hoe ver ga je...........

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Re: hoe ver ga je...........

Berichtdoor O-tterr » za 07 feb 2015, 15:49

Mijn eerste ervaring met man was zeer aangenaam. Haf een iets oudere kerel uitgekozen die mijn eerste keer zo aangenaam mogelijk wilde maken. Was superfijn! Ik schrok van mezelf dat ik als eerste uit de kleren ging en meteen naar zijn broek greep. Heb em vervolgens lekker gepijpt. Ging allemaal eigenlijk vanzelf. Was superspannend! Nadien nog paar keer mee afgesproken, goeie seks gehad, maar ik vond het steeds minder en minder speciaal. Kreeg problemen om erectie te krijgen. Mssn was het nieuwe er gewoon vanaf en was mijn nieuwsgierigheid gestild. Geen seks meer met man gehad sindsdien...
O-tterr

Berichtdoor vlinder4 » ma 09 feb 2015, 10:04

Bowi, praten, praten en praten.
Het wordt zo onderschat in een relatie, maar is zo belangrijk.
Met praten bedoel ik niet zeuren. ;)
Leg uit wat je gevoelens inhouden, vraag wat ze ervan vind.

Mijn man kwam er van de week mee bischierig te zijn.
Ik had mijn man nooit op die manier bekeken. In eerste instantie vond ik het raar.
Maar naarmate we er meer over spraken ging dat gevoel weg.

Geeft geen garantie dat jou vriendin dat ook zo zal zien natuurlijk.
Ik plaats mezelf in een hartje in plaats van een hokje
vlinder4

Berichtdoor Bowi » ma 09 feb 2015, 12:01

Mijn bericht stond niet helemaal in de juiste topic, maar maakt achteraf niet zoveel uit.
Dank voor jullie reacties. Praten is idd belangrijk. Alleen ben ik degene die er wel over wil praten, maar
mijn vriendin niet zo. Ik krijg nu het idee dat het in de 'doofpot' wordt gestopt, met de gedachte:
als we er geen aandacht aan schenken, dan is het er niet. Nadat ik mijn bi-gevoelens heb kenbaar gemaakt, hebben we het er nog een keer over gehad en daarna niet meer. Ze gruwelde een beetje van de 'visioenen' waarin ze mij zag vrijen met een man. Mijn vriendin ziet het heel eenvoudig: 'je kunt niet altijd krijgen wat je wilt'. Het blijft bij mij echter behoorlijk rondspoken en nu ik het eenmaal besproken heb, wil ik er best wel verder over praten. Maar het feit is dat het steeds op het zelfde neer komt. En dat moet nogal vervelend zijn voor die ander...
Bowi

Berichtdoor Bowi » ma 09 feb 2015, 12:16

En, Vlinder4. Ik ben benieuwd hoe jij hier nu verder mee om gaat. Ben je zelf ook bi of nie?
Je kunt het accepteren van de ander; dat hij anders denkt of voelt en dat hij ook mag fantaseren.
Je kunt de ander wat dat betreft niet bezitten. Wel kun je op seksueel gebied duidelijke grenzen stellen en die heeft mijn
vriendin duidelijk gesteld. Ze wil dat ik voor haar ga en ziet het niet zitten als ik naast haar nog iemand 'buiten de deur zoek'.
Ook dat valt te begrijpen. Zij ziet het hetzelfde als dat ik een 'andere vrouw' erbij zou willen.
Bowi

Berichtdoor vlinder4 » ma 09 feb 2015, 12:24

Hoi Bowi,

Lastig als ze er verder niet meer over wil praten, want juist daarmee doorbreek je die taboe.
Mijn man heeft denk ik het voordeel dat ik zelf biseksuele gevoelens heb en dat ik het daardoor misschien beter begrijp.

