Ik ga voor een samenleving die niemand buitensluit

Hier kun je zelfgemaakte kunstwerken plaatsen of kunstwerken van anderen bespreken, als ze verband houden met biseksualiteit, in elke vorm: tekst, beeld, muziek, film, dans, toneel enz.

Re: Ik ga voor een samenleving die niemand buitensluit

Berichtdoor Ireen » zo 07 feb 2010, 13:32

Ik denk dat de discussie over welke rol criminelen al dan niet binnen onze samenleving spelen best een goede discussie is. Ik ben ook van mening dat het van maatschappelijk belang is dat er over gesproken word.

Helaas denk ik wel dat we met deze discussie de doelstelling van het project een beetje voorbij streven. Het mooie van dit project was naar mijn idee dat hetheel goed aansluit op wat we onderandere met dit forum proberen te doen. Laten zien dat iedereen met zijn eigen denkwijze en gevoel (en daarbij dus ook holebi's) een plek verdient in onze samenleving. Met dit project kun je zelf aangeven wat jouw wens is voor de samenleving waarbij de nadruk ligt op positiviteit, dus wat we wel willen en niet wat we niet willen.
Since love grows within you, so beauty grows. For love is the beauty of the soul
Ireen

Berichtdoor Miranda » zo 07 feb 2010, 14:37

Ja, het is een beetje een stokpaardje van me, hoe deze maatschappij zich ontwikkeld en hoe dat wel of niet wenselijk is. Ben momenteel bezig met een boek hierover, dus ik denk er heel erg veel over na.
Het meeste van wat ik er over denk heb ik hier maar niet gepost omdat het ten eerste te ver offtopic zou zijn, en ten tweede is het beeld dat ik voor me zie nogal somber en dat past dan weer helemaal niet bij zo'n - heel erg sympathiek maar ik vrees niet werkzaam - project.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor Eric de Blois » zo 11 maart 2012, 07:24

Miranda schreef:Ja, het is een beetje een stokpaardje van me, hoe deze maatschappij zich ontwikkeld en hoe dat wel of niet wenselijk is. Ben momenteel bezig met een boek hierover, dus ik denk er heel erg veel over na.
Het meeste van wat ik er over denk heb ik hier maar niet gepost omdat het ten eerste te ver offtopic zou zijn, en ten tweede is het beeld dat ik voor me zie nogal somber en dat past dan weer helemaal niet bij zo'n - heel erg sympathiek maar ik vrees niet werkzaam - project.

Zou toch erg boeiend zijn daar juist wél een topic aan te besteden. De seksuele revolutie en tolerantie uit de goede jaren '70 heeft plaatsgemaakt voor de emancipatie van homofobe culturen. Uitermate treurig en beschamend voor een vrije(?) samenleving.
Eric de Blois

Berichtdoor Ben » wo 24 okt 2012, 14:03

Het kan ... een samenleving die niemand buitensluit.

Dat heet een dictatuur 1 persoon die alles bepaald geleidt door 7+ (oneven aantal) raadgevers die hem informeren over hun specifieke vakgebied.

Alles moet dan worden bepaald van de kleren die je draagt tot de huizen waar je in woon. En iedereen moet zich er aan houden van de schoenen poetsers tot en met de leider zelf.
Ik ken wat
Ik kan wat
Ik heb wat gedaan.
Ben

Berichtdoor bi-tje » wo 24 okt 2012, 15:57

Communisme?
bi-tje

Berichtdoor Eric de Blois » di 08 apr 2014, 23:09

Miranda schreef:Ik ben er bijvoorbeeld helemaal voor om bepaalde mensen uit de maatschappij te verwijderen (lees: in de bak of TBR centrum zetten). Mensen als actieve pedosexuelen, criminele sociopaten, dat soort volk. Vind ik helemaal niet erg als die buitengesloten worden. Daarnaast zijn er ook mensen die ik - alhoewel ik het vrije woord hoog in het vaandel heb - persoonlijk meer dan enthousiast vermijd en in die zin uitsluit van mijn samenleving.

Daar ben ik het van harte mee eens! Ik zou daar ook geweldadige types aan toe willen voegen. Die mogen van mij ook optyfen.
Eric de Blois

Vorige

Keer terug naar Kunstuitingen