Verschil in voorkeur qua doen en gedaan krijgen?

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Verschil in voorkeur qua doen en gedaan krijgen?

Berichtdoor Luuk » zo 10 jan 2016, 03:21

In het geval van seks met iemand van je eigen geslacht: zit er verschil in welke seksuele handeling je het lekkerst vindt om te geven en gedaan te krijgen?

Bijvoorbeeld: als je het meest houdt van gepijpt worden, is dat dan ook de handeling die je het lekkerst vindt om zelf bij een ander te doen?

Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit. Zelf zat ik hier over na te denken omdat mijn bi-verlangen te maken heeft met spiegelen (het feit dat twee jongens op seksueel vlak precies dezelfde handelingen bij elkaar kunnen doen).
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Re: Verschil in voorkeur qua doen en gedaan krijgen?

Berichtdoor Bicurious34 » zo 10 jan 2016, 11:49

Ik klassificeer mezelf meer als versa als het hem om sexuele handelingen gaat. Ik vind het zonde om bepaalde dingen immers uit te sluiten.

Toch merk ik wel dat een heel groot deel van de de mannen die zichzelf als bisexueel beschouwen meer naar de 'bottom' rol nijgen. Zou dat wellicht komen omdat ze in een meer klassieke rolverdeling man-vrouw vaker de dominante rol aannemen en dat met een man juist onbewust omdraaien?
Bicurious34

Berichtdoor Luuk » zo 10 jan 2016, 15:29

Ik klassificeer mezelf meer als versa als het hem om sexuele handelingen gaat. Ik vind het zonde om bepaalde dingen immers uit te sluiten.

Betekent versa dat je geen voorkeur hebt voor wat jezelf het lekkerst vindt om te geven en te krijgen? (of begrijp ik het niet goed?)

Toch merk ik wel dat een heel groot deel van de de mannen die zichzelf als bisexueel beschouwen meer naar de 'bottom' rol nijgen. Zou dat wellicht komen omdat ze in een meer klassieke rolverdeling man-vrouw vaker de dominante rol aannemen en dat met een man juist onbewust omdraaien?

Dat is een interessante theorie.
Ik zie daarnaast nog een reden: namelijk dat bi-mannen misschien ook de andere kant willen ervaren en de rol die daarbij hoort als bottom geclassificeerd wordt. Dat je als man bij M+V bijvoorbeeld alleen weet wat het is om gepijpt te worden. Je kunt in die setting nooit ervaren hoe het is om dat zelf te doen. Tuurlijk, je kunt een vrouw ook oraal bevredigen, maar beffen is geen pijpen. De vrouw kan strap-on gebruiken ofzo, maar dat is niet echt. Het rubberen ding zal nooit reageren zoals een echte dat doet. Op het forum is dat wel vaker benoemd.

Ik classificeer mezelf niet als onderdanig omdat ik seksualiteit niet met macht associeer, maar zou wel graag willen weten hoe het is om zegmaar het mondwerk/handwerk te doen wat een meisje normaal bij een jongen doet. De andere kant ervaren. Alsmede het verschil tussen iets gedaan krijgen door een meisje of een jongen. Je hoeft uiteraard niet dezelfde dingen lekker te vinden, maar je speelt met een orgaan dat je zelf ook hebt en de gebeurtenissen van herkent. Dan kom ik weer uit bij spiegelen.

Er schiet me net nog iets te binnen. Bij M+V is het vaak de man die actief stoot. Stel dat je van anaal houdt dan kun je je daar in een M+M situatie passief in opstellen. Ervaren hoe het is om zelf genomen te worden waarbij je zelf helemaal niets hoeft te doen.
Luuk

Berichtdoor Bicurious34 » zo 10 jan 2016, 15:46

Luuk schreef:

Betekent versa dat je geen voorkeur hebt voor wat jezelf het lekkerst vindt om te geven en te krijgen? (of begrijp ik het niet goed?)

Bij gebrek aan een betere benaming is dat inderdaad zo ja (voor mij dan).