Ik zie het niet als hetzelfde. Zo mag mijn man best wel experimenteren met een man, maar een vrouw zou ik dan weer not done vinden en zo staat mijn man er ook in.
Wij hebben afgesproken om er helemaal open over te zijn. Mocht het zover zijn dat we iemand op het oog hebben, willen we dat ook van elkaar weten.
We hoeven er niet met ons neus bovenop te zitten, maar ik wil bijvoorbeeld wel weten of hij moet overwerken of dat hij een date heeft. ;)

Ik persoonlijk denk dat als zij een seksuele relatie met een andere man als bedreiging voor haar relatie ziet dat het misschien haar eigen onzekerheid is.
Ik ben zelf ook een behoorlijk onzeker persoon, maar zoals gezegd ken ik de gevoelens en is het wat dat betreft voor mij iets makkelijker.
Maar ik kan heel jaloers zijn tegenover andere vrouwen. ;)
Ik plaats mezelf in een hartje in plaats van een hokje
vlinder4

Berichtdoor samsel » zo 24 mei 2015, 16:41

Boxerke schreef:
erix69 schreef:Ja lastig hè Bowie...ik herken je siruatie wel hoor... bij mij heeft het uiteindelijk toch bijgedragen tot een definitieve breuk...
Het is zo moeilijk om je dan te beheersen..want daar gaat het dan om...kun je je gevoelens inslikken...?
Mij is dat uiteindelijk niet gelukt...alhoewel er meerdere factoren waren waarom de relatie op een breuk uitliep..maar dit was wel een hele belangrijke oorzaak voor mij...

Het is zowat de misvatting van elke mens die niet biseksueel is. Denken dat je je biseksualiteit in een doosje kan steken en dan ver weg in een hoekje kan steken zodat je er niet meer aan denkt. Bi zijn is een stuk van jezelf, dat is wie je bent en hoe je je voelt. Je kan het onmogelijk wegcijferen en doen alsof je het plots niet meer bent.

Dat is zoals aanvaarden dat je bi bent en nu dat ik het aanvaard heb vergeet je het maar. We praten er over, je mag tot daar en niet verder. Vergeet ook niet dat je partner ook een keuze moet maken naast de moedige keuze je bi zijn te aanvaarden moet ze ook voor zichzelf uitmaken wat ze er mee moet. Geef het tijd, praat veel en maak duidelijk dat je gevoelens er niet zomaar zijn. Het is wie je bent en hoe je bent, het is een drang waar je iets moet mee doen en die je niet kan wegtoveren. De toekomst zal uitwijzen of jullie relatie sterk genoeg is. Sterkte!

Maar dat betekend overigens toch ook niet dat je als je bi bent altijd een 2e persoon erbij wilt of altijd een open relatie aan wilt gaan? Als ik jouw reactie lees komt het over op mij dat als je een open relatie wilt je biseksueel bent. Of juist anders.. omdat je bi bent dat je altijd een 2e persoon ernaast wilt van het andere geslacht omdat je op beide valt. Correct me if i'm wrong. Zo komt ie alleen over op mij.

Gr, Samsel
samsel

Berichtdoor Droppie » zo 24 mei 2015, 20:32

samsel schreef:
Boxerke schreef:
erix69 schreef:Ja lastig hè Bowie...ik herken je siruatie wel hoor... bij mij heeft het uiteindelijk toch bijgedragen tot een definitieve breuk...
Het is zo moeilijk om je dan te beheersen..want daar gaat het dan om...kun je je gevoelens inslikken...?
Mij is dat uiteindelijk niet gelukt...alhoewel er meerdere factoren waren waarom de relatie op een breuk uitliep..maar dit was wel een hele belangrijke oorzaak voor mij...

Het is zowat de misvatting van elke mens die niet biseksueel is. Denken dat je je biseksualiteit in een doosje kan steken en dan ver weg in een hoekje kan steken zodat je er niet meer aan denkt. Bi zijn is een stuk van jezelf, dat is wie je bent en hoe je je voelt. Je kan het onmogelijk wegcijferen en doen alsof je het plots niet meer bent.

