waar val ik op?

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

waar val ik op?

Berichtdoor anne-93 » vr 09 sep 2016, 01:05

Hoi allemaal,

Ik zit erg met mijn geaardheid in de knoop en weet niemand waarmee ik erover kan praten, daarom ben ik op dit forum beland.
Ben een vrouw van 22 en heb sinds 2 jaar een vaste relatie met een vrouw.
Heb hiervoor relaties met zowel mannen als vrouwen gehad maar ben nooit zeker geweest over of ik nou ook op mannen val.
Ik weet zeker dat ik me tot vrouwen op zowel fysiek als emotioneel vlak aangetrokken voel.
Maar tot mijn grote verwarring droom ik de laatste tijd steeds vaker over mannen, kijk er steeds vaker naar en weet vrijwel zeker dat ik me fysiek sterk tot hen aangetrokken voel. Ik heb nog nooit echt seks met een man gehad (durfde vroeger niet) maar nu ben ik bang dat ik iets mis en misschien m'n leven lang bij deze vrouw blijf terwijl ik eigenlijk (ook) op mannen val. Ik wil gewoon voor mezelf weten waar ik op val en niet mezelf maar lesbisch blijven noemen omdat dat nou eenmaal makkelijker is. Ik vraag me ook af of seks met een man me meer duidelijkheid zou geven over wat ik nu echt wil. Op het moment heb ik niet de mogelijkheid om dingen uit te proberen maar vraag me af of ik dat moet willen en of dat mijn verwarring weg zou halen. Is er misschien iemand hier die deze situatie herkent of mij antwoord kan geven op de vraag of dat uitproberen meer duidelijkheid geeft over je geaardheid?

Liefs Anne
anne-93

Re: waar val ik op?

Berichtdoor Anubis » vr 09 sep 2016, 09:34

Hallo Anne,

Heb je het al met haar besproken? Het lijkt me verstandig om in ieder geval ook eerlijk naar haar te zijn (en naar jezelf uiteraard). Je hoeft niet verplicht seks met mannen en vrouwen (of er tussen in) te hebben om je biseksueel te noemen, als jij je aangetrokken voelt tot beide geslachten/genders ben je (naar mijn mening) gewoon bi hoor. Meer kan ik er niet echt over zeggen, aangezien ik niet in een vaste relatie zit, maar waarschijnlijk heeft iemand anders hier meer advies voor je.

Groet,
Anubis
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Miss B(i) » ma 12 sep 2016, 00:54

Hi Anne,

Ik heb me ook eens zoals jij gevoelt. Heel verwarrend, ontzettend rot. Ik zat eigenlijk in precies dezelfde situatie, maar bij mij kwam er een moment dat ik wel kon gaan ontdekken. En dat heb ik dan ook gedaan...

Nu achteraf kan ik zeggen dat het me geen concreet antwoord heeft gegeven. Ik vind het mooi dat ik toen heb kunnen en durven ontdekken, en heb daar ook geen moment spijt van gehad. Ik ben ervaringen rijker, maar het heeft me niet de antwoorden gegeven waar ik naar op zoek was.

Uiteraard is dit hoe ik het ervaren heb. En dat kan voor jou natuurlijk heel anders zijn.

Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kan en je mag natuurlijk altijd doorvragen als je meer wil weten.
Miss B(i)

Berichtdoor biGuy » ma 12 sep 2016, 23:04

Hoi Anne, ik herken de situatie. Ik ben man en leidt een hetero-leven. Dat is duidelijk anders, maar ik herken de verwarring. Mijn eerste ezperiment met een andere man heeft het verlangen naar de mannenliefde even gesust, maar uiteindelijk juist aangewakkerd, maar het heeft mijn verlangen naar een vrouw niet weggenomen. Een later experiment had een duidelijk lager "wow"-gehalte, maar het verlangen is gebleven. Het heeft me de bevestiging gegeven dat ik bi ben. In feite wist ik dat al, want het verlangen is voor mij al voldoende om mezelf bi te noemen. De vraag waar ik nu mee worstel is of één sexe genoeg voor mij is. En als dat niet zo is, waarschijnlijk niet, hoe ga ik daar dan in hemelsnaam mee om in mijn relatie? Gelukkig praten mijn vriendin en ik er open over en ontvang ik veel begrip. Ik gun jou hetzelfde. Sterkte.
Never be sorry about something that made you smile.
biGuy

Keer terug naar Seksualiteit