In de war 2.0

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

In de war 2.0

Berichtdoor Anoniempje » di 10 jan 2017, 15:07

Hallo,

Ik ben de laatste tijd weer flink in de war. Het zit namelijk zo:

Vanaf mijn 18de ongeveer twijfel ik over mijn seksuele voorkeur (ik ben nu 31).
Ik ben altijd verliefd geweest op vrouwen en vind vrouwen ook "altijd" aantrekkelijker om naar te kijken.
Op tv ben ik ook altijd erg gefixeerd op het vrouwelijk schoon en kijk ik ook vaak naar de borsten van vrouwen in real life.

Vanaf 2004 ben ik met mijn huidige vriendin, sexleven was altijd goed. Toch merk ik ook dat ik regelmatig ook seksuele aantrekkingskracht heb van mannen. Soms een heel jaar compleet niks en soms opeens heel heftig, wat ik uiteraard lastig vind aangezien we net een kindje hebben gekregen (van 5 weken oud nu). Het rare is dus dat ik in die periodes ook regelmatig dromen heb over sex met vrouwen. Ook als ik mijn vrouw dan op haar rug kriebel raak ik al opgewonden... het lijkt gewoon alsof ik dan heel licht prikkelbaar ben. Het gaat zelfs zo ver dat ik me ziek heb gemeld omdat ik zo licht prikkelbaar ben. Bang dat ik bijvoorbeeld al opgewonden raak als een man bijvoorbeeld binnenloopt, waardoor ik daar volledig op gefixeerd ben en mijn energie heel erg snel op is.

Deze licht prikkelbaarheid lijkt tevoorschijn te komen wanneer er heftige dingen in mijn leven gebeuren en verdwijnt als sneeuw voor de zon als we op vakantie gaan of ik me met hele positieve dingen bezig hou. Maar dat maakt het niet minder lastig.

Iemand hier ook ervaringen mee? Of tips hoe hier beter mee om te gaan?

Super bedankt voor het meedenken.

Groeten

Anoniem
Anoniempje

Re: In de war 2.0

Berichtdoor Anubis » di 10 jan 2017, 19:26

Hallo Anoniempje,

Welkom op het forum. Vooral onder mensen die bi zijn is er meer twijfel over hun geaardheid (denk ik, want ik kan niet namens anderen spreken uiteraard!), omdat het toch anders is dan homoseksualiteit en heteroseksualiteit. Biseksuele mensen zijn gewoon aangetrokken tot mensen onafhankelijk van hun geslacht en gender en wat ik heb vernomen van monoseksuele mensen is dat ze een seksuele (en romantische) aantrekkingskracht hebben naar één geslacht maar tegelijkertijd ook een afkeer naar het andere. Dat je verward bent over je seksualiteit is vrij normaal denk ik als je bi bent, want het kan erg complex zijn, vooral ook omdat er ook niet echt een aansluiting is met de maatschappij het geval van bi zijn. Je kunt ook prima bi zijn als je niet 50/50 voelt aangetrokken tussen mannen en vrouwen, veel bi mensen hebben ook wel gewoon een voorkeur voor een bepaald geslacht, zolang er maar in essentie een aantrekkingskracht is naar beide geslachten (of een combinatie ervan, want dat is uiteraard ook mogelijk) kun je jezelf prima bi noemen (zelfs wel als het alleen romantisch is). De intensiteit van de aantrekkingskracht naar een geslacht kan ook over tijd veranderen, dat je meer of minder intens voelt aangetrokken tot een geslacht. Dit komt wel vaker voor bij andere bi's, ikzelf ervaar dit ook wel (maar niet intens). Dit is wat ik gelezen heb van andere bisenseule medemensen en mijn eigen ervaring, ik hoop dat je er iets uit kunt halen in ieder geval.

Het lijkt me inderdaad wel lastig van tijd tot tijd als je je ook aangetrokken voelt tot mannen aangezien je nu in een relatie zit. Weet je vrouw ook af van je biseksuele gevoelens? Anders helpt het misschien wel om er met haar over te praten, zonder direct verwachtingen te moeten scheppen uiteraard, maar gewoon om eerlijk te kunnen zijn over je gevoelens. Denk er zelf sowieso eerst zelf over na, voordat je dingen aanneemt. Sensitiviteit voor prikkels ben ik wel bekend mee inderdaad er is hier ook een idee/concept over in de psychologie, HSP (highly sensitive person) https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon. Al zou ik concepten uit de psychologie wel met een (aantal) korrel(s) zout nemen :lol: misschien dat het daar iets mee heeft te maken? Misschien helpt mediteren je beter te focussen in het algemeen, zodat je over tijd, minder intens op afleiding fixeert. Misschien helpt dat, of er gewoon eerlijk met mensen over kunnen praten zodat je jezelf mag uitten. Biseksuele medemensen mogen er ook best zijn, ook al denken sommige mensen er helaas anders over. Er zullen vast nog wel andere mensen aanvullingen hebben en andere ideeën.

