Wat nu

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Re: Wat nu

Berichtdoor Luuk » wo 28 feb 2018, 17:55

Hoi Eekhoorn,

Welkom hier!
Wat je schrijft komt wel vaker voor onder bi's. Liefde en seksualiteit hoeven namelijk niet per se gelijktijdig voor te komen of hand-in-hand te gaan. Het kan prima zijn dat je je enkel seksueel aangetrokken voelt tot een man, maar niet romantisch. Dat heb ik zelf ook. Seks met een man: check, maar relatie: nope. Ik was ook in de war toen ik er plotseling (toen nog als hetero ;)) achter kwam, omdat ik toen nog niet wist dat "los" ook een optie was. Lees mijn eerste topic maar eens.

Met een vrouw zijn liefde en seksualiteit doorgaans gekoppeld voor mij. Maar het is ook voorgekomen dat ik me tot een vrouw alleen seksueel aangetrokken voelde en ik er verder geen relatie mee wilde (fuckbuddies om het maar even heel plat te zeggen). Het is dus niet zo zwart-wit als je misschien nu denkt ;) De variabelen [liefde], [seksualiteit], [man] en [vrouw] kunnen in alle combinaties voorkomen en hoeven ook niet gelijk te zijn voor al je partners. Zelfs niet als ze van hetzelfde geslacht zijn. Misschien bij de ene man of vrouw wel en bij de andere man/vrouw niet. "Kies en mix" is het toverwoord :)

Ga eens na wat je eigenlijk precies opwindend vindt aan mannen versus vrouwen en of het bovenstaande misschien ook op jou van toepassing is. Ik denk dat dat wel een deel van je verwarring kan wegnemen.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor bicase » wo 28 feb 2018, 18:18

"Wat nu?"

Beste Eekhoorn,

Welkom hier. Ik heb het de laatste keer nogal vaak geschreven op dit forum, maar seksualiteit is niet een of, of verhaal, maar een en en, als je er meer wetenschappelijke dingen over leest, dan weet je dat het een spectrum is waartussen iedereen balanceert. Dat dit spectrum ook niet vaststaat en seksuele aantrekkingskracht doorheen je leven kan veranderen.

Het "wat nu" stuk. Daar heb ik heel goed nieuws over, je kan het volledig zelf bepalen en in hand nemen. Ik weet niet hoe oud je bent, wat je achtergrond is of wat je wil bereiken, maar jij hebt de vrije keuze hierin. Mijn advies: Neem je tijd, laat alles rustig bezinken, bekijk verwarring als een mogelijkheid en niet als een obstakel. Weet dat niemand je kan zeggen wat je moet zijn, alleen wat je misschien kan zijn. Als jij je hetero voelt met een tendens om af en toe iets met mannen te proberen, dan is dat hoe jij je voelt. Als jij je bi wil voelen en je daar beter bij voelt, dan is dat hoe jij je voelt. Als jij je homo voelt die toevallig ook op vrouwen valt, dan is dat hoe jij je voelt. Dat kan niemand anders bepalen.

Het belangrijkste is dat jij gelukkig bent, dat jij dingen doet en uitzoekt waar je zelf achter staat. Dat je weet dat je niet alleen bent. Dat ieder hier zijn verhaal heeft en je de kans krijgt om uit die verhalen kennis op te doen.

Wat je ook kiest of doet, hier zal je altijd iemand vinden met wie je dingen op een open manier kan verkennen.

Veel succes in de zoektocht. Mag ik nog even meegeven dat twijfelen en verwarring vaak moediger is dan rotsvast aan je overtuiging blijven vasthouden.

Alvast een warme digitale knuffel,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor bicase » wo 28 feb 2018, 19:21

eekhoorn schreef:Bedankt voor de tips. Ik ben 29 en viel eigenlijk altijd op vrouwen. Mijn vraag is dus eigenlijk of ik de gok moet wagen en gewoon maar een keer seks met een man moet hebben om het te ervaren? Ookal voel ik misschien niet die aantrekkingskracht. Krijg ik anders spijt?

Voel je je seksueel aangetrokken tot een man? Niet emotioneel, maar seksueel? Is het voor jou proces nodig om die seks met een man te hebben? Is dat iets wat je zelf wil ervaren? Wat zijn voor jou de voorwaarden? Dat zijn vragen die je aan jezelf kan stellen. Als jij er achter komt dat jij dit voor je eigen welzijn of beter jouw groeikansen moet doen, dan zou ik zeggen ga er voor.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Keer terug naar Seksualiteit