Verwarring over mijn seksualiteit. Moet ei kwijt.

Alles wat met seks en biseksualiteit te maken heeft

Verwarring over mijn seksualiteit. Moet ei kwijt.

Berichtdoor Anoomi » vr 12 okt 2018, 20:04

Hallo iedereen,

Ik zoals de titel het zegt struggle met mijn seksualiteit. Ik voel mij verdrietig erover. Ook zijn er dingen die het moeilijker maken.
Ik uit het omdat het eruit moet. Ik kan er niet lang mee sjouwen, en vraag aan jullie advies, wat vinden jullie ervan? Is het herkenbaar?
Al vanaf tiener af aan zat ik er mee.
Ok, hier komt mijn levensverhaal, ik moet echt mijn hart luchten, let's go;

Als kind af aan was ik vooral bezig met jongens, ik had veel vriendinnen , had crushes op bekende acteurs, crushes op echte jongens. In ieder geval, gevoelens voor meisjes waren er toen niet.
Aandacht van jongens vond ik leuk, en ik fantaseerde ook diehard over mannen, maar vooral sociaal en emotioneel, een soort verbond. Er waren geen gedachten over vrouwen, wel vond ik
vrouwen mooi maar kon ik ook verlegen worden door knappe mannen. Ik was ook wel echt een mannengek, my god. (Heel soms, besef ik mij, had ik vroeger dromen dat ik werd opgewonden door een vrouw.,,,En dan was er weer een droom dat ik een kus op de wang gaf aan een acteur. Ik kreeg zelfs gevoelens voor iemand wat ik dacht dat een man was, maar eigenlijk een soort crossdresser)
Totdat ik op mijn 14de een soort gek raar gevoel kreeg door een goede vriendin.
was dit verliefdheid?
En zo dook ik in het zwarte gat van mijn struggle met mijn seksualiteit, was ik lesbisch? was ik bi? toch hetero? Ik werd vaker verliefd op meiden en was bezig met jongens.

Ik had toen ik een 4 jarig opleiding volgde een seksuele relatie met een jongen. Hij was zelf best vrouwelijk en zacht, vertelde dat hij dacht dat hij ook homo was.
Uiteindelijk werd ik door hem gekwetst, want ik was best verslaafd aan hem, ik wilde ook bij hem zijn. Hij was een interessant persoon. Maar helaas dacht hij niet zo over mij, en gebruikte hij mij voor de seks.
En dacht ik dat seks geven aan iemand liefde was. Jong en niet zo smart, lol.
Ook deed ik het omdat ik aldus zoals nu twijfelde over mijn seksualiteit, en hem zag als een voorbeeld van: ''hey, je kan ook gevoelens voor een jongen hebben''

Anyways, ik voel(de) mij ook altijd geïntimideerd door mooie vrouwen van mijn leeftijd. Ik weet niet waarom, ik denk dat het ook ergens mij te maken heeft omdat ik niet verliefd wil worden, of dat ik vroeger werd gepest door dat soort meiden. (Normaal had ik vroeger ontzettend veel vriendinnen, nu is dat veranderd) Kan ook allebei zijn.

Ok, ik ben nu 20 en heb al 2 jaar een relatie met een jongen. Hij zelf heeft ook homoseksuele ervaringen gehad, waarvan ik in het begin boos van werd, omdat ik dat dan aan hem niet kon geven etc. Al die jaloerse gedachten. Maar uiteindelijk begrijp ik hem meer.
Ik heb in het begin van de relatie nog nooit zo'n sterk gevoel tegenover iemand gehad, dat die persoon jou gelukkig maakt, dat alles mooi is en dat je voor die persoon wilt zorgen.
Ik wist eindelijk hoe verliefdheid voelde, een nieuwe wereld ging voor mij open. De seks was geweldig, bijzonder, spannend, liefdevol. Gewoon alles. Al die vorige gevoelens die ik voor mannen of vrouwen heb gehad, waren niks vergeleken met hem.

Nu gaat het wat moeilijker, omdat ik dus heb ontdekt dat ik sneller klaarkom door naakte vrouwenlichamen ( maar in het begin van de relatie fantaseerde ik als hij mij bevredigde, aan mannen) en ook lekkerder. De seks gaat nu ook moeilijker, hij wilt vaak graag seks met mij maar ik voel mij niet opgewonden, soms wil ik ook niet dat hij aan mij zit, en wil ik gewoon naast hem liggen, dekentje erover heen en leuke filmpjes kijken. (Heel soms ( wat ook echt verwarrend is ) denk ik aan een andere man die mij dan neemt als hij met mij seks heeft. )
En om het nog moeilijker voor mijzelf te maken kreeg ik laatst ook opeens heftige gevoelens voor een vrouw, nu heb ik dat niet meer voor haar. Het was er opeens, pats boem. Terwijl hij zelfs erbij was. Het deed pijn. Het was plat gezegd k . u. t.

Hij weet van mij dat ik twijfel over mijn seksualiteit, hij is ook mijn steun en toeverlaat erin. En er is een ding waar ik nu dus het meest mee zit;
Ik wil niet volledig lesbisch zijn, en ben bang dat dat gaat gebeuren, dat ik al die mooie jaren en relatie kwijt raak, gewoon omdat dan OPEENS dus de gevoelens dan daarvoor eigenlijk dan niks betekende.