Dat is zoals aanvaarden dat je bi bent en nu dat ik het aanvaard heb vergeet je het maar. We praten er over, je mag tot daar en niet verder. Vergeet ook niet dat je partner ook een keuze moet maken naast de moedige keuze je bi zijn te aanvaarden moet ze ook voor zichzelf uitmaken wat ze er mee moet. Geef het tijd, praat veel en maak duidelijk dat je gevoelens er niet zomaar zijn. Het is wie je bent en hoe je bent, het is een drang waar je iets moet mee doen en die je niet kan wegtoveren. De toekomst zal uitwijzen of jullie relatie sterk genoeg is. Sterkte!

Maar dat betekend overigens toch ook niet dat je als je bi bent altijd een 2e persoon erbij wilt of altijd een open relatie aan wilt gaan? Als ik jouw reactie lees komt het over op mij dat als je een open relatie wilt je biseksueel bent. Of juist anders.. omdat je bi bent dat je altijd een 2e persoon ernaast wilt van het andere geslacht omdat je op beide valt. Correct me if i'm wrong. Zo komt ie alleen over op mij.

Gr, Samsel

Daarom voel ik mij vaal niet thuis in bi-kringen @samsel
Droppie

Berichtdoor Boxerke » zo 24 mei 2015, 21:08

Nee dat is niet wat ik bedoel, ik begrijp dat het verkeerd kan overkomen. Ik zal het even verduidelijken.

Je kan op verschillende manieren iemand zijn biseksualiteit aanvaarden. Er kunnen over praten met elkaar als koppel is een enorme stap naar aanvaarding toe, zowel voor de persoon die biseksueel is als voor de persoon in een relatie die dat niet is. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met het feit dat je naast je relatie seksueel actief bent met je eigen geslacht. Het feit dat je partner aanvaard dat je bi bent, het feit dat je eens tegen je partner kan zeggen dat vind echt een mooie man (in mijn geval) het feit dat ik kan zeggen tegen mijn partner dat ik me gemasturbeerd heb op mannen is een enorme hulp. Ook dit is een open relatie, straffer zelfs, als ik kijk naar mijn eigen relatie, we komen ook van héél ver.

Ik mag van mijn vrouw met een man daten, ik mag naar een gay sauna gaan. Maar ik doe het niet, ik ben momenteel tevreden zoals het nu gaat (hierboven beschreven).

Dus aanvaarden van je biseksualiteit door je partner heeft niets te maken met een open relatie (ook al heb ik die zelf wel). Maar alles met het bespreekbaar maken ervan. Net zoals bij hetero koppels is het niet anders dan bij koppels die beide bi zijn of 1 partner bi. Je maakt je eigen regels, open relatie of niet... Wat zou er anders zijn bij koppels waar 1 of beide partners bi zijn?
Boxerke

Berichtdoor Droppie » zo 24 mei 2015, 21:33

Tja, een fantasie schaar ik niet onder een open relatie. Dus masturberen op iemand anders dan je eigen partner (m/v) ook niet.

Maar ik heb op dit moment geen relatie en ik verwacht er ook geen binnenkort. Maar als er een moment komt dat ik mij emotioneel en seksueel verbonden voel met iemand, is dat voor mij genoeg. Welk labeltje er ook aan hangt ...
Droppie

Berichtdoor Boxerke » zo 24 mei 2015, 21:41

Droppie schreef:Tja, een fantasie schaar ik niet onder een open relatie. Dus masturberen op iemand anders dan je eigen partner (m/v) ook niet.

Nee heb je volkomen gelijk in, maar je kan er moeilijk een label op plakken, met open bedoel ik hier, een relatie waar openlijk over seksualiteit kan gesproken worden. Niets zoals in een open relatie waar een andere seks partner is toegestaan.
Boxerke

VorigeVolgende

Keer terug naar Seksualiteit