Jing en Jang van Bi zijn

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Jing en Jang van Bi zijn

Berichtdoor Jerome » wo 07 sep 2016, 20:50

Na een gesprek ergens anders zat ik zo te denken.
Ik heb soms het gevoel dat voor sommige Bi-Mannen ze eigenlijk meer gay zijn, en dat pas later misschien ontdekt hebben, en nu nog vast zitten aan een vrouw. Is natuurlijk geen zonde, maar soms merk ik dat die vrouw er nu gewoon teveel aan is voor sommigen. Ze kijken enkel nog naar mannen. Ook geen probleem, maar zijn ze dan echt BI? Doet een vrouw hen nog iets? Niet dat dat moet...

Ikzelf voel me nog even sterk aangetrokken tot vrouwen, zowel op fysiek en emotioneel vlak. Daar is niks aan veranderd. Een deel van mezelf is aangetrokken tot mannen, op een puur fysiek niveau. Ik heb ook behoefte aan dat evenwicht, die Jing en Jang, en ik heb ook het gevoel dat "een vrouw in de mix" echt evenwicht brengt. Ik zal, uiteindelijk, mogelijk dus in een Bi-Man/Vrouw trio belanden.
Soms merk ik, op andere sites, dat het sterk gericht is op man/man, en daar voel ik me toch niet helemaal thuis. Ik voel me niet homo, wat best verwarrend is.

Ik zeg dit dus niet om oordeel te vellen hé. Live and let live, en iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt.
Jerome

Re: Jing en Jang van Bi zijn

Berichtdoor Anubis » do 08 sep 2016, 14:35

Er zijn vast wel mannen die denken dat ze eerst biseksueel zijn, maar ze toch homoseksueel blijken te zijn. Dit is inderdaad geen verwijt, seksualiteit (kan/) is zeer ingewikkeld (zijn), inclusief emotionele aspecten. Mijn seksuele aantrekking tot mannen heeft mij eerst ook verward. Toch werd die naar vrouwen niet minder. Emotionele aantrekkingskracht is toch al gauw ingewikkelder voor mij, aangezien het ook voor een groot deel van persoonlijkheid afhangt.

Bij sommige personen schommelt de aantrekkingskracht tussen het zelfde geslacht en het andere van tijd tot tijd, maar zonder toch hetero of homo te zijn. Alleen de intensiteit daarvan. Bij anderen is het meer constant. Wat voor diegene het beste werkt, kan alleen diegene zelf achter komen. Het kan zijn dat mensen alleen fysiek aangetrokken voelen naar een geslacht of emotioneel of een combinatie daarvan. Ik bedoel (bijvoorbeeld) een man kan liefde voor een vrouw voelen en dit seksueel (willen) uiten, maar toch alleen seksueel aangetrokken voelen tot mannen en toch biseksueel zijn, aangezien er toch een aantrekkingskracht naar het eigen en andere geslacht(en)/gender(s) is.

Ik begrijp wel dat je niet (helemaal?) thuis voelt op sites die puur gericht zijn op m/m, aangezien dat maar een gedeelte van je interesse heeft. Dat yin yang verhaal dus, ik begrijp ook wel dat voor sommige mensen er verschil is tussen alleen emotionele en seksuele aantrekkingskracht of een combinatie daarvan. Maar ik denk dat veel mensen het niet zullen begrijpen in het algemeen in de samenleving, waar het al een wonder is dat homo's bestaan, laat staan bi's. Stigmatisering brengt mensen ook in de war, vage kronkels in logica van er zijn alleen hetero's of homo's, dus ik ben het een of het ander, of bijvoorbeeld als ik zeg dat ik bi ben dan kan ik me verschuilen achter het feit dat ik ook een beetje "hetero" ben. En dat soort onzin waar niemand beter van word. (Dit is geen verwijt naar jou uiteraard, maar een algemeen verhaal).

