdwenen, de "plus" was er wel, maar de vriendschap niet. Hoe ik dat met Indonesië ga combineren, moet ik later uitzoeken.

Voluit vooruit! 8-)
Sven

Berichtdoor Sky92 » vr 03 maart 2017, 13:51

Heel herkenbaar dit...
Op deze manier was ik ook altijd overtuigd van mijn biseksualiteit.
Ik geloofde er ook heilig in dat ik niet op mannen verliefd kon worden.
Zelfs dus gedurende geheel 2016 waarin ik mijn eerste stappen met 1 man in het specifiek heb gedaan...

Dit leek heel lang in orde zo totdat ik merkte dat er iets aan mij niet klopte... Ik wist al dat ik hem leuk vond, en echt wel heel serieus gevoelens voor hem had. Maar doordat ik het niet kon vergelijken met hoe ik me voor vrouwen voel... Bleef het dwaalspoor doorlopen tot ik het weer eens over hem had met een andere homoseksuele vriend van me, die mij deze vraag toen ook voorlegde...
Sta je het jezelf wel toe om verliefd op hem te zijn?

Deze vraag heb ik maar even mee naar huis genomen... En daar werd later alles ineens glashelder...
Ik ben verliefd! :D
Sky92

Berichtdoor Sven » zo 05 maart 2017, 17:22

Leuk dat je verliefd bent! Ook grappig, dat je mijn situatie herkent. Ik ben nu juist weer wat meer naar de oude situatie aan het bewegen waarin de vrouw de hoofdrol speelt en de man de bijrol. Het daten met mannen schiet niet op: interesse van de heren via datingapps en zo is er wel, maar de interesse van mijzelf is minder. Het staat me gewoon niet aan, daten met een man voor eventueel een relatie. Versieren voor (vriendschappelijke) seks is leuker.
Als ik "sociaal fantaseer" over beide geslachten, komt seks met vrouwen voort uit liefde en kwetsbaar opstellen en seks met mannen uit vriendschap die een "knusse" kant krijgt. Precies zoals het vroeger ook altijd was.
De vraag of ik mezelf wel toesta om verliefd te worden op mannen was op zich wel terecht, dat deed ik inderdaad niet. Maar nu het wel mag, lijkt het niet in me te zitten.

De vraag is dan hoe ik met de dames verder kan. Ik heb altijd het idee dat de meeste vrouwen geen biman willen, zeker niet zo'n openlijke als ik. Of is dat te pessimistisch gedacht? En dat mijn relaties kort duurden, lag dat wel aan mijn geaardheid of waren we gewoon geen match?
Als ik wel een vrouw tref die me wil zoals ik ben, zou dat zowel in Nederland al in Indonesië veel handiger zijn dan een relatie met een man, want de wereld is nou eenmaal heteroseksueel ingesteld.

Tot zover de voorlopige conclusies.
Sven

Keer terug naar Relaties