Safe sex?

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Safe sex?

Berichtdoor O-tterr » za 07 feb 2015, 16:02

Hey, ben mannelijke bi met vriendin. Sinds kort heb ik seksdates met mannen. Kon dat deel van mezelf niet langer meer verborgen houden. Vind ook niet dat ik dat moet. Heb wel één grote angst. Besmet geraken met Soa of Hiv en hierdoor mijn vriendin ook aansteken. De meeste mannen waarmee ik vrij vinden dat ik hierin overdrijf. Zij beweren dat als seks gebeurt met condoom het safe genoeg is. Is dit wel zo? Op sites lees ik dat je best ook pijpt met condoom en rimt met beflapje. Maar dat zie ik echt niet zitten. Is anale seks met condoom voldoende? Ben ik te paranoïde?
Laatst bijgewerkt door O-tterr op di 10 feb 2015, 12:07, in totaal 1 keer bewerkt
O-tterr

Re: Safe sex?

Berichtdoor Elize2280 » za 07 feb 2015, 21:07

Volgens mij is met condoom echt safe genoeg. Wij hebben als stel genoeg ervaring met seksdates en ik heb echt nog nooit gepijpt met condoom. Aan rimmen doen mijn partner en ik niet maar ik denk dat dat dezelfde risico's betreft als pijpen. Als je neukt met condoom krijg je echt geen hiv en de kans dat je dat van pijpen of rimmen krijgt is volgens mij echt heel klein. Je kan er wel soa van krijgen maar uit onze ervaring blijkt dat ook dat, in ieder geval bij ons, niet vaak gebeurt.
Elize2280

Berichtdoor O-tterr » zo 08 feb 2015, 11:14

Dank je voor je reactie! Dit stelt me toch al wat meer gerust. Nu kan ik in de toekomst wat meer proberen te genieten van seksdates...
O-tterr

Berichtdoor jeerman » vr 17 apr 2015, 11:37

Beste O-tter, ik verkeer in dezelfde omstandigheden als jij: man (senior) met LAT-vriendin. Heb niet zoveel ervaring op bi-gebied. Net als jij ben ik doodsbang voor soa's en vooral HIV. En toch en toch... In november 2014 heb ik volkomen onverwachts onveilig gevreeën. Dat had met iets te veel alcohol te maken. Tijdens een hete vrijpartij gleed mijn sekspartner zomaar met zijn geslacht bij mij naar binnen. Ik dacht dat hij me vingerde en genoot er zeer van. Maar na een tijdje had ik het door en zijn we er direct mee gestopt. Hij verontschuldigde zich, dus de sfeer was niet meteen verziekt en zijn we verder gegaan met handen en mond. Maar pas na afloop van die date, op de terugweg, kwam de grote angst opzetten voor besmetting. De volgende dag heb ik de plaatselijke GGD gebeld voor advies. Die oordeelden (na pijnlijk opbiechten van mijn activiteiten) dat er zeker besmettingsgevaar was, zeker ook omdat mijn sekspartner behoorlijk actief is, ook in sauna's e.d. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan, heb ik ook daar alles op tafel gegooid (erg moeilijk bij zo'n jonge vrouwelijke huisarts om al mijn handelingen te bespreken) en heb ik haar aangegeven me uitgebreid op van alles te willen laten testen. Kortom: ik heb (vanwege de incubatietijd) 3 vreselijke maanden in spanning gezeten voordat dat inderdaad kon gebeuren. En natuurlijk heb ik e.e.a. bij mijn vriendin op moeten biechten, want ik wilde een eventuele besmetting niet doorgeven. Ja, ik ging echt met de billen bloot.
Gelukkig bleek ik niets te hebben opgelopen. Maar de angst zit er wel goed in. Condooms dus, alhoewel er ook andere gevaren zijn, zoals zoenen met bloedend tandvlees. 100% zekerheid is er dus nooit, vrees ik. Eigenlijk durf ik daarom niet meer zo goed, ofschoon het verlangen nog zeer groot is. Kortom: ik ben gezond, maar ook bang. Lastig.
jeerman