Groetjes
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Jerome » wo 11 jan 2017, 18:46

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt.
Ook ik bevind me in de "wondere wereld van verwarring", en het is niet eenvoudig om je evenwicht te vinden.
Normaal gezien kijk ik enkel om naar vrouwen, en voel ik me emotioneel enkel aangetrokken tot vrouwen. Ook naar relaties toe. Enkel vrouwen vind ik "aantrekkelijk" en maar heel zelden een man.
Mijn "aantrekking" tov mannen is puur fysiek, ik moet het gewoon toegeven. Klinkt misschien heel oppervlakkig, maar het situeert zich volledig "onder de gordel".
Ik weet niet hoe ik dit moet benoemen, want idd, mijn Bi-zijn is duidelijk niet "in evenwicht".
Ik ben gestopt om er over te piekeren, dat sloop je gewoon, en aanvaard het gewoon zoals het is. Misschien moet ik het "Bi-Light" noemen, geen idee.

Of ik dit ooit in mijn leven helemaal zal kunnen integreren weet ik nog niet, maar het doet deugd om hier met anderen over te praten. Een intelligent gesprek, zonder de aanzet naar "meer" (op dit moment) kan zeker helpen. Ik bevind me nu al weer een stapje verder, en pieker er ook minder over.
Deel gerust jouw ideeën hierover!
Jerome

Berichtdoor Anoniempje » wo 11 jan 2017, 20:15

Dank voor de reacties. Erg leerzaam.
Maar heb je tips hoe ik de knop om kan zetten? Dat ik minder pieker?
Want ik vind het erg lastig. Soms ben ik er maanden niet mee bezig en soms domineert het mijn leven.

Ik wil gewoon dat het steady is.

Groeten,

Anoniempje
Anoniempje

Berichtdoor blizz » wo 11 jan 2017, 20:46

hey Anoniempje,

over het piekeren..... ik vrees dat dat zal blijven tot je een "gulden middenweg" hebt gevonden. en of je die vind..... dat is lastig. ik herken het wel enorm hoor. soms ben ik dagen bezig met het bi-zijn. zoek ik alles op, zit ik te chatten met mensen er over en fantaseer ik er op los. en zo ineens vind ik dat ik teveel van de dagelijkse gang van zaken afgeleid ben en stop ik er weer mee. tot dat ik weer een plaatje zie, of op het forum kom of noem maar op.

wat misschien een idee is om een lijst te maken met dingen die je allemaal zou willen. en dan ze classificeren met "haalbaar" en "onhaalbaar". soms helpt het al om dingen te benoemen.
blizz

Berichtdoor Anoniempje » wo 11 jan 2017, 21:15

Dat ik zo licht prikkelbaar ben, kan ik daar niet iets aan doen?

Al fiets er al iemand voorbij lijkt ik al geprikkeld.
Te bizar.
Anoniempje

Berichtdoor blizz » wo 11 jan 2017, 21:42

ik vrees dat dat niet zomaar via een forum op te lossen is. er kan meer aan ten grondslag liggen. je relatie, je werk of het ontbreken van werk, je totale situatie. soms zijn het kleine dingen die je zelf niet eens ziet. maar die je wel ergeren. om een voorbeeld te geven. k heb ook een tijdje gehad dat ik enorm jumpy was. ik was fel naar mijn kids, ik liep als een zombie door het huis, op mijn werk was ik half erbij met mijn gedachten. tot op een avond mijn vriendin zei dat ik iets met mijn handen moest gaan doen ipv weer aan het werk voor anderen achter mijn pc. dus ik heb een muziekje opgezet op mijn kantoor, heb mijn soldeerbout gepakt en ben lekker gaan knutselen met electronica (oude hobby). en ik merkte dat mijn gejaagdheid en prikkelbaarheid snel afnamen.

kortom, het doorbreken van een sleur waar je in zit kan soms ook al nieuwe/andere energie geven.
blizz

Berichtdoor Anubis » wo 11 jan 2017, 21:52

Hallo anoniempje,

Mijn excuses als ik misschien iets te enthousiast heb gereageerd qua hoeveelheid tekst. Wat blizz zeg kan ik me wel bij aansluiten, praktisch tegen de dingen aankijken. Proberen uit te vinden wat je rust geeft en wat stress, en kijken wat je daar praktisch aan kunt doen. De kans dat je nieuwe interesses vind is dan ook aanwezig uiteraard of vernieuwde interesse in oude hobby's. Als je daar mee bezig bent heb je ook tijd voor jezelf om over na te denken, en ik denk dat het ook wel helpt om dingen op te schrijven wat je ervaart zodat je daar ook op kunt reflecteren en kunt denken aan praktische oplossingen.