Live and let live inderdaad :mrgreen:
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Jerome » vr 09 sep 2016, 12:08

Ik denk dat we in een moeilijke periode leven waarin Bi zijn een identiteit gekregen heeft, er wordt over gepraat, maar het is precies nog vroeg om het ergens een plaats te geven in onze maatschappij. Het is verwarrend voor onszelf, en zeer duidelijk ook voor onze omgeving. Homosexualiteit, ja dat kennen ze nu, ze zijn er niet echt gek op, maar ja, er zijn toch een paar grappige homo's op TV (en dat maakt alle verschil).
Ik denk dat ze echt geen weg kunnen met BI (ja, waar gaan die gasten dan naar het WC gaan en andere stomme rethoriek), en dat maakt het moeilijk voor ons om te ontplooien en zelf onze weg te vinden. Niet dat we ons "hokje" moeten vinden, maar eerder onze (comfortabele) plaats. Ik beschouw mezelf eigenlijk als unisex, en moge de hele wereld zo worden.
Jerome

Berichtdoor Anubis » vr 09 sep 2016, 18:58

Jerome schreef:Ik denk dat we in een moeilijke periode leven waarin Bi zijn een identiteit gekregen heeft, er wordt over gepraat, maar het is precies nog vroeg om het ergens een plaats te geven in onze maatschappij. Het is verwarrend voor onszelf, en zeer duidelijk ook voor onze omgeving. Homosexualiteit, ja dat kennen ze nu, ze zijn er niet echt gek op, maar ja, er zijn toch een paar grappige homo's op TV (en dat maakt alle verschil).
Ik denk dat ze echt geen weg kunnen met BI (ja, waar gaan die gasten dan naar het WC gaan en andere stomme rethoriek), en dat maakt het moeilijk voor ons om te ontplooien en zelf onze weg te vinden. Niet dat we ons "hokje" moeten vinden, maar eerder onze (comfortabele) plaats. Ik beschouw mezelf eigenlijk als unisex, en moge de hele wereld zo worden.

Er zijn inderdaad politieke spanningen (dat gaat me waarschijnlijk wel wat vriendschappen kosten uiteindelijk :? ) In het algemeen is het wel 50/50 qua wat mensen van homo's vinden (50% vind het oke, de andere 50% niet dus). Gender, geslacht, huidskleur en dergelijke zou eigenlijk standaard een non-issue moeten zijn in de samenleving (en politiek). Maar helaas, kneusjes heb je overal net zoals mensen die dat niet zijn, alleen zijn die vaak lastiger te vinden. Unisex WCs is mij verder wel prima, al voel ik me niet zo. Als de mensen graag unisex WCs willen, waarom niet? Mijn plaats zal ik wel vinden, hopelijk ook met mijn muzes :lol: levenspartner(s) :D De samenleving doet verder maar lekker moeilijk. Ik heb al zo veel gezwam van onzinnigen aangehoord XD Ik hoop dat jij ook jouw plaats in den wereld mag vinden (al dan wel niet in de samenleving).
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Elise51 » za 10 sep 2016, 09:43

geslacht, huidskleur en dergelijke zou eigenlijk standaard een non-issue moeten zijn in de samenleving (en politiek).

Daar zit 'm nou net de kneep. Myn dochter is een meisje dat in een jongenslichaam geboren is. Haar moeder en broer erkennen dat noet en noemen haar nog steeds by haar geboortenaam and zeggen "hij".

Ikzelf heb er totaal geen moeite mee, zij is volledig myn dochter. Heb myn ex al gezegd dat ik het een schande vind dat zy haar bekrompen ideeen boven het geluk van haar kind stelt. Myn zoon wil geen contact met me. Beiden zouden my ook niet erkennen nu ik steeds vrouwelijker word en ook liever vrouwen kleding verkies boven mannen kleding, waar myn dochter totaal geen moeite mee heeft. ondanks dat ze me "pa" noemt.

Dat van die WC's vind ik zo'n onzin, thuis heb je toch ook niet 2 of meer WC's? Toen ik nog volledig man was ging ik naar de "heren", tegenwoordig naar de "dames". So what?

