onrustig

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

onrustig

Berichtdoor Jakob » di 27 sep 2016, 22:18

Mijn vrouw weet dat ik bi ben. Ik kon er invulling aan geven, maar ik werd er onrustig van als ik een date had. Raar toch om met medeweten van mijn vrouw een date hebben en er eigenlijk niet gelukkig(er) van te worden. Ik heb het geprobeerd met alleen met een man email contact te hebben....ook dit werkt niet. Ik heb altijd iets van een schuld gevoel en ook mijn kerkelijke opvoeding draagt bij aan dit gevoel. Als ik contact met een man heb word ik onrustig, maar ook als ik geen contact heb. Erg verwarrend allemaal. Ik accepteer mijn biseksualiteit wel (denk ik) maar ik zit momenteel helemaal vast. Ik leg mijn hele ziel en zaligheid in de relatie met mijn vrouw. Ik probeer om niet teveel aan mijn bi gevoelens toe te geven maar het loopt wel als een rode draad door mijn leven. Ik denk dat de onrust altijd aanwezig zal blijven (jammer genoeg). Onrust en biseksualiteit daar kan ik wel een boek over schrijven. Ik lees wel meer verhalen op het forum die voor mij heel herkenbaar zijn. Maar ik moest dit even kwijt, alleen weet ik niet of dit wel het juiste topic is.
Jakob

Re: onrustig

Berichtdoor Frankenvrij » do 29 sep 2016, 17:17

Hoi Jacob, ik herken dit. Mijn vrouw weet ook sinds twee maanden dat ik bi ben en dat ik al de dertig jaar dat we bij elkaar zijn in het geheim gedate heb met mannen. Ik leefde een dubbelleven. Gelukkig kan ze het accepteren, maar het is wel een heel moeilijke en verwarrende periode voor ons nu. De onrust waar jij over sprak herken ik, ook toen ik nog dates had met mannen. Ik was altijd onrustig. Ik kom er langzaamaan achter dat de sex met mannen voor mij een zoeken naar een soort ontspanning was/is. Ik vond het altijd heel spannend om iets af te spreken, maar het gaf geen emotionele spanning en lading, het ontlaadde juist. Het vervelende was dat ik het daardoor niet meer kon controleren en tot een vorm van verslaving leidde. Hoe ik hier mee om moet gaan in de toekomst weet ik nog niet, maar een ding weet ik zeker: ik ga nooit meer in het geheim iets afspreken, ik deel alles nu met mijn vrouw, al mijn gedachten en gevoelens, hoe vreemd ze ook zijn, want het is vreselijk om een dubbelleven te leiden en geen controle over je daden te hebben. Maar de onrust, verwarring en schuldgevoel blijft vooralsnog.
Frankenvrij

Keer terug naar Relaties