Dat is een interessante theorie.
Ik zie daarnaast nog een reden: namelijk dat bi-mannen misschien ook de andere kant willen ervaren en de rol die daarbij hoort als bottom geclassificeerd wordt. Dat je als man bij M+V bijvoorbeeld alleen weet wat het is om gepijpt te worden. Je kunt in die setting nooit ervaren hoe het is om dat zelf te doen. Tuurlijk, je kunt een vrouw ook oraal bevredigen, maar beffen is geen pijpen. De vrouw kan strap-on gebruiken ofzo, maar dat is niet echt. Het rubberen ding zal nooit reageren zoals een echte dat doet. Op het forum is dat wel vaker benoemd.

Ik classificeer mezelf niet als onderdanig omdat ik seksualiteit niet met macht associeer, maar zou wel graag willen weten hoe het is om zegmaar het mondwerk/handwerk te doen wat een meisje normaal bij een jongen doet. De andere kant ervaren. Alsmede het verschil tussen iets gedaan krijgen door een meisje of een jongen. Je hoeft uiteraard niet dezelfde dingen lekker te vinden, maar je speelt met een orgaan dat je zelf ook hebt en de gebeurtenissen van herkent. Dan kom ik weer uit bij spiegelen.

Er schiet me net nog iets te binnen. Bij M+V is het vaak de man die actief stoot. Stel dat je van anaal houdt dan kun je je daar in een M+M situatie passief in opstellen. Ervaren hoe het is om zelf genomen te worden waarbij je zelf helemaal niets hoeft te doen.

Ik geef je gelijk in dat ik in eerste instantie hiermee bedoel dat de bi man daarom de andere handelingen wil meemaken en dus zou willen pijpen of ook genomen worden. Zelf zou ik dat ook graag ondergaan maar ik zou ook de ander graag willen nemen.het hoeft niet perse allemaal tegelijk.

Met bovenstaande doel ik dan puur op de handelingen. Ik merk wel dat er redelijk wat bimannen zijn die juist erg fantaseren over de onderdanige rol. Daar komt dus die bottom bewoording om de hoek kijken. Zij willen dan ook als zodanig behandeld worden. Hoewel ik zelf niet vies ben van verschillende aspecten van het hebben van sex kan ik.me daar minder in vinden. Laat het maar gewoon een potje goeden sex zijn, met wederzijds respect uiteraard.
Bicurious34

Berichtdoor Jerome » zo 10 jan 2016, 17:57

Terwijl ik bij een vrouw zowel van een actieve als passieve rol hou, is het bij een man (nu nog voorlopig in mijn fantasie) enkel een "nemende/ontvangende" rol.
Jerome

Berichtdoor Sven » zo 10 jan 2016, 21:01

Luuk schreef:In het geval van seks met iemand van je eigen geslacht: zit er verschil in welke seksuele handeling je het lekkerst vindt om te geven en gedaan te krijgen?

Soms zit er wel verschil in en soms niet, het ligt aan de handeling. Als top zou ik wel iemand anaal willen nemen, maar niet genomen willen worden. Het plezier in pijpen en aftrekken is echter wederzijds. Ik zie iemand pijpen ook niet als een onderdanige handeling, die kan botsen met mijn "dominante rol" als top. Want dan zou een man ook onderdanig zijn als hij een vrouw beft, en dat wordt toch nooit zo ervaren.
Sven

Berichtdoor Luuk » wo 13 jan 2016, 02:05

Ik vind het opmerkelijk dat in bovenstaande antwoorden het machtselement zo snel om de hoek komt kijken als kwalificatie. Dat had ik niet in gedachten toen ik het topic begon, maar misschien ligt dat wel aan mij (met 0 M+M ervaring) ;) Ik dacht gewoon heel simpel over of je favoriet qua geven ook je favoriet qua ontvangen was.

