Homo/lesbiennes en het begrijpen van Biseksueel zijn

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Homo/lesbiennes en het begrijpen van Biseksueel zijn

Berichtdoor Lizet_song » di 14 feb 2017, 16:34

Ik vroeg me af wat de ervaringen hier zijn.

Zelf kon ik fijn praten met iemand die zelf lesbienne is. Het gesprek * verliefd kunnen worden op vrouwen *
Ik had het er ook over dat ik het nog niet durfde te vertellen aan mijn ouders.
Kreeg als antwoord 'het gaat om jou en jouw gevoelens' jij moet daar gelukkig bij zijn* wat natuurlijk fijn was.
Totdat ze eruit flapte 'En als je een man hebt dan is er niks aan de hand toch" Al twijfelend zei ik JA.
Eenmaal uit de auto gestapt, en zij wegreed bedacht ik me ' ho eens even, maar dat is niet waar' Ik zou nog steeds verlangens hebben naar een vrouw.
Ik heb dat in mijn vorige relaties met mannen gehad, dat zou niet anders worden.

Dus hierbij. Wat zijn jullie ervaringen? Want ik sta natuurlijk wel gewoon open voor om een relatie te hebben met iemand die alleen op vrouwen valt.
Lizet_song

Re: Homo/lesbiennes en het begrijpen van Biseksueel zijn

Berichtdoor erwin » wo 15 feb 2017, 13:28

Lizet_song schreef:Totdat ze eruit flapte 'En als je een man hebt dan is er niks aan de hand toch"

Dat is inderdaad volkomen onzin! Je bent en blijft biseksueel of je nu iets met een man hebt met een vrouw of met beiden.
En juist dat is voor veel homo's en lesbiennes (en hetero's ook wel) schijnbaar erg lastig om te snappen.
Maar je hoort het wel heel vaak.
Het is waarschijnlijk juist ook een van de oorzaken dat veel bi's niet echt lekker in hun vel zitten omdat ze vanuit een relatie met iemand van het andere geslacht niets durven en/of willen zeggen of zelfs maar toegeven dat ze biseksueel zijn. Terwijl het verborgen houden van een toch erg essentieel stuk van je eigen gevoeelns voor vaak zelfs de eigen partner niet erg bevordelijk is, ook niet voor de relatie.

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Luuk » wo 15 feb 2017, 14:26

Je bent en blijft biseksueel of je nu iets met een man hebt met een vrouw of met beiden.
En juist dat is voor veel homo's en lesbiennes (en hetero's ook wel) schijnbaar erg lastig om te snappen.

Zoals een Engelse journaliste de verwarring daarover onder niet-biseksuelen recentelijk samenvatte: It’s relatively easy to define straight people or gay people, but to them bisexual people seem to have thrown the manuals onto the fire and danced around the ashes. ;) Kortom een handleiding voor een grijs gebied is zeer gewenst :P

Eenmaal uit de auto gestapt, en zij wegreed bedacht ik me ' ho eens even, maar dat is niet waar' Ik zou nog steeds verlangens hebben naar een vrouw.
Ik heb dat in mijn vorige relaties met mannen gehad, dat zou niet anders worden.

Dat is een interessant onderwerp. Zelf heb ik het hier ook een keer aangesneden omdat het me bezig hield. In feite gaat het om parallelle versus seriële biseksualiteit: Parallelle biseksualiteit betekent dat iemand binnen een relatie seksuele relaties wil met mensen van meer dan één sekse. Terwijl seriële biseksualiteit aangeeft dat iemand exclusief voor één partner kiest binnen een relatie.

De vraag die daaruit voortvloeit is min of meer: hoe "compleet" kun je je voelen met 1 geslacht als partner? Blijf je misschien verlangen en zo ja op welke manier. Heb je zelf een idee over hoe je je toekomstige relaties zou willen inrichten als het helemaal aan jou zou zijn? Zie je jezelf dan bijvoorbeeld in een vaste liefdesrelatie met 1 geslacht en daarnaast een (los/vast/losvast) ander geslacht om bijvoorbeeld puur seksualiteit mee te beleven?
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor Linde » wo 15 feb 2017, 15:11

Ik heb al opgemerkt dat sommige lesbiennes echt niks van biseksuele vrouwen moeten weten.
Er zijn een aantal vooroordelen rond biseksuele vrouwen/mannen zoals: ze kunnen niet kiezen, ze eten van 2 walletjes, zijn vaker promiscue,....
die maken dat sommige mensen afhaken bij het woord 'biseksueel'. UIteraard zijn er ook vooroordelen over gay/lesbo/ hetero...
Ook willen sommige lesbiennes absoluut niets van mannen weten, dus ook niet van jou als bi-vrouw omdat je 1) al een relatie hebt gekregen met een man/mannen of 2) omdat ze niet willen 'delen' (wat ik ook best begrijp) en een monogame/exclusieve relatie willen met hun vriendin.

Je hebt wel lesbiennes die met een bi-vrouw samen kunnen zijn, maar ik denk dat dit eerder een minderheid is. Ik kan fout zijn natuurlijk :-)
Ik weet niet hoe dat gaat bij de mannen en homo's?

Hoe reageerde je lesbische vriendin toen je zei dat je biseksueel bent?
Staat zij er voor open om een relatie met een biseksuele vrouw te hebben? Of toch liever niet en gewoon lesbisch?
Linde

Berichtdoor Lizet_song » za 18 feb 2017, 11:29

De vraag die daaruit voortvloeit is min of meer: hoe "compleet" kun je je voelen met 1 geslacht als partner? Blijf je misschien verlangen en zo ja op welke manier. Heb je zelf een idee over hoe je je toekomstige relaties zou willen inrichten als het helemaal aan jou zou zijn? Zie je jezelf dan bijvoorbeeld in een vaste liefdesrelatie met 1 geslacht en daarnaast een (los/vast/losvast) ander geslacht om bijvoorbeeld puur seksualiteit mee te beleven?

Ja die vraag gaat ook constant door mij heen. Ik denk als ik nu een vrouw zou hebben, ik weer verlangens zou gaan hebben naar een man. Omdat ik de vrouwen eigenschappen sexy vindt zowel als mannen eigenschappen. Ik kom i.i.g. uit op dat ik wel iemand ben die trouw is aan 1 partner, dus monogaam.
Ik zou het niet kunnen doen met iemand naast mijn partner waar ik geen emotionele band mee heb. Denk ook niet dat ik dat zozeer nodig heb, maar wel over moet praten op dat moment. Voor de rest is het voor mij, ik val op mannen en vrouwen. Beide kunnen voorkomen maar buitenom seks zou ik niet doen en niet kunnen.
Maar stel ik zou met een Bi vrouw zijn die toch meer nodig heeft, dan sta ik open voor een trio, driehoeksverhouding bij elkaar. Of laat ik haar los in wat zij nodig heeft. Zolang dit niet te vaak is, dat zou ik moeilijk vinden(elke week of elke maand) Man idem dito.

Nog geen ervaring met vrouwen dus dat moet ik allemaal nog ontdekken. Maar zo voelen mijn grenzen op dit moment aan.
Lizet_song

Keer terug naar Relaties