Films met biseksuele thema's, aanvullen graag!

Hier kun je zelfgemaakte kunstwerken plaatsen of kunstwerken van anderen bespreken, als ze verband houden met biseksualiteit, in elke vorm: tekst, beeld, muziek, film, dans, toneel enz.

Re: Films met biseksuele thema's, aanvullen graag!

Berichtdoor ArgonsticMonkey » wo 28 sep 2011, 15:02

Seraphita schreef:ennn - bijna vergeten - A Home At The End Of The World
Twee jongens die samen opgroeien in Cleveland, 1 verhuist en later komen ze weer samen te wonen, samen met een vrouw die een kind wil. Niet een hele recente film, maar wel mooi. (met Colin Farrel voor de liefhebbers)

Ook het boek is een aanrader !!! Simpelweg vertaald als 'Huis aan het eind van de wereld'
De film is inderdaad ook heel mooi. Een heel aangrijpend verhaal, en inderdaad met een jonge Colin Farrel in de hoofdrol :oops:
ArgonsticMonkey

Berichtdoor ArgonsticMonkey » wo 28 sep 2011, 15:04

Ik heb ook ooit een film gezien 'Presque rien'. Jaren geleden, maar ik herinner me dat ik het als 'ontluikende' tiener, verward, het een prachtfilm vond. Als ik 'm ooit ergens terug vind wil ik 'm zeker nog eens zien...
ArgonsticMonkey

Berichtdoor maartenpieter » vr 06 jan 2012, 06:21

Dames en heren,

wellicht mis ik iets maar kan de genoemde lijst niet echt hier terug vinden kan dat kloppen?

MP
maartenpieter

Berichtdoor Luc » vr 06 jan 2012, 22:09

maartenpieter schreef:Dames en heren,

wellicht mis ik iets maar kan de genoemde lijst niet echt hier terug vinden kan dat kloppen?

MP

Zo te zien heb ik dit topic ooit aangemaakt. Mijn vorige profiel is 1 1/2 jaar geleden op raadselachtige wijze verdwenen, met medeneming van alle berichten die ik heb geschreven. Er stond in elk geval de film Shortbus op, van regisseur John Cameron Mitchell.
Luc

Berichtdoor Anarchos » di 08 mei 2012, 22:53

A Home at the End of the World! Aanrader. Het gaat hoofdzakelijk over een jongeman die een vriend van hem uit zijn jeugd terug opzoekt waar hij vroeger mee ge-experimenteerd had. Die vriend woont ondertussen samen met een vrouw waarmee hij geen relatie heeft maar wel een kind mee wil krijgen. Het drietal ontwikkelt zich in een vage polyamore relatie en voeden samen een kind op.
Anarchos

Berichtdoor Anarchos » di 08 mei 2012, 22:54

Anarchos schreef:A Home at the End of the World! Aanrader. Het gaat hoofdzakelijk over een jongeman die een vriend van hem uit zijn jeugd terug opzoekt waar hij vroeger mee ge-experimenteerd had. Die vriend woont ondertussen samen met een vrouw waarmee hij geen relatie heeft maar wel een kind mee wil krijgen. Het drietal ontwikkelt zich in een vage polyamore relatie en voeden samen een kind op.

Ow, ik zie dat deze reeds gepost is, mijn excuses! Blijft een aanrader toch... =P
Anarchos

Berichtdoor jwbi » wo 09 mei 2012, 19:49

Edwin schreef:Misschien ben ik geen echte man, Nea :) want Tipping the Velvet vond ik ook geweldig. Vooral het eerste deel, wat is ze verliefd! En wat springt er een vonk over als ze eindelijk die roos krijgt! Het tweede deel vond ik daarna behoorlijk heftig, met veel liefdeloze seks, het derde heb ik geloof ik gemist.

Hoi Edwin ik heb alle drie de delen wel gezien.
Ook ik droomde helemaal weg. Jammer dat je het derde deel gemist heb.
Dit was juist het beste. eind goed al goed.

Groet JW
jwbi

Berichtdoor jwbi » ma 14 mei 2012, 01:55

een oldie "Rocky Horror Picture Show"
Wie van cultfilms houdt mag deze uit 1976. Er zit zowel horror als science fiction in de film, Dit soort films waren populair tot eind zeventiger jaren. Na het zien zou je bijna een vergelijking trekken met David Bowie en Freddie Mercury uit die tijd. En voor zeker hoe er aan werd gekeken tegen biseksualiteit.
Rocky Horror Picture Show staat zeker in mijn top 10
jwbi

Berichtdoor jwbi » ma 14 mei 2012, 03:36

French Twist

Hoe deze ruzie uiteindelijk eindigd kan ik niet vertellen. Maar een man die bedriegd en zijn vrouw van bedrog beschuldigd en uiteindelijk vrede sluit met de bedriegster en nieuwe liefde van zijn vrouw.
De film is franstalig maar het zal vele heel erg aanspreken.

De muziek is jammer genoeg niet van Procol Harum "A Whiter shade of pale" met de de alom zo bekende zin aan het einde van het tweede couplet.
"And although my eyes were open, They might just as well have been closed"
jwbi

Berichtdoor Jillian » di 31 jul 2012, 14:14

Ik weet niet of deze ook op de originele lijst heeft gestaan maar 'Velvet Goldmine' is ook zeker een aanrader. Een film uit 1998 over de jaren 70 Glamrock en al zijn sexualiteiten. Hoofdrollen zijn voor Ewan McGregor, Christian Bale en Jonathan Rhys Meyers.
Jillian

VorigeVolgende

Keer terug naar Kunstuitingen