Berichtdoor Luuk » vr 17 apr 2015, 19:22

Ik heb momenteel geen vriendin, maar dit thema vind ik zelf wel belangrijk binnen biseksualiteit. Ik zou het ook niet prettig vinden om risico te lopen en een partner besmetten. Daarom zou ik alles veilig doen, dus met condoom. Het risico op SOA's is bij pijpen en zoenen wel niet zo groot als bij anale seks, maar toch vind ik het persoonlijk het risico niet waard. Ik zou me niet prettig voelen bij onbeschermde seks met een losse partner, of met iemand die losse contacten heeft. Dat geldt trouwens evengoed voor een vriendin gedurende de eerste maanden of in een open relatie.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor mokkavanille » ma 18 mei 2015, 21:57

Ik denk dat je beter voorzichtig kan zijn.

...
mijn man heeft zich onbeschermd laten pijpen . Eigenlijk vind ik dat hij zich moet laten testen. 3maanden is wel lang en daarmee "straf" ik mezelf ook... Of bescherm

@elize Vind je het ok dat iemand jouw partner pijpt zonder condoom? Ik vind dat niet zo vanzelfsprekend.
mokkavanille

Berichtdoor Luuk » za 23 mei 2015, 14:02

O-tterr schreef:De meeste mannen waarmee ik vrij vinden dat ik hierin overdrijf. Zij beweren dat als seks gebeurt met condoom het safe genoeg is. Is dit wel zo? Op sites lees ik dat je best ook pijpt met condoom en rimt met beflapje. Maar dat zie ik echt niet zitten. Is anale seks met condoom voldoende? Ben ik te paranoïde?

mokkavanille schreef:Ik denk dat je beter voorzichtig kan zijn.
@elize Vind je het ok dat iemand jouw partner pijpt zonder condoom? Ik vind dat niet zo vanzelfsprekend.

Anale seks brengt wel meer risico's met zich mee dan pijpen. Maar ook via pijpen zijn SOA overdraagbaar, zowel voor/door de gever als de ontvanger: http://www.mantotman.nl/nl/alles-over-m ... van-pijpen
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor Thongguy » di 26 dec 2017, 11:47

Luuk schreef:
O-tterr schreef:De meeste mannen waarmee ik vrij vinden dat ik hierin overdrijf. Zij beweren dat als seks gebeurt met condoom het safe genoeg is. Is dit wel zo? Op sites lees ik dat je best ook pijpt met condoom en rimt met beflapje. Maar dat zie ik echt niet zitten. Is anale seks met condoom voldoende? Ben ik te paranoïde?

mokkavanille schreef:Ik denk dat je beter voorzichtig kan zijn.

Anale seks brengt wel meer risico's met zich mee dan pijpen. Maar ook via pijpen zijn SOA overdraagbaar, zowel voor/door de gever als de ontvanger

Inderdaad, er is ook een zeker risico aan orale seks verbonden. Een goede mondhygiëne is sowieso belangrijk ( gezond tandvlees, geen wondjes in de mond).
Bij orale seks vormt voorvocht geen probleem, het is pas als je ook in je mond laat klaarkomen en eventueel ook zijn sperma slikt
dat er -misschien - wel een risico ontstaat op een soa.
Zoals je aangeeft is pijpen met een condoom niet echt een alternatief voor jou, dus is het belangrijk dat je van je (seks)partner weet dat het safe is.
Tijdig stoppen met pijpen en hem niet in je mond laten klaarkomen kan uiteraard ook, maar dit houdt - vind ik - toch ook een risico in bij een "onverwacht" of
eventueel "onaangekondigd" orgasme".
Je bent zeker niet paranoia, het is belangrijk dat het - hoe lekker ook - safe gebeurt.
Maar tegelijkertijd ik begrijp je ook wel ...pijpen met een condoom is echt niet lekker.
Thongguy

Berichtdoor biGuy » wo 17 jan 2018, 22:19

BHelemaal met je eens Thongguy.
Never be sorry about something that made you smile.
biGuy

Berichtdoor Jurg » za 20 jan 2018, 16:07

Ik ga ook voor safe en niet zomaar, ik moet iemand wel een beetje hebben leren kennen. Aan de andere kant zoek ik zeker geen relatie!
Jurg

Keer terug naar Seksualiteit