Het punt, vlgs my, is dat we in dit land nog steeds niet zo tolerant zyn als we denken.
Het is nog altyd zo: ik ben vreselijk tolerant zolang jij maar doet als ik vind dat je moet doen.

Trouwens, dit geld niet alleen voor sexualiteit. Ik ben een tijdje lid van de Nederlandse KWF site voor kanker patienten geweest. Toen ik daar een cartoon over kanker plaatste werd ik scherp teruggefloten omdat kanker iets zeer ernstig is en vooral niet om grapjes over te maken
Mijn medepatienten op MacMillan (Engels) lachten zich er rot om en vroegen om meer. Duidelijk een typisch bekrompen Nederlandse reactie dus.

Elise

Berichtdoor Anubis » za 10 sep 2016, 21:31

Elise51 schreef:"geslacht, huidskleur en dergelijke zou eigenlijk standaard een non-issue moeten zijn in de samenleving (en politiek)"

Daar zit 'm nou net de kneep. Myn dochter is een meisje dat in een jongenslichaam geboren is. Haar moeder en broer erkennen dat noet en noemen haar nog steeds by haar geboortenaam and zeggen "hij".

Ikzelf heb er totaal geen moeite mee, zij is volledig myn dochter. Heb myn ex al gezegd dat ik het een schande vind dat zy haar bekrompen ideeen boven het geluk van haar kind stelt. Myn zoon wil geen contact met me. Beiden zouden my ook niet erkennen nu ik steeds vrouwelijker word en ook liever vrouwen kleding verkies boven mannen kleding, waar myn dochter totaal geen moeite mee heeft. ondanks dat ze me "pa" noemt.

Het lijkt me erg lastig als je ouders je niet accepteren voor wie je bent, of in dit geval ouder, aangezien jij wel achter je dochter staat. Het is fijn om te lezen dat jij je dochter accepteert voor wie ze is, want dan heeft ze daar houvast in. Acceptatie kun je niet afdwingen, misschien heeft het tijd nodig, misschien accepteren ze het wel nooit. Dat komt van 2 kanten, dus dat betekend ook dat jij hun intolerantie niet hoeft te tolereren (maar ik denk dat je dat al snapt). Hopen dat het over tijd wat bijdraait en het drama zich oplost, maar comprimeer jezelf niet in je authentieke identiteit, naar mijn ervaring willen mensen daar wel graag misbruik van maken.

Elise51 schreef:Dat van die WC's vind ik zo'n onzin, thuis heb je toch ook niet 2 of meer WC's? Toen ik nog volledig man was ging ik naar de "heren", tegenwoordig naar de "dames". So what?

Ja, een WC is een WC.

Elise51 schreef:Het punt, vlgs my, is dat we in dit land nog steeds niet zo tolerant zyn als we denken.
Het is nog altyd zo: ik ben vreselijk tolerant zolang jij maar doet als ik vind dat je moet doen.

De mensheid is nog niet zo accepterend en tolerant als het zichzelf denkt te zijn. Inderdaad als je niet in hun mensen hun hokje past ben je al gauw verkeerd. Misschien moeten hen maar eens over gaan nadenken waarom ze hun incompetentie op anderen projecteren.

Elise51 schreef:Trouwens, dit geld niet alleen voor sexualiteit. Ik ben een tijdje lid van de Nederlandse KWF site voor kanker patienten geweest. Toen ik daar een cartoon over kanker plaatste werd ik scherp teruggefloten omdat kanker iets zeer ernstig is en vooral niet om grapjes over te maken
Mijn medepatienten op MacMillan (Engels) lachten zich er rot om en vroegen om meer. Duidelijk een typisch bekrompen Nederlandse reactie dus.

Elise

Als er geen kwaad achter zit, is het prima. Ik kan ook niet voor een ander beoordelen wanneer die zich beledigd "moet" voelen. Naargeestige politieke correctheid en andere xenofobie. Die azijnpissers kunnen zich er beter buiten laten.
I am, every day anew.
Anubis

Keer terug naar Seksualiteit