We zijn ook elke dag bij elkaar, misschien stimuleren wij elkaar slecht, doen wij weinig dingen met elkaar.
( we gamen vaak samen), dat zou ook kunnen waarom ik gewoon echt geen seks wil en niet opgewonden ben en het irritant vind als hij dat wel wilt. Ik wil gewoon voor hem zorgen denk ik dan, vlindertjes gedoe. No sexy time! :lol: :cry:

Maar, zoals je leest, het is chaotisch in mijn hoofd.
Ik ben ook boos, en vind het oneerlijk. Omdat ik vind dat ik met hem iets bijzonders heb, en dan moet opeens mijn hoofd het weer verkloten van ''nou je seksualiteit gaat veranderen doei, kan niet meer met hem zijn dan he doei '', en dan ugh.
Misschien heb ik nooit mijn lusten voor vrouwen ontdekt?
Het doet pijn allemaal. Het gekke is is dat ik ook mij echt veilig en open voel met de term ''lesbisch'', terwijl...like? Het is zo verwarrend. Maar ook weer niet, want dan voel ik niet mijzelf?
En wat het ook nog zo pijnlijker en afschuwelijk maakt is dat ik dan op internet het opzoek en dan lees ik verhalen over vrouwen die dan toch ontdekken dat ze dan TOCH lesbisch zijn terwijl ze getrouwd zijn met een man en dan, my god,
ik voel mij vanbinnen ontzettend kapot dan.
Ook een andere vraag, kan het ook anders voelen, de aantrekking tot man en vrouw maar je bent alsnog bi? Als in de grijstinten enzo?
Zo veel vragen, zo veel stress.

sidenote; Ik kamp ook zelf met ADD, angststoornis, PMS. I'm one of a kind baby, lol. Nee maar, Ik denk dat ook die mentale dingen het ook moeilijker voor mij maakt over dit onderwerp en ofcourse ook zelfacceptatie.
Anoomi

Re: Verwarring over mijn seksualiteit. Moet ei kwijt.

Berichtdoor bicase » vr 12 okt 2018, 22:23

Hey Anoomi,

Ik ben zelf een man dus is jouw verhaal net iets minder herkenbaar ;) . Maar hé ik denk echt niet dat je de enige bent die met zulke zaken in de knoop zit. Seksualiteit en geaardheid is inderdaad eerder grijs dan zwart-wit. Het is niet omdat je een relatie hebt met een vrouw als vrouw dat je lesbisch bent, het kan zijn dat je ook bi bent, panseksueel, hé zelfs transgender of transseksueel, het zijn allemaal opties.

Dat hokje is vooral belangrijk voor de anderen, maar ik begrijp dat je eerst voor jezelf duidelijkheid wil. Wel misschien helpt het om te zeggen dat 100% hetero of 100% homo, lesbo, meer uitzonderingen zijn, dan dat we zelf denken, dat er heel wat tussen ligt en dat dingen ook kunnen variëren in de tijd.

Zelfacceptatie is belangrijk, maar sommige mensen komen er nooit toe en naar wat ik hier lees heb je nog wel tijd. Ikzelf heb mijn bi zijn pas voor mijzelf geaccepteerd op mijn 37 jaar. Er zijn mensen die dit nooit zullen doen. Heb jij het hokje nodig om je gelukkig te voelen of niet?

In elk geval, als je gelukkig bent met iemand anders en die aanvaardt je zijn zoals jij bent, met alle grappen en grollen, dan heb je al heel wat.

In kan alleen maar zeggen, snuister rond op de website, vraag maar raak, maar uiteindelijk zal jij voor jezelf beslissen wat een helpende gedachte is, dat kan niemand anders in jouw plaats doen.

Veel succes met de zoektocht en ook al is die soms angstig en niet duidelijk, soms kan zoeken best leuk zijn.

Het ga je goed,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Re: Verwarring over mijn seksualiteit. Moet ei kwijt.

Berichtdoor timo » vr 19 okt 2018, 13:26

Hoi Anoomi,

Echt bizar in hoeveel dingen ik me herken bij jou. Ik ben nu 18 jaar en een man dus nog wel iets jonger dan jou maar vrijwel alles waar je over praat herken ik. Eerst vond ik altijd meisjes leuk op de basisschool maar vanaf de middelbare school ineens jongens en meisjes totaal niet meer seksueel gezien. Iets van 3 jaar later kreeg ik ook weer gevoelens voor sommige meisjes maar net zoals jou heb ik daartussendoor een verschrikkelijke periode gehad. Die internetverhalen van getrouwde mensen die dan in een scheiding liggen door hun geaardheid kunnen je echt verscheuren dan.
Nu heb ik laatst weer met een jongen afgesproken waar ik sinds lange tijd van dacht dat ik eindelijk weer een normale goeie vriend had. Ik had hem al lang niet gezien maar we hielden toch contact dus ik was gewoon super blij zo'n goede band te hebben met iemand. Maar na het afspreken merkte ik ineens enorme gevoelens voor hem te hebben, en hij is hetero dus ik was een week lang compleet van slag daardoor. Nu nog steeds denk ik er vaak aan terug. Het is zo pijnlijk.
Ik heb helaas geen oplossing voor je dus, maar als je wil praten erover mag dat altijd natuurlijk!

Timo.
timo

Keer terug naar Seksualiteit