Groetjes.
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor ZuidNL79 » vr 13 jan 2017, 11:09

Beste Anoniempje,

Ik herken me helemaal in jou! Ik heb precies hetzelfde! Daarmee bedoel ik dat ik ook net vader ben geworden, een fantastische vriendin heb. Ondanks dat toch graag naar andere vrouwen kijk.
Toch raak ik ook geprikkeld door seksuele fantasieën met een man. Dat verwart mij enorm, zodanig dat het mij in sommige periodes volledig verlamd. Jaren heb ik met deze gevoelens rond gelopen zonder ooit tot een oplossing te kunnen komen.
Stiekem weet ik dat ik gewoon voor vrouwen ga en dolgelukkig met mijn vriendin en zoontje ben.
De fantasieën over hetzelfde geslacht zijn voor mij puur en alleen spanningszoekerij.
Op een gegeven moment wilde ik geen seks meer, überhaupt niet, ik werd gek van de beelden van mannenseks in me hoofd. Ik dacht dat ik homoseksueel was geworden en dat ik mijzelf, mijn relatie en mijn complete omgeving dus compleet voor de gek had gehouden. Dit nam epische vormen, zo maakte ik het (meerdere malen) uit met mijn vriendin en deed ik een comingout bij mijn familie en vrienden. Net nadat ik het uitgemaakt had kwam ik er direct achter dat ik mezelf alleen voor de gek had gehouden met deze overdreven gedachte. Ik ben met hangende pootjes terug gegaan naar mijn vriendin en terug gegaan naar mijn familie en vrienden om aan te geven dat mijn coming out wellicht iets te overdreven was. Dan was die gedachte weer een tijdje weg om vervolgens opeens weer in alle hevigheid terug te keren.
Uiteindelijk na jaren tobben ben ik hulp gaan zoeken en kwam in contact met een therapeut die mij wees op de ziekte Obsessive Compulsive Disorder. Ik bleek te voldoen aan alle kenmerken van deze ziekte en dan in de Pure Obsessive vorm. Dit houdt in dat je iedere gedachte veel te serieus wilt onderzoeken en over van alles en nog wat obsessief gaat twijfelen. Veelal gaat het over seksuele en agressieve gedachten. Ik heb er jaren therapie voor gekregen en het gaat nu beter. Er zijn periodes dat ik er nauwelijks last van heb (veel periodes tegenwoordig :) )

Toch komt het zo af en toe in alle hevigheid terug.
In goede periodes denk ik: Hee das leuk en lekker dat ik fantasieën over hetzelfde geslacht heb, ik ben absoluut niet de enige en ik vind het totaal geen probleem om een biseksuele kant te hebben, het is puur seks en dat wind me soms enorm op. Mijn vriendin weet dit overigens ook. Kortom ik denk ik grijstinten..
In slechte periodes denk ik: Zie je wel, mijn leven is een leugen, ik ben gewoon homo en lieg iedereen en alles al jaren voor. Ik moet het uitmaken en verder gaan met een man.
Dit terwijl ik me alleen een vorm van seks met een man kan voorstellen, een emotionele relatie kan ik me totaal niet inbeelden. Ik denk op dat moment dus heel zwart-wit, kan niet nuanceren en relativeren. Mijn leven lijkt op zijn kop te staan en ik lig het liefste de hele dag onder de deken in bed. Ik kan dan niet werken, sociale activiteiten zeg ik af en ik google me suf op mijn gedachten. Door dat googelen verergerd de dwanggedachte (want dat is het), ik kan 99 keer lezen dat ik me geen zorgen hoeft te maken, 1 keer een verhaal over een late coming out doet alle andere 99 keer vergeten. ik blijf in deze cirkel zolang ik mijn gedachten blijf "googelen" (dwanghandelingen). Op een bepaald moment kon ik niet eens meer TV kijken omdat iedere man in beeld mijn dwang erger maakte. (zie je wel ik kijk te lang naar die man etcetera)...

Door de juiste therapie en ja, helaas gebruik ik ook medicatie kan ik het nu leefbaar maken.. Ik heb biseksuele fantasieën, net als miljarden andere mensen, niets mis mee, maar ben heel gelukkig met mijn vriendin op alle terreinen. (ok ik zit nu in een goede periode ;) ) Toen mijn zoontje geboren werd kreeg ik die dwanggedachte veel erger. Net als bij iedere andere grote gebeurtenis in mijn leven (huis kopen, andere baan, mooie vakantie, etcetera).

Ik hoop voor je dat je het niet zo erg hebt als ik had (als je het al hebt natuurlijk), maar wellicht vind je enige herkenning in mijn verhaal. Als dat zo is kun je op http://www.dwang.eu veel info vinden. Het is als het OCD is dus te behandelen! Bij herkenning kun je echt het beste hulp zoeken, om voor mezelf te blijven spreken, ik kwam er alleen niet uit..

Gr, M
ZuidNL79

Berichtdoor Anoniempje » vr 13 jan 2017, 14:41

Dank voor je reactie M. Klinkt wel vergelijkbaar.
Maar ik heb soms ook dat ik erg gespannen ben als mannen te dichtbij komen
En ik obsessief wil controleren of ik opgewonden ben.

Klinken dat soort obsessieve activiteiten en spanningen ook bekend in de oren?
Anoniempje

Volgende

Keer terug naar Seksualiteit