Bi man moeilijk voor hetero-vrouw

Hoe geef je biseksualiteit vorm in je relaties(s)?

Bi man moeilijk voor hetero-vrouw

Berichtdoor gelderlandbi » do 23 sep 2010, 14:59

Hallo,

Mij is de laatste tijd wel opgevallen dat hetero vrouwen moeite hebben met mijn bi zijn.

Toen ik tegen mijn vrouw vertelde dat ik bi was (2 jaar geleden), vroeg ze meteen een scheiding aan.
Sindsdien ontmoet ik ook wel eens andere vrouwen, maar zodra ik ze vertel dat ik bi ben, haken ze af ....

Denk dat de perfect partner voor een bi man toch een bi vrouw is!

Marko
gelderlandbi

Re: Bi man moeilijk voor hetere vrouw

Berichtdoor PaulV » do 23 sep 2010, 16:25

Wat een prachtige Freudiaanse vertyping in de topictitel. :)

Biseksuele vrouwen zullen wat makkelijker je biseksualiteit helemaal prima vinden. Maar dat betekent niet dat het echt zinnig is om het kind (de heterovrouw) met het badwater (de bifobe vrouw) weg te gooien. Het duurt verder niet echt langer om ipv de vraag "ben je biseksueel?" de vraag "vind je het nice dat ik biseksueel ben?" te stellen.

Ik weet verder geen context, maar als je vrouw echt alleen daarom wilde scheiden is ze een beetje belachelijk.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor bistringliefhebber » vr 24 sep 2010, 10:58

Hoi Marko,

of een biman moeilijk is voor een hetro vrouw weet ik nog niet zo net; omgekeerd weet ik dat het geen problemen oplevert; dus het lijkt me vooralsnog dat het meer aan je ex gelegen heeft dan aan het feit dat zij hetro is. Blijkbaar was ze niet voor rede vatbaar en gooide ze gelijk de knuppel in het hoenderhok. Weet uit ervaring dat er gelukkig ook andere vrouwen zijn die openstaan voor geaardheid BI en ook dan de man in zijn eigen waarde laten. Zij kunnen er dan mee leven en doet geen inbreuk op hun relatie / gezin. Als je mekaar lief hebt en een goede relatie hebt laat je elkaar daarin vrij en als dat niet kan dan inderdaad maar 'einde oefening'. Maar net als Paul vind ik dat het wel kort door de bocht is als dat alleen de reden is geweest.
Veel sterkte maar zeer zeker (en nog meer) heel veel plezier met je coming out ;)

groet,
eric/bsl
bistringliefhebber

Re: Bi man moeilijk voor hetero-vrouw

Berichtdoor Edwin » vr 24 sep 2010, 16:22

Moderator: Ja, het is een mooie verschrijving. Met een hetere vrouw zou je minder moeilijkheden hebben. Maar ik heb de titel toch maar verbeterd.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Just » di 28 sep 2010, 14:39

Hoi Marko,

Het kan gelukkig ook anders, Mijn vrouw heeft geen moeite met het feit dat ik bi ben en er af en toe iets mee wil doen. In het begin was het wel even wennen voor haar. Het helpt wel als je er eerst rustig over nadenkt hoe je het verteld. Geef haar de ruimte en tijd om aan het idee te wennen. Daarna kan je samen zoeken naar de mogelijkheden binnen jullie relatie.

Er zijn dus vrouwen die er geen probleem mee hebben. Er zijn er natuurlijk ook genoeg die er niet mee kunnen omgaan. Misschien heb je gewoon pech gehad en kom je binnenkort wel een leuke vrouw tegen die het prima vindt. Als je naar de Bicon komt, kom je genoeg andere bi's tegen die je tips kunnen geven over hoe je het beste dit aan vrouwen kunt vertellen.

Groet, Just
Just

Berichtdoor gelderlandbi » di 28 sep 2010, 17:26

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga zeker naar BiCon, om andere bi M/V te ontmoeten.

