Polyamorie

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Re: Polyamorie

Berichtdoor Txizzle » wo 07 feb 2018, 22:01

Dat afwijzend reageren is mij ook recent duidelijk geworden ja. Sinds kort in relatie met een geweldige meid, en zij was al polyamoretisch, en heeft mijn gedachten hierover geopend. Ze is zeg maar open-relatie/polyamorie gericht, en ik geef hierin graag de ruimte. Ik vind het ook geen fijn idee haar gevoelens te remmen, en daarmee 'ons' te schaden, en geef haar dan ook graag de ruimte om veel te voelen en verkennen. Gezien het feit dat ze wel heel ver weg woont is het ook praktisch om te mogen daten met / voelen voor anderen. Hierin geeft ze mij nu de ruimte om mijn biseksualiteit ook verder te verkennen, en prikkelt me hierin zelfs om er achter aan te gaan (ze zal ook gerust vragen hoe het ging, hoe het voelt, dat soort dingen). Het is heel mooi als je net iemand tegen het lijf kan lopen die deuren voor je open zet, waarvan je niet eens wist dat ze er waren.

We geven elkaar ruimte om openlijk te denken/voelen/proberen wat ons hart ons zegt. Het feit dat ik nu in een open-relatie zit en dit polyamoretisch benader (iets wat nogal eens verkeerd begrepen wordt) heeft me echter ook al wel een omgang met, en gevoelens voor, iemand gekost. Fijn is dat niet, maar om mezelf nu weer aan een ketting te leggen klopt voor mijn gevoel ook niet meer.
Met wat je hart nog thans doet slaan, zul je fouten niet begaan.
Txizzle

Re: Polyamorie

Berichtdoor Whitch » ma 06 aug 2018, 16:58

Ik ben al jaren getrouwd met een man die net als ik bi is. We hebben heel bewust vanaf het begin voor een polyamore relatie gekozen. Hier hebben we afspraken overgemaakt en dit werkt voor ons heel goed. Ik denk dat goede afspraken en communiceren wel de key factor zijn. Bij bevriende stellen waar het niet werkt zien we meestal dat de afspraken en verwachtingen niet duidelijk zijn onder elkaar en dat die ook niet met eventuele andere partners worden gedeeld. Altijd duidelijk zijn en twijfel gevallen eerst bespreken voor je handelt.

We proberen mensen die het niet kennen altijd wel duidelijk uit te leggen dat polyamore niet betekend dat je altijd maar met iedereen het bed in duikt maar helaas is ook voor ons dit een vooroordeel waar we vaak tegen aan lopen. Ook een veel gehoorde is: .....maar dan had je toch beter niet kunnen trouwen.....

Helaas denken mensen er zo over en blijft het enige wat je kan doen het proberen uit te leggen. En als dat niet werkt naast je neer te leggen en je eigen pad te kiezen.

groet,
Whitch

Vorige

Keer terug naar Relaties