Om op het machtsdeel terug te komen: kunnen jongens ook "gelijkwaardig" zijn tijdens het vrijen (tijdens welke handeling dan ook, geven en nemen), of is er altijd een soort machtsverhouding? Ik probeer dat te begrijpen maar snap het nog niet zo goed. Of komt macht hier naar voren omdat je dat zelf als kick hebt en dat dus meeneemt in de seks? Want dat snap ik wel.

ik [zou] wel iemand anaal willen nemen maar niet genomen willen worden. Het plezier in pijpen en aftrekken is echter wederzijds.

Herkenbaar.. dat komt overeen met mijn gevoelens, met name het 2e deel. Het verlangen om iemand anaal te penetreren is niet zo intens als bijvoorbeeld pijpen dat is, maar wie weet is dat ook wel heel fijn.
Luuk

Berichtdoor Bicurious34 » wo 13 jan 2016, 07:50

Luuk schreef:Ik vind het opmerkelijk dat in bovenstaande antwoorden het machtselement zo snel om de hoek komt kijken als kwalificatie. Dat had ik niet in gedachten toen ik het topic begon, maar misschien ligt dat wel aan mij (met 0 M+M ervaring) ;) Ik dacht gewoon heel simpel over of je favoriet qua geven ook je favoriet qua ontvangen was.

Om op het machtsdeel terug te komen: kunnen jongens ook "gelijkwaardig" zijn tijdens het vrijen (tijdens welke handeling dan ook, geven en nemen), of is er altijd een soort machtsverhouding? Ik probeer dat te begrijpen maar snap het nog niet zo goed. Of komt macht hier naar voren omdat je dat zelf als kick hebt en dat dus meeneemt in de seks? Want dat snap ik wel.

ik [zou] wel iemand anaal willen nemen maar niet genomen willen worden. Het plezier in pijpen en aftrekken is echter wederzijds.

Herkenbaar.. dat komt overeen met mijn gevoelens, met name het 2e deel. Het verlangen om iemand anaal te penetreren is niet zo intens als bijvoorbeeld pijpen dat is, maar wie weet is dat ook wel heel fijn.

Natuurlijk, tenminste wel voor mij. Het maakt mij geen bal uit hoe de verhoudingen zijn als er maar genoten wordt. Maar niet alsof ik nu zoveel ervaring heb. Ik heb wellicht al wel een beetje gedaan maar kan me niet ervaren noemen.

Waarom is het er bij jou (nog) niet van gekomen Luuk?
Bicurious34

Berichtdoor Luuk » wo 13 jan 2016, 18:32

Ik heb door omstandigheden nogal een rottijd gehad waardoor het hele bi-gebeuren wat naar de achtergrond ging. Momenteel is het voornamelijk (eigenlijk nog steeds) de rollercoaster van verwarring, verlangen en schaamte die onzekerheid geeft. Dat laatste probeer ik te verminderen door seksuologische hulp want uiteindelijk wil ik gewoon doen waar mn verlangen naar uitgaat. Dan kan ik onderzoeken waar ik me fijn bij voel en gewoon genieten van de extra mogelijkheden die bi's hebben ;)
Luuk

Berichtdoor Bicurious34 » do 14 jan 2016, 17:30

Luuk schreef:

Ik heb door omstandigheden nogal een rottijd gehad waardoor het hele bi-gebeuren wat naar de achtergrond ging. Momenteel is het voornamelijk (eigenlijk nog steeds) de rollercoaster van verwarring, verlangen en schaamte die onzekerheid geeft. Dat laatste probeer ik te verminderen door seksuologische hulp want uiteindelijk wil ik gewoon doen waar mn verlangen naar uitgaat. Dan kan ik onderzoeken waar ik me fijn bij voel en gewoon genieten van de extra mogelijkheden die bi's hebben ;)

Ah, dan is het duidelijk :) Uiteraard hoop ik voor je dat je snel in rustiger vaarwater komt en je dan kan gaan genieten van alle mogelijkheden die je er dan bij krijgt ;)
Bicurious34

Volgende

Keer terug naar Seksualiteit