Marko.
gelderlandbi

Berichtdoor Roza » do 30 sep 2010, 12:49

bistringliefhebber schreef:Hoi Marko,

of een biman moeilijk is voor een hetro vrouw weet ik nog niet zo net; omgekeerd weet ik dat het geen problemen oplevert;

Bedoel je nu dat een bivrouw met een heteroman geen problemen oplevert? Indien ja: damn, you're so terribly wrong :') Indien nee: dan snap ik het niet.
“Actually, I am sure. I am bisexual.” “Yeah, well...” she said with a disgusted look on her face.
Roza

Berichtdoor Sidell » zo 03 okt 2010, 17:33

Ik merk zelf ook wel dat sommige hetero-vrouwen er soms wat moeite mee hebben dat ik bisexueel ben. Nou heb ik het voordeel dat ik meestal op vrouwen val die zelf ook bisexueel zijn, of in iedergeval zeer open-minded zijn. Zij hebben er uiteraard meer begrip voor.

Homo-mannen kunnen er overigens ook veel moeite mee hebben.
Sidell

Berichtdoor edcar » za 19 jan 2013, 23:20

Er zijn genoeg vrouwen ( en mannen ) die de Biseksualiteit van hun partner niet snappen en ook niet kunnen waarderen.... Dit heeft vaak ook met onwetenheid te maken op gebied van biseksualiteit en natuurlijk ook hoe je bent opgevoed en vaak ook waar je vandaan komt.

Mensen die in hun vrienden/kennisen groep stellen of single's hebben die vallen op hetzelfde geslacht zullen het iets beter snappen al is dat natuurlijk geen garantie dat je partner het zal accepteren .... Vaak heeft de reden ook te maken met een soort van "concurentie" .... Een evt "verliefdheid" met een persoon van hetzelfde geslacht is evt strijdbaar maar van het andere geslacht wordt moeilijker ..... Sommige hebben het idee dat ze iets mis hebben gedaan en er niet voor kunnen of willen vechten en in jouw geval met je ex meteen denken dat je volledig voor de mannen gaat.

Ieder persoon is anders en zal het ook anders oppakken,belangrijk is hoe je het brengt.... Prompt zo maar even vertellen dat je Bi bent zal in de meeste gevallen in het verkeerde keelgat vallen.
In de meeste gevallen ken je je eigen partner wel en weet hoe hij/zij op dingen reageren,bouw zoiets gewoon langzaam op en geef ze natuurlijk wel de juiste info.... Omdat ieder persoon uniek is en dus ook anders omgaat met Biseksualiteit ( dus ook de bi persoon zelf ! Want de ene bi wil niet eens seks met een ander ) is dus de juiste informatie heel belangrijk :idea: .... Ik vind dat vooral dit forum een zeer goed beeld geeft van diverse soorten van biseksualiteit.

Klinkt voor mij makkelijk natuurlijk omdat ik een vrouw heb die ook Biseksueel is..... Maar hoewel ik haar bloed kan drinken had zelfs mijn "boerentrutje" ex van mij voldoende begrip voor homoseksualiteit alsmede voor Bimannen.... Hoe ze zal hebben gereageerd als ze echt wist dat ik bi was/ben weet ik niet,maar ze had liever dat ik vreemdging met een man inplaats van een vrouw haha.
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor bert100 » ma 21 jan 2013, 08:49

ben het met je eens Edgar,

Vaak schiet het al in het verkeerde keelgat als je als man tegen je netjes opgevoede vrouw zegt dat je masturbeert. Dan denken ze vaak al dat ze te kort schieten en zouden ze je bijna van vreemdgaan beschuldigen. Als je daarbij dan nog moet vertellendat over mannen fantaseert krijgt ze wellicht een aanval ....
bert100

Volgende

Keer terug naar Relaties