Verliefd op Beste vriendin maar ook op beste maat

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Verliefd op Beste vriendin maar ook op beste maat

Berichtdoor Missmoon » wo 21 dec 2016, 21:05

Ik ben nu sinds 2 jaar verkocht aan mijn beste maat waar ik ook al 2 jaar gevoelens voor heb.
Hij weet dat we zijn ook best friends with benefits maar sinds kort Ben ik ook enorm verliefd op mn beste vriendin zij weet dat ook
Maar zij weet niet goed wat ze ermee aan moet ( heeft altijd een vriend gehad)
ik ben graag bij haar en zij is ook graag bij mij gewoon alleen om het feit al dat ik zo lekker rustig ben en een luisterend oor ben.
We kunnen dan ook gerust samen tegen elkaar aan liggen en een film kijken
Mijn beste vriend weet dit niet. En dat heeft een rede aangezien hij de buurman is van haar.
Ik ben ook elke keer blij als ik een appje of een belletje van der krijg of dat ze spontaan bij mij aan de voordeur staat.
Het is voor mij een ingewikkelde situatie omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.
Aangezien ik nog al stuntelig ben als zij in mijn buurt is maar ook wanneer ik bij hem ben.
In de tijden dat ik niet bij hem kan zijn ben ik voornamelijk bij haar of zij is bij mij.
wat voelt alsof ik haar al jaren ken.
Be yourself! never change!
Missmoon

Re: Verliefd op Beste vriendin maar ook op beste maat

Berichtdoor bicase » zo 28 jan 2018, 15:09

Hoi,

Makkelijk is anders. Ik weet niet hoe oud je bent of je al veel ervaring hebt. Maar op twee mensen tegelijkertijd verliefd worden is nooit makkelijk.
De manier waarop je naar je vriendin kijkt, hoe jij die omschrijft, daar herken ik duidelijk verliefdheid in. De manier waarop je de relatie met je vriend omschrijft, daar herken ik eerder lust in. Het stuntelige geeft dan weer een zekere verliefdheid weer.

Je kan geen omelet maken zonder eieren te breken. Ik denk dat je angst hebt om de vriendschap te verliezen. Vanuit je verhaal denk ik dat de verliefdheid vanuit haar kant niet echt wederzijds is. Ze is immers een goeie vriendin en wil je ook niet kwetsen. Ik heb ook begrepen dat ze een vriend heeft, dus experimenteren is met haar niet echt aangewezen, tenzij die vriend het toe laat. Als ze geen vriend zou hebben kan je misschien eens the friends with benefits met haar proberen?

Het zou leuk zijn als jullie elkaar alledrie zo zouden vertrouwen dat je samen iets zou kunnen opbouwen, zeg maar een 'ménage à trois' . Dat vraagt veel geduld en je moet er ook rekening mee houden dat dit niet alledaags is en je dus op normen en waarden van een maatschappij zal botsen. In tijden van co-housing is dit misschien niet zo'n groot probleem meer. Met andere woorden, het valt minder op.

Dus wat zegt je hart? Wat zegt je verstand? Wat zou je echt willen? Wat is er realistisch mogelijk als je met je vriend en je vriendin rekening houdt? Dat zijn zeker vragen die je best beantwoordt. Zolang de keuze die je maakt er maar één is waarbij je jezelf nog in de spiegel kan kijken, één waar jij je dus goed bij voelt.
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Keer terug naar Relaties