Feromonen

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Feromonen

Berichtdoor timo » di 17 apr 2018, 20:31

Hallo mede biseksuelen :D

Zoals in de titel al staat; feromonen.
Ik merk de laatste tijd dat ik vaak uit het niets aan de geur van een bepaald iemand denk en dat dit best een opwindend effect heeft. In dit geval is het een man en ik heb dit nog nooit bij een vrouw gehad. Dus ik ging opzoeken wat de connectie tussen feromonen en geaardheid was en wat bleek;
Homoseksuele mannen reageren hetzelfde op mannelijk zweet als heteroseksuele vrouwen. En andersom ook met lesbische vrouwen en heteroseksuele mannen. Biseksuele vrouwen zaten er een beetje tussenin.
Maar op geen enkele site was iets vermeld over biseksuele mannen, dus ik ben wel benieuwd: reageren jullie op beide geslachten, op één van de twee, of zelfs nergens op? Het schijnt wel dat vooral jonge mensen feromonen uitscheiden dus ik weet ook niet of jullie je hierin kunnen vinden.
timo

Re: Feromonen

Berichtdoor erwin » di 17 apr 2018, 22:01

Hoi Timo,
ik denk eigenlijk dat ik op beide wel reageer, maar heb er nooit zo specifiek op gelet...

gr
erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor timo » zo 29 apr 2018, 12:36

Hoi Erwin, bedankt voor je reactie! Sorry dat ik zo laat pas reageer.

Nog meer mensen met ervaringen misschien? :D
timo

Berichtdoor bicase » zo 29 apr 2018, 13:34

Hoi Timo,

Ik ben sowieso minder op geuren ingesteld, in tegenstelling tot mijn vrouw. Van haar krijg ik vaak een opmerking die iets positief of negatief zegt over hoe ik ruik. Als ik lekker ruik, met bijvoorbeeld een goeie after shave, merk ik dat zij vele vlugger opgewonden geraakt. Ik zelf heb echter weinig met geuren, ik ruik ook minder goed dan mijn vrouw en mijn zoon, dus denk ik ook dat het feromoon gedoe minder impact heeft op mijn zijn. Langs de andere kant hou ik wel van parfum of bloemengeuren. Ik heb het nog niet expliciet gemerkt, maar ik hou natuurlijk van mijn vrouw in haar geheel en dus ook hoe ze ruikt.

Klinkt misschien wat verwarrend. Dus de korte samenvatting, ik denk wel dat er iets van aantrekkingskracht en geuren bestaat, maar ik ben de verkeerde persoon om rond dat onderwerp te bevragen.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor timo » zo 29 apr 2018, 14:12

Hoi Bicase,

ja dat kan natuurlijk ook nog, niet heel goed ruiken.
Ik begin onderhand te geloven dat het gewoon een puberding is ofzo. :lol:
timo

Keer terug naar